Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92066 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 6 juli 2013, 15:01:21
Politie begint groot offensief tegen smartphone in auto
De politie begint een groot offensief tegen het gebruik van smartphones in de auto. Er komen intensieve controles op automobilisten die tijdens het rijden hun mobiele telefoon gebruiken.
lees verder




Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2013, 15:59:51
Mark my words...

De boete gaat weer omhoog.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2013, 15:22:39
Citaat van: Diamondback link=msg=1181295 date=1373119191
Mark my words...

De boete gaat weer omhoog.

Dat sowieso... Ik ben alweer benieuwd naar de bedragen in het feitenboekje voor 2014. Persoonlijk heb ik weinig problemen met een verhoging van het boetebedrag wat op bellen staat.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2013, 15:27:20
Waarom? In Zweden mag je gewoon bellen achter het stuur en het verkeer is daar niet onveiliger als in Nederland.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2013, 15:52:41
Citaat van: SniperEye link=msg=1181820 date=1373290040
Waarom? In Zweden mag je gewoon bellen achter het stuur en het verkeer is daar niet onveiliger als in Nederland.

Omdat je niet in Zweden woont maar in Nederland, en dat daar is besloten dat het strafbaar is gesteld...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2013, 15:55:26
Citaat van: SniperEye link=msg=1181820 date=1373290040
Waarom? In Zweden mag je gewoon bellen achter het stuur en het verkeer is daar niet onveiliger als in Nederland.

In diverse landen in het Midden Oosten mag je het leven van een familielid nemen als je eer geschonden is. Is dat dan ook goed?

Dat iets in een ander land mag wil niet zeggen dat het niet onveilig is. In de meeste Europese landen is het niet voor niets verboden en toch kom ik nog zeer regelmatig bellers tegen. Blijkbaar voldoet de boete van 220 euro niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2013, 16:23:27
Citaat van: SniperEye link=msg=1181820 date=1373290040
Waarom? In Zweden mag je gewoon bellen achter het stuur en het verkeer is daar niet onveiliger als in Nederland.
Hier mag je ook gewoon bellen achter het stuur, als je het maar hands-free doet  0098


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2013, 19:55:56
Ik vind alles best.

Maar iets zegt mij dat de pakkans nog steeds te verwaarlozen is. Er gaat geen dag voorbij of ik zie wel iemand met z'n telefoon aan het oor of in de hand terwijl men eigenlijk moet autorijden.

Boete verhogen helpt niet. Ik denk dat inbeslagname van het toestel beter werkt. Dan is men ook meteen verplicht om al auto rijdend zijn/haar weg te vervolgen. En niet bellend.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #8 Gepost op: 9 juli 2013, 14:51:03
Citaat van: grizz link=msg=1181826 date=1373291561
Omdat je niet in Zweden woont maar in Nederland, en dat daar is besloten dat het strafbaar is gesteld...

Citaat van: DiNozzo link=msg=1181827 date=1373291726
In diverse landen in het Midden Oosten mag je het leven van een familielid nemen als je eer geschonden is. Is dat dan ook goed?

Dat iets in een ander land mag wil niet zeggen dat het niet onveilig is. In de meeste Europese landen is het niet voor niets verboden en toch kom ik nog zeer regelmatig bellers tegen. Blijkbaar voldoet de boete van 220 euro niet.

Het verbod op niet handsfree bellen achter het stuur is er gekomen vanwege de mening van de politiek dat de verkeersveiligheid hiermee verbetert. Uit niets blijkt dat dit waar is. Daarom kwalificeer ik deze maatregel als ordinair automobilistje pesten.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #9 Gepost op: 9 juli 2013, 14:55:14
Citaat van: SniperEye link=msg=1182076 date=1373374263
Het verbod op niet handsfree bellen achter het stuur is er gekomen vanwege de mening van de politiek dat de verkeersveiligheid hiermee verbetert. Uit niets blijkt dat dit waar is. Daarom kwalificeer ik deze maatregel als ordinair automobilistje pesten.

Zo ken ik er nog heel veel, meer blauw op straat zorgt ook niet voor een daling van de criminaliteit. Hogere gevangenisstraffen beperken het recidive risico ook niet.... sterker nog, wist je dat de hele politie maar een symbolische functie heeft? Voorkomt eigenrichting, of dacht je echt dat het oplospercentage van 2% landelijk ervoor zorgt dat wij criminaliteit indammen?

Om dan maar in jouw lijn verder te gaan: Afschaffen die politie! Kunnen we ook niet meer 'pesten' O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.