Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92074 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #50 Gepost op: 2 augustus 2013, 10:37:21
@ Snipereye
De 30-jarige Alwin W. uit Zwartsluis heeft een straf gekregen voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval, terwijl hij telefoneerde en via Whatsapp berichten verstuurde.

Doordat de man te druk bezig was met zijn telefoon merkte hij op 26 oktober op de A28 bij Tynaarlo (Drenthe) te laat een file op. Ook de waarschuwingsborden had hij niet gezien. Hij reed in volle vaart en zonder te remmen op de file in en ramde de achterste wagen.

Die auto werd door de klap gelanceerd en schoot onder een vrachtwagen. De bestuurster van de wagen overleed ter plaatse.


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #51 Gepost op: 3 augustus 2013, 17:37:42
Citaat van: SniperEye link=msg=1182076 date=1373374263
Het verbod op niet handsfree bellen achter het stuur is er gekomen vanwege de mening van de politiek dat de verkeersveiligheid hiermee verbetert. Uit niets blijkt dat dit waar is. Daarom kwalificeer ik deze maatregel als ordinair automobilistje pesten.

Misschien ben je zelf verkeersdeelnemer, misschien (nog) niet.
Mocht je het wel zijn, let dan eens op het volgende, hetgeen mij in het verkeer vaak opvalt.
- kom ik bij een op rood staand verkeerslicht achter een voorgesorteerde auto voor links- of rechtsaf aangereden. De auto valt al op doordat deze geen richtingaanwijzers gebruikt. Sta ik erachter; valt me op dat de bestuurder vooral veel naar beneden kijkt en af en toe opkijkt. Springt even later het licht op groen en de automobilist rijdt niet weg.
- rijd ik op de snelweg, zie ik achter me een auto met snelheid achteropomen en zonder richting me inhalen. Passerend blijkt de bestuurder een telefoontje in zijn hand te houden, hetgeen verklaart waarom hij zijn richtingaanwijzer niet kon bedienen. Hou zou een hem achteropkomende, hem inhalende auto dit hebben ervaren als hij "zomaar" een auto naar links op zijn rijstrook ziet afkomen???

Mijn ervaring: "hands on" bellen leidt tot hufterigheid en oponthoud voor overige weggebruikers en leidt soms tot gevaarlijke situaties.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #52 Gepost op: 3 augustus 2013, 19:45:59
De smartphone zorgt er ook nog voor dat de bestuurder niet alleen maar bezig is met bellen: sms, whatsapp, email, navigatie, foto maken en op Facebook of Twitter zetten lijken de bestuurder meer bezig te houden dan rijden.
Vandaag ook weer meerdere keren bijna van de weg gereden door bestuurders die naar hun kruis zitten te kijken en ongemerkt van rijstrook wisselen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #53 Gepost op: 3 augustus 2013, 20:31:37
Fietsers. Vooral tussen de 12 en 20 jaar. Alleen oog voor de smartphone, zelfs als je met toeters en bellen aan komt kachelen. Het steekt gewoon de straat over, zonder op of om te kijken... Dat is pas gevaarlijk, en ik zie het dagelijks. Sta ik alleen in deze constatering? Of is iets soortgelijks al elders in dit topic gebruld? Want ik was even te lui om 3 (!) pagina's door te spitten.  ;)

Vooropgesteld; alle afleidingen in het verkeer zijn discutabel, maar deze valt mij toch wel heel erg op. Fietsers en smartphones...


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #54 Gepost op: 3 augustus 2013, 20:51:17
Fietsend met je telefoon bezig zijn kan toch ook gewoon bekeurd worden?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #55 Gepost op: 3 augustus 2013, 21:10:38
Fietsend met je telefoon bezig zijn kan toch ook gewoon bekeurd worden?
nog niet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #56 Gepost op: 3 augustus 2013, 21:18:35
Citaat van: Bert65 link=msg=1188644 date=1375557038
nog niet.
Wel, maar dan moet je voor artikel 5 gaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #57 Gepost op: 3 augustus 2013, 21:29:11
Citaat van: Dinges link=msg=1188631 date=1375554697
Fietsers. Vooral tussen de 12 en 20 jaar. Alleen oog voor de smartphone, zelfs als je met toeters en bellen aan komt kachelen. Het steekt gewoon de straat over, zonder op of om te kijken... Dat is pas gevaarlijk, en ik zie het dagelijks. Sta ik alleen in deze constatering? Of is iets soortgelijks al elders in dit topic gebruld? Want ik was even te lui om 3 (!) pagina's door te spitten.  ;)

Vooropgesteld; alle afleidingen in het verkeer zijn discutabel, maar deze valt mij toch wel heel erg op. Fietsers en smartphones...

Je staat op zeker niet alleen Dinges. Ik maak het als verkeersregelaar helaas veel te vaak ( ben gestopt met tellen ) mee dat fietsers maar ook zeker voetgangers meer oog voor hun smartfoon al dan niet in combinatie met oordopjes in of van die hippe grote koptelefoons op hun hoofd hebben dan voor hun omgeving.

Vaak zat dat ze stoptekens of oprijtekens al dan niet in combinatie van een fluitsignaal of mondelinge aanwijzing niet opmerken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #58 Gepost op: 4 augustus 2013, 12:06:51
Vorige keer hier in het dorp: Een meisje op de fiets was zo met dr smartphone bezig dat ze zo de sloot in reed, en het pas door had toen ze erin lag  ;D
Gelukkig kon ze er snel uitkomen en was ze niet gewond ;) maar ze maakte zich wel druk om dr foon, want die had ze natuurlijk losgelaten  0098

Maar ik vind dat ze fietsers met telefoons ook strenger aan moeten pakken!! Want ze slingeren alle kanten op en hebben niet eens oog voor het overige verkeer!
Met Vriendelijke Groet.....


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #59 Gepost op: 4 augustus 2013, 12:24:37
Fietsers denken überhaupt nergens aan. De strijd tegen de fietsers heeft de politie allang al verloren.. Ze fietsen stomdronken, zonder licht, met z'n 7en door het rood terwijl de politie staat te kijken.

Een verbod voor de mobiele telefoon vind ik onzinnig; laten we eerst maar eens beginnen met iedere fietser te bekeuren die zich niet aan de al bestaande regels houdt.. Als je ze aan wilt pakken..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי