Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92141 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #150 Gepost op: 26 augustus 2014, 14:41:20
Citaat van: silque link=msg=1291662 date=1409055600
Ik ben misschien advocaat van de duivel aan het spelen, maar ik sluit me vooral aan bij DiNozzo om kleine dingen klein te houden. Toch ben ik erg benieuwd of de agenten daadwerkelijk zo ver mogen gaan voor het uitschrijven van een bon. Stel nu dat ik serieus niet aan het bellen was maar met mijn hoofd op mijn arm leun, in dat geval word ik er gewoon bijgelapt en wordt zelfs merk en type telefoon opgeschreven. Dat geeft je 0,0% kans meer bij een eventueel bezwaar. Laat staan als ik helemaal geen telefoon bij me heb en mijn hele auto wordt doorzocht, gefouilleerd en misschien wel een pv voor 184 aan mn broek. Ik vind het nogal wat...
Lastige hierin is natuurlijk ook dat de bewijslast is omgedraaid. Daarom moet je gewoon heel zeker zijn voordat je een (mulder)bon uitschrijft.

Citaat van: silque link=msg=1291662 date=1409055600
Er is een mail uitgegaan en zelfs een bericht op intranet dat de cautie voor deze gedraging verplicht is. De betrokkene hoeft dus geen antwoord te geven op de vraag die wij stellen, hoe kunnen we hem dan vervolgen voor 184 als hij merk en type van de telefoon waarmee hij naar zeggen van de ambtenaren mee gebeld heeft niet wilt vertellen? Als ik het wel vertel, geef ik toe... immers dat type wordt gelinkt aan de 'geconstateerde' overtreding.
De cautie is verplicht bij elke WAHV/AWB gedraging, zie 5:10a. Er wordt hier echter gesproken over 'verklaringen omtrent de overtreding', wat het merk+type mogelijk dus niet zijn.

Citaat van: silque link=msg=1291662 date=1409055600