Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92080 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #60 Gepost op: 4 augustus 2013, 13:05:03
Ff over fietsers, wees blij dat ze niet rijden zoals hier in lignano Italie. Donkere weg met fietspad maar we rijden op de hoofdrijbaan zonder licht..... we zijn gepantserd en er gebeurd ons niets....... :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #61 Gepost op: 4 augustus 2013, 15:57:29
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1188759 date=1375611877
Fietsers denken überhaupt nergens aan. De strijd tegen de fietsers heeft de politie allang al verloren.. Ze fietsen stomdronken, zonder licht, met z'n 7en door het rood terwijl de politie staat te kijken.

Een verbod voor de mobiele telefoon vind ik onzinnig; laten we eerst maar eens beginnen met iedere fietser te bekeuren die zich niet aan de al bestaande regels houdt.. Als je ze aan wilt pakken..

Onzinnig ?? Met die telefoon in de handen, slingeren ze van de ene kant van de weg naar de andere kant van de weg! Dat vind ik gevaarlijker dan een fietser die zonder licht rijd!!
Met Vriendelijke Groet.....


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #62 Gepost op: 4 augustus 2013, 20:50:24
Ja, ik ook. Maar als de overige 58 verkeersregels voor fietsers al niet opgevolgd worden, waarom zou dat bij deze dan anders gaan?

Regels hebben alleen zin als je afdwingt dat ze nageleefd worden..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #63 Gepost op: 4 augustus 2013, 21:01:54
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1188872 date=1375642224
Ja, ik ook. Maar als de overige 58 verkeersregels voor fietsers al niet opgevolgd worden, waarom zou dat bij deze dan anders gaan?

Regels hebben alleen zin als je afdwingt dat ze nageleefd worden..

Daar ben ik het mee eens  O0
Met Vriendelijke Groet.....


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #64 Gepost op: 4 augustus 2013, 22:38:47
Er onstaat bij mij de indruk dat het topic uitwijkt richting fietsers i.p.v. auto's zoals in topictitel genoemd... ???

Voor zowel de auto's als fietsers deel ik de mening dat er op naleving en controle daarop amper iets wordt gedaan.
Maar ja, handhaving hierop gebeurt niet volgens een hoog geautomatiseerd systeem, maar met arbeidsintensief handwerk.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #65 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:10:29
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1188759 date=1375611877
Fietsers denken überhaupt nergens aan. De strijd tegen de fietsers heeft de politie allang al verloren.. Ze fietsen stomdronken, zonder licht, met z'n 7en door het rood terwijl de politie staat te kijken.

Een verbod voor de mobiele telefoon vind ik onzinnig; laten we eerst maar eens beginnen met iedere fietser te bekeuren die zich niet aan de al bestaande regels houdt.. Als je ze aan wilt pakken..

Denk dat heel fietsend Nederland blij mag zijn dat ik geen agent ben want dit zou van mij een speerpunt zijn fietsers aanpakken en lid van de club (CJIB) maken.
Elke dienst een aantal plekken uitzoeken en vliegende controle's houden.

Mijn top 5 zou zijn:
1. Door rood fietsen 2. Niet stoppen bij VOP 3. Geen richting aangeven 4. Geen licht voeren ( ook in de zomermaanden ) 5. Niet de juiste rijrichting volgen
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #66 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:18:05
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188893 date=1375650629
Denk dat heel fietsend Nederland blij mag zijn dat ik geen agent ben want dit zou van mij een speerpunt zijn fietsers aanpakken en lid van de club (CJIB) maken.
Elke dienst een aantal plekken uitzoeken en vliegende controle's houden.

Mijn top 5 zou zijn:
1. Door rood fietsen 2. Niet stoppen bij VOP 3. Geen richting aangeven 4. Geen licht voeren ( ook in de zomermaanden ) 5. Niet de juiste rijrichting volgen

richting aangeven op de fiets is toch niet verplicht ??
Met Vriendelijke Groet.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #67 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:46:10
Ook als fietser ben je verplicht om bij verandering van richting aan te geven waar je heen wilt.
Voor de boetebedragen moet je de kolom onder de 4 hebben.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #68 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:50:04
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188897 date=1375652770
Ook als fietser ben je verplicht om bij verandering van richting aan te geven waar je heen wilt.
Ja, het is vast een regel... Maar als frequent fietser in Amsterdam kan ik ook mijn jaarsalaris inleveren als we hier keihard op gaan handhaven. Als ik zie dat er iemand aankomt dan geef ik richting aan, anders fiets ik lekker door met twee handen aan het stuur.  e050
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #69 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:52:22
Citaat van: Red link=msg=1188898 date=1375653004
Ja, het is vast een regel... Maar als frequent fietser in Amsterdam kan ik ook mijn jaarsalaris inleveren als we hier keihard op gaan handhaven. Als ik zie dat er iemand aankomt dan geef ik richting aan, anders fiets ik lekker door met twee handen aan het stuur.  e050

Hahahahaa dan kan je wel blijven schrijven denk ik!!
Met Vriendelijke Groet.....