Politie start offensief tegen smartphone in auto

Auteur Topic: Politie start offensief tegen smartphone in auto  (gelezen 92070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #70 Gepost op: 5 augustus 2013, 06:52:46
Citaat van: Red link=msg=1188898 date=1375653004
Ja, het is vast een regel... Maar als frequent fietser in Amsterdam kan ik ook mijn jaarsalaris inleveren als we hier keihard op gaan handhaven.
Als ik zie dat er iemand aankomt dan geef ik richting aan, anders fiets ik lekker door met twee handen aan het stuur.  e050

Kan er geen medelijden mee hebben Red als dat de persoon in kwestie zijn/haar hele maandsalaris gaat kosten.
De regels zijn heel erg simpel maar ik hoop dat men het na 3 boete's in 1 week wel gaat leren als men slim is.

Ik zit niet vaak op de fiets maar ik krijg vaak verbaasde blikken en soms een duimpje omhoog van automobilisten omdat ik WEL richting aangeef zodat men weet waar ik heen wil.
We moeten namelijk niet vergeten dat richting aangeven je enige duidelijke communicatiemiddel is in het verkeer als je van rijrichting wilt gaan veranderen.

Waarom zou een automobilist er wel voor beboet worden en een fietser niet ?
Voor beiden is het gewoon fout en zeer irritant als je niet kan zien waar men heen wilt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #71 Gepost op: 5 augustus 2013, 07:30:50
Klopt allemaal, maar fietsers zijn sinds de jaren 80 al vrijgesteld van iedere vorm van handhaving; dat draai je niet zomaar meer terug.

Daarbij; willen we de fietser weer terug brengen in 't gareel, dan hebben we 23.000 politieagenten tekort, alleen in Amsterdam al..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #72 Gepost op: 5 augustus 2013, 07:50:22
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188911 date=1375678366
Ik zit niet vaak op de fiets maar ik krijg vaak verbaasde blikken en soms een duimpje omhoog van automobilisten omdat ik WEL richting aangeef zodat men weet waar ik heen wil.
Leuk voor je.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #73 Gepost op: 5 augustus 2013, 08:51:03
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1188916 date=1375680650
Klopt allemaal, maar fietsers zijn sinds de jaren 80 al vrijgesteld van iedere vorm van handhaving; dat draai je niet zomaar meer terug.
Onzin, ik zie nog vaak genoeg fietsers die bekeurt worden vanwege het niet voeren van licht, of fietsen op plaatsen waar dit niet mag.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1188911 date=1375678366
Ik zit niet vaak op de fiets maar ik krijg vaak verbaasde blikken en soms een duimpje omhoog van automobilisten omdat ik WEL richting aangeef zodat men weet waar ik heen wil.
We moeten namelijk niet vergeten dat richting aangeven je enige duidelijke communicatiemiddel is in het verkeer als je van rijrichting wilt gaan veranderen.
Ik weet niet waar jij fietst, maar hier (in Apeldoorn) fiets ik zeer regelmatig en ik steek (bijna) altijd mijn hand uit, en ik krijg nooit reactie. Sterker nog, ik zie het best wel veel fietsers dat doen dus ik ben benieuwd waar jij dat doet aangezien jij blijkbaar één van de weinigen bent, verkeerspark Assen misschien?  >:D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #75 Gepost op: 6 augustus 2013, 01:03:02
Citaat van: enrico1972 link=msg=1189182 date=1375725078
Als ik fiets dan is het in Rotterdam centrum en kort aangrenzend. Zie gebied op de kaart hieronder.
Geloof me het is echt een uitzondering als men richting aangeeft of andere dingen uit mijn top 5 die ik genoemd heb.
Bedankt voor de kaart van Rotterdam, je omschrijving dat je in Rotterdam centrum fietst was inderdaad wel wat vaag....  ::)

Het is maar waar we ons druk over maken...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:10:00
Citaat van: Red link=msg=1189242 date=1375743782
Het is maar waar we ons druk over maken...
Totdat er iets gebeurd nietwaar?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #77 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:12:24
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188893 date=1375650629
Denk dat heel fietsend Nederland blij mag zijn dat ik geen agent ben want dit zou van mij een speerpunt zijn fietsers aanpakken en lid van de club (CJIB) maken.
Elke dienst een aantal plekken uitzoeken en vliegende controle's houden.

Mijn top 5 zou zijn:
1. Door rood fietsen 2. Niet stoppen bij VOP 3. Geen richting aangeven 4. Geen licht voeren ( ook in de zomermaanden ) 5. Niet de juiste rijrichting volgen

Zolang er nog dagelijks meerdere woninginbraken plaatsvinden en andere zware delicten gepleegd worden kan ik me niet druk maken om fietsers die geen richting aangeven. Laat staan het houden van een 'vliegende controle'...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:20:11
Heel mooi dat je je niet druk maakt, maar als je als automobilist een fietser aanrijdt omdat deze geen richting aangeeft ben je wel mooi de l*l.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #79 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:24:24
Citaat van: Sylvester link=msg=1189305 date=1375783800
Totdat er iets gebeurd nietwaar?
Nee, dan maak ik me er nog steeds niet druk om.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.