Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92133 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #100 Gepost op: 20 september 2013, 23:34:15
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1203201 date=1379712252
Ik neem je laatste zin maar met een knipoog. Er wordt veel opgelet en voor geverbaliseerd. Echter als je er een aan de kant heb, zie je er bijwijze van spreken 6 met een (smart)phone langsrijden.
Het is dweilen met de kraan openen en de meeste zitten er ook niet mee als men een verbaaltje krijgen van 220,- euro.
Dweilen met de kraan open, inderdaad helaas. Frustrerend, maar hopelijk niet ontmoedigend voor de verbalisant en overige weggebruikers.
Justitie en politietop zou iets met met die feiten moeten doen en daar hoger op moeten inzetten.

p.s. Blij dat je mijn opmerking met een knipoog neemt. Als weggebruiker zie ik veel handhaving op snelheid, maar niet op andere misdragingen zoals steeds minder discipline om richtingaanwijzers te gebruiken. Vandaar mijn opmerking.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #101 Gepost op: 20 september 2013, 23:49:29
Citaat van: Whalertje link=msg=1203205 date=1379712855
Dweilen met de kraan open, inderdaad helaas. Frustrerend, maar hopelijk niet ontmoedigend voor de verbalisant en overige weggebruikers.
Justitie en politietop zou iets met met die feiten moeten doen en daar hoger op moeten inzetten.

p.s. Blij dat je mijn opmerking met een knipoog neemt. Als weggebruiker zie ik veel handhaving op snelheid, maar niet op andere misdragingen zoals steeds minder discipline om richtingaanwijzers te gebruiken. Vandaar mijn opmerking.

Voor mij persoonlijk is het niet ontmoedigend, als ik ze zie gaan ze op de bon en als ik zie hoeveel verbalen mijn collega's van het VHT A'dam er schrijven is het voor hun ook niet ontmoedigend.

De programma's die we voorgeschoteld zijn is idd veelal gericht op snelheid, dit is leuker voor de kijkcijfers. Iemand gaat, denk ik niet een uur TV  kijken naar een programma waar men alleen maar (smart)phone gebruikers bekeurd en bestuurders die geen richtingaanwijzers gebruikt.

Alle VHT's in NL hebben een contract met het LPTV, hierin staan contracturen welke moeten worden behaald per jaar. Handheld bellen staat hierin niet met name genoemd. Het grootste deel bestaat uit snelheidscontroles(radaren en laseren). Een deel van het contract bestaat uit "taakaccent" hier onder kunnen campagnes worden weggeschreven, zoals nu tegen het smartphone gebruik en zo ook straks weer fietsverlichting campagnes.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat er verder niet op wordt gelet, tijdens surveillance wordt er echt wel tegen opgetreden.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #102 Gepost op: 21 september 2013, 00:07:07
€220,- is in mijn ogen ook duur genoeg; niet als je de bon eens in de 34 jaar krijgt, maar wel als je die om de 2 weken krijgt.. In de pakkans, daar ligt de kracht..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #103 Gepost op: 21 september 2013, 00:14:11
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1203210 date=1379714827
€220,- is in mijn ogen ook duur genoeg; niet als je de bon eens in de 34 jaar krijgt, maar wel als je die om de 2 weken krijgt.. In de pakkans, daar ligt de kracht..

Dat is ook het grootste probleem, hoevaak of hoe groot is de pakkans/wordt je gepakt. Zet je 40 dienders op een onopvallende motor, gaat je pakkans drastisch omhoog.


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #104 Gepost op: 22 november 2013, 13:26:50


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #105 Gepost op: 24 november 2013, 00:14:43
Citaat van: Diamondback link=msg=1203203 date=1379712599
Dan maar eens iets nieuws opperen:

Geen boete, maar direkt in beslag name van de telefoon. Net zoals de radardetector.
Eind jaren '90 was ik te gast bij de hondensectie van de politie in Parijs. Meerijdend naar het oefenterrein voor die dag, moesten we stoppen bij een controle van de Gendarmeries, hier zag ik een apart tafereel... Een automobilist moest zijn gsm inleveren (na later bleek vanwege bellen tijdens rijden) die vervolgens voor de banden van de auto werden gelegd waarna er overheen gereden werd... Ik vermoed zomaar dat dit geen normaal beleid was, maar effectief leek het wel degelijk...  >:D
(Al heb ik toen wel meer onorthodoxe methoden gezien die ze in Frankrijk hanteerden, overigens ook allen zeer effectief...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #106 Gepost op: 24 november 2013, 14:47:56
Citaat van: Tony-cc link=msg=1222506 date=1385248483
Eind jaren '90 was ik te gast bij de hondensectie van de politie in Parijs. Meerijdend naar het oefenterrein voor die dag, moesten we stoppen bij een controle van de Gendarmeries, hier zag ik een apart tafereel... Een automobilist moest zijn gsm inleveren (na later bleek vanwege bellen tijdens rijden) die vervolgens voor de banden van de auto werden gelegd waarna er overheen gereden werd... Ik vermoed zomaar dat dit geen normaal beleid was, maar effectief leek het wel degelijk...  >:D
(Al heb ik toen wel meer onorthodoxe methoden gezien die ze in Frankrijk hanteerden, overigens ook allen zeer effectief...)
Wie niet horen wil, moet maar voelen. Werkt eigenlijk altijd goed.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #107 Gepost op: 13 december 2013, 14:34:25
Bron rtvoost
Een 22-jarige automobilist uit Haaksbergen die niet handsfree zat te bellen, heeft donderdag op de N18 bij Varsseveld een aanrijding veroorzaakt.

De man reed achterop de auto van een 32-jarige vrouw uit Enschede. De brandweer moest het dak van haar auto verwijderen om haar uit de auto te kunnen halen. Zij is met nekklachten overgebracht naar het Slingeland ziekenhuis in Doetinchem. De bellende Haaksbergenaar had niet gezien dat het verkeer voor hem stilstond. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=178147&cat=1


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #108 Gepost op: 20 augustus 2014, 15:53:10
Dit vond ik toch wel heel opmerkelijk, bij een "voxpop" item op de website van RTV Noord Holland over gebruik van smartphone in de auto:

Dat je niet met de telefoon aan je oor mag bellen in de auto weet vrijwel iedereen. Maar wat wel en niet mag met mobiel internet is bij veel mensen onbekend. Volgens de wet is alleen al het vasthouden van de telefoon reden genoeg om de automobilist een bekeuring van €230,- te geven, maar dat gebeurt niet vaak. Het zijn nu vooral de mensen die niet handsfree bellen die op de bon gaan.

Zo kan je duizenden euro's en manuren aan voorlichting besteden, maar wordt dat voor een deel teniet gedaan door dit soort teksten....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #109 Gepost op: 20 augustus 2014, 15:58:30
Citaat van: zwelgje link=msg=1290566 date=1408542790
Dit vond ik toch wel heel opmerkelijk, bij een "voxpop" item op de website van RTV Noord Holland over gebruik van smartphone in de auto:

Zo kan je duizenden euro's en manuren aan voorlichting besteden, maar wordt dat voor een deel teniet gedaan door dit soort teksten....
Het geciteerde stuk op RTVNH klopt toch gewoon?  ???