Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92138 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #170 Gepost op: 28 november 2016, 10:14:00


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #171 Gepost op: 28 november 2016, 10:47:32
Minister Schultz in gesprek met telecombedrijven over automodus smartphones

http://www.nu.nl/mobiel/4357134/minister-schultz-in-gesprek-met-telecombedrijven-automodus-smartphones.html


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #172 Gepost op: 28 november 2016, 19:49:04
Vandaag weer in het nieuws:  onze verkeersminister ziet het probleem nu ook in en wil maatregelen treffen.

Vandaag gezien op de snelweg, wegvak 130km/uur.
Een mevrouw die met 110km / uur plots en onder enig signaal naar links uitweek een vrachtauto inhaalde.
Naar bleek: ze was druk met iets dat leek op een iPad... ??? :-\ :o

Volgens het RTL Nieuws van zojuist zou de politie intussen strenger gaan handhaven.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #173 Gepost op: 28 november 2016, 23:16:26
Met welke capaciteit dan?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #174 Gepost op: 1 december 2016, 15:49:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1463625 date=1480371386
Met welke capaciteit dan?
Heel simpel. Tegenwoordig moeten de inbeslag genomen goederen persoonlijk naar de centrale inleverplaats (andere kant eenheid) worden gebracht i.p.v. de interne post. Als je dan toch onderweg bent kan je uiteraard meteen de snelweg handhaving doen...  ::)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #175 Gepost op: 22 december 2016, 09:38:16
Citaat van: DiNozzo link=msg=1463625 date=1480371386
Met welke capaciteit dan?
Ik heb nog elke dienst minimaal 3 pv's, met een fanatieke collega zijn het er soms wel 10 samen. Regio Kennemerland inclusief behoorlijk wat snelweg.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #176 Gepost op: 22 december 2016, 09:47:08
Dat red ik niet, maar ik werk alleen op lange provinciale wegen en kom nauwelijks op de snelweg. De bellers zien je hier te veel vanaf een afstand aankomen.

Ik schrijf wel meer als de gemiddelde collega, maar dat komt omdat ik de lasergun nog wel eens te hand neem en de fietsverlichting controleer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #177 Gepost op: 22 december 2016, 11:41:37
Ik weet dat niet alle wijkteams zijn voorzien van goede onopvallende auto's, maar die zijn ideaal als je verkeersovertredingen wilt tegengaan.
Daarbij ook nog eens ontzettend makkelijk ter ondersteuning van de noodhulp.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #178 Gepost op: 22 december 2016, 20:45:53
Wij zijn blij dat we de verplichte waterlijn rond krijgen. Een dienstje in de "bruto" komt maar zelden voor.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #179 Gepost op: 24 december 2016, 00:43:04
Als je als burger bij een met verkeerslichten geregeld kruising staat en even rondkijkt, dan schrik je hoeveel mensen of staande voor het rode licht naar beneden gaan kijken. Als dan even later het licht voor hen op groen springt is er altijd wel eentje die "vergeet" weg te rijden, met vertraging in de doorstroming en getoeter achter de "omlaagkijker" ten gevolg.

Goed dat er aandacht is tegen smartphone gebruik achter het stuur, maar het z.g. "offensief" blijft tot nu toe uit, door gebrek aan belang vanuit de politiek.