Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92740 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #110 Gepost op: 20 augustus 2014, 18:09:09
Citaat van: Dion link=msg=1290568 date=1408543110
Het geciteerde stuk op RTVNH klopt toch gewoon?  ???

Dus als ik in mijn auto met mij telefoon in de hand, druk whatsappend, rond rij, hoef ik me geen zorgen te maken dat jij of je collega's mij op de bon slingeren? ???
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #111 Gepost op: 20 augustus 2014, 18:24:30
Lees je eigen citaat nog eens Zwelgje....
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #112 Gepost op: 20 augustus 2014, 18:56:43
Citaat van: quattromontanes link=msg=1290592 date=1408551870
Lees je eigen citaat nog eens Zwelgje....

Tsja ik denk dat ik het hetzelfde lees als Zwelgje. Dat artikel wekt de indruk dat je gewoon kunt Whatsappen in de auto omdat er toch "niet vaak" voor wordt bekeurd. Ik denk dat je dat op verschillende manieren kunt interpreteren...


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #113 Gepost op: 20 augustus 2014, 19:34:09
Citaat van: quattromontanes link=msg=1290592 date=1408551870
Lees je eigen citaat nog eens Zwelgje....

Ik lees dit:
Citaat
Maar wat wel en niet mag met mobiel internet is bij veel mensen onbekend. Volgens de wet is alleen al het vasthouden van de telefoon reden genoeg om de automobilist een bekeuring van €230,- te geven

Aha, in vervolg maar niet meer mijn telefoon vasthouden als ik ga autorijden. Want blijkbaar, zelfs als ik niet bel kan ik toch bekeurd worden. Dat wist ik niet, dacht dat alleen bellen verboden was.

Citaat
maar dat gebeurt niet vaak. Het zijn nu vooral de mensen die niet handsfree bellen die op de bon gaan.

Oh, gelukkig maar. Blijkbaar let de politie alleen echt op bellers en niet op mensen die andere dingen doen met de telefoon. Zolang ik maar wattsapp en niet bel hoef ik me dus geen zorgen te maken....

Mijn reactie is vooral gestoeld op het contrast met alle campagnes die er zijn geweest, en politie woordvoerders die dan aankondigen dat de Politie strenger gaat optreden. RTVNH verkondigd doodleuk dat het daarmee dus wel meevalt.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #114 Gepost op: 20 augustus 2014, 19:36:38
Als ik je zie rijden met dat ding in je hand, of het nou bellend is of dat je kijkt hoe laat het is, je krijgt hem van me.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #115 Gepost op: 20 augustus 2014, 19:57:25
Dus we krijgen nu een campagne? Zo'n campagne met radioboodschappen en grote afleidende reclameborden langs de snelweg? Van die borden met teksten die niemand begrijpt en daar dan kilometers over na moet denken? Lekker veilig...
Gisteren had ik ook weer een Whatsappend petje die bijna bij mij binnen kwam rijden omdat hij zijn telefoon vast had.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #116 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:01:23
Citaat
Het zijn nu vooral de mensen die niet handsfree bellen die op de bon gaan

Waar baseert RTV NH het artikel op? Cijfers van de politie? Of gepeild onder de lezers?
If you can dream it, you can do it.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #117 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:05:04
Even voor de duidelijkheid: ik weet hoe de regels zijn, en dat er voor bekeurd wordt. Mijn "lees voorbeeld" is om uit te leggen hoe je het kan opvatten
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #118 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:07:05
Pakkans is uiteraard kleiner omdatje je telefoon niet altijd zichtbaar vast hebt. Ik en veel collega's schrijven hoe dan ook als je je telefoon vast hebt. Weet niet op basis van welke feiten rtvnh dit artikel schrijft
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #119 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:43:29
Citaat van: PietjePuk link=msg=1290614 date=1408556198
Als ik je zie rijden met dat ding in je hand, of het nou bellend is of dat je kijkt hoe laat het is, je krijgt hem van me.
Alleen ben jij een druppel op de gloeiende plaat.
Dit topic heeft as titel: "Politie start offensief tegen smartphone in auto". Men heeft er alleen niet bij verteld wanneer het "offensief" werkelijk van start gaat.

Het is droevig hoeveel mensen te druk met hun smartphone bezig zijn en daarmee op groen springende verkeerslichten niet opmerken, of geen concentratie of hand vrij hebben om hun richtingaanwijzer te gebruiken.

Goed verkeersgedrag lijkt steeds meer van vrijblijvende aard te worden, behalve snelheidsovertredingen waar wel veel (geautomatiseerd) op gehandhaafd wordt.