Helm voor inzet bij beknellingen

Auteur Topic: Helm voor inzet bij beknellingen  (gelezen 16877 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #30 Gepost op: 1 april 2014, 11:54:46
Je gaat opnieuw de discussie aan met mij over iets waar we al een discussie over gehad hebben, ik ga er niet meer op in. Jij denkt het beter te weten en Sjaakie de slimste te zijn. Je kent de inzet niet en ook niet hoe de inzet in de praktijk gaat. En trouwens, wie zegt dat ik niet prive die helmen wil hebben?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #31 Gepost op: 1 april 2014, 12:03:46
 998765
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1255246 date=1396346086
Je gaat opnieuw de discussie aan met mij over iets waar we al een discussie over gehad hebben, ik ga er niet meer op in. Jij denkt het beter te weten en Sjaakie de slimste te zijn. Je kent de inzet niet en ook niet hoe de inzet in de praktijk gaat. En trouwens, wie zegt dat ik niet prive die helmen wil hebben?

Haha...ik weet het ook beter ja..en die inzetten die jij bedoelt..ik heb daar nog niet zoveel ervaring in hoor....een jaartje of 12 maar...zowel auto als motorsport..verhard en onverhard..nationaal en internationaal. .. ::)  998765


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #32 Gepost op: 1 april 2014, 12:06:37
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1255250 date=1396346626
998765
Haha...ik weet het ook beter ja..en die inzetten die jij bedoelt..ik heb daar nog niet zoveel ervaring in hoor....een jaartje of 12 maar...zowel auto als motorsport..verhard en onverhard..nationaal en internationaal. .. ::)  998765

En toch ken je dus onze inzet niet en hoe dit in de praktijk werkt. Theorie is inderdaad (ben ik het met je eens) dat wij bij een THV niet erbij hoeven te zijn. Maar het is dus dat dit in de praktijk anders is dan theoretisch.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #33 Gepost op: 1 april 2014, 13:13:36

Ik denk dat iedereen het wel snapt behalve jij...dus speciaal voor jou....het was sarcastisch bedoeld.. >:D ;D


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #34 Gepost op: 1 april 2014, 17:17:26
Dan zal ik me er ook nog maar eens in mengen.

Waar het op neer komt is dat je als EHV'er/NRK'er/EHBO'er niets te zoeken hebt bij een THV, op papier niet en in praktijk ook niet. Als in de praktijk blijkt dat jij hierbij betrokken wordt, moet je jezelf afvragen of jij dit zelf wel moet willen.

Op het moment dat er daadwerkelijk geknipt wordt heb je er niets te zoeken, en ga je lekker 10 meter verderop staan. Als dan aan jou wordt gevraagd of je even kan helpen met iemand uit de auto halen, onder begeleiding van een AVP, ACH en brandweerpersoneel kan je gerust helpen.

Mocht iedereen het dan toch zo belangrijk vinden dat jij erbij bent, naast die 2 personen van de ambu en de 6 van de brandweer, lijkt mij dat zij dan voor jouw uitrusting moeten zorgen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #35 Gepost op: 1 april 2014, 17:31:10
Het is dus bij ons op de inzet van het autocircuit dat we dus vaker spullen aangeven e.d. aan ambulancepersoneel. We hebben niet altijd 6 mensen van de brandweer daar. Vaak maar 4 of 5 hooguit.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #36 Gepost op: 1 april 2014, 23:42:09
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1251713 date=1395139751
Ikzelf heb ook het liefste zo'n mooie helm wat ook de ambulancediensten gebruiken inderdaad. Maar de kosten ervoor krijg ik nooit bij het bestuur erdoor. Dat zal het dus niet worden helaas. De helm op de afbeelding is inderdaad voor een brommer/scooter, maar als ik ga kijken naar bijvoorbeeld de artsen e.d. bij onder andere Formule 1 die hebben ook zo'n soort helm (alleen zonder vizier dan).

En op eigen kosten, nee absoluut niet mijn voorkeur, maar zoals ik zei: een helm van de ambulancediensten zal niet vergoed worden door het bestuur. Dan zal ik deze zelf moeten aanschaffen. Vandaar een goedkope maar wel prima helm met vizier.

Jullie hebben binnen de Roermondse club volgens mij ook personen die werkzaam zijn bij de ambulancedienst Limburg-noord. Laat hen eens bij hun werkgever informeren. Ik weet dat vorig jaar in een loods in Horst een heel pallet met ambu-helmen stond, de ambulancedienst heeft nog niet zo gek lang geleden alle helmen vernieuwd en de oude gewoon opgeslagen.
Uit een mailwisseling met de ambulancedienst blijkt (citaat:) dat zij zeer veel waarde hechten aan de samenwerking met hun ketenpartner het Rode Kruis (einde citaat). Wellicht kunnen jullie ze voor een prikje (of nog minder) een aantal van die helmen overnemen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #37 Gepost op: 2 april 2014, 00:20:36
Citaat van: Nils link=msg=1255447 date=1396388529
Jullie hebben binnen de Roermondse club volgens mij ook personen die werkzaam zijn bij de ambulancedienst Limburg-noord. Laat hen eens bij hun werkgever informeren. Ik weet dat vorig jaar in een loods in Horst een heel pallet met ambu-helmen stond, de ambulancedienst heeft nog niet zo gek lang geleden alle helmen vernieuwd en de oude gewoon opgeslagen.
Uit een mailwisseling met de ambulancedienst blijkt (citaat:) dat zij zeer veel waarde hechten aan de samenwerking met hun ketenpartner het Rode Kruis (einde citaat). Wellicht kunnen jullie ze voor een prikje (of nog minder) een aantal van die helmen overnemen.

Heel erg dankjewel! Wij hebben inderdaad iemand die bij de Ambulancezorg werkt hier.

Ik zal eer eens een mailtje tegenaan gooien! En over die citaat valt te discussieren maar dat is een ander verhaal haha. Dankjewel voor de tip!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel