de stakende huisarts

Auteur Topic: de stakende huisarts  (gelezen 4330 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Gepost op: 18 mei 2005, 17:34:02
Beste HAPmedewerkers,

Uit nieuwsgierigheid:

Heeft de komende staking nog invloed op het reilen en zeilen op jullie post(en).

Bij ons bijvoorbeeld verwachtte ze zo'n chaos dat we waarschijnlijk in de avonduren met extra wagens gaan rijden....  ;D

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of en op welke wijze de SEH's en MKA's/ambulances zich voorbereiden op de 25ste.


Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


harry_hap

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2005, 20:04:52
En in welke regio verwachten ze dan zo'n chaos?

gr. Harry


Else

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2005, 22:33:23
Nou Harry, hij bedoelt bij hem in Den Haag en bij jou in Brabant o.a.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2005, 17:58:45
betrapt  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Susannah

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2005, 20:19:11
Waarom staken de huisartsen dan? ??? :-[


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2005, 22:50:23
Omdat ze het niet eens zijn met de plannen van minister hoogervorst om het honoreringsstelsel om te gooien.

Nu zijn er ziekenfondspatienten waarvoor een huisarts een vast bedrag per jaar krijgt. daar moet hij alles maar voor doen.
En de particulier verzekerde patienten waarvoor hij per verrichting (consult, visite, etc) betaald krijgt.

Hoogervorst wil voor iedere nederlander een vast bedrag per jaar betalen en 7 euro per consult.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Susannah

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2005, 16:12:08
Omdat ze het niet eens zijn met de plannen van minister hoogervorst om het honoreringsstelsel om te gooien.

Nu zijn er ziekenfondspatienten waarvoor een huisarts een vast bedrag per jaar krijgt. daar moet hij alles maar voor doen.
En de particulier verzekerde patienten waarvoor hij per verrichting (consult, visite, etc) betaald krijgt.

Hoogervorst wil voor iedere nederlander een vast bedrag per jaar betalen en 7 euro per consult.

Ooow okey.
Bedankt voor de info!
Ik wist helemaal niet waarom zij aan het staken zijn,nu wel.Dank je!! :D


harry hap

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2005, 21:22:48
betrapt? hoezo? ;D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2005, 21:26:56
Ik ben erg voor deze staking. Laat Hoogervorst maar eens merken hoe het is als je de huisartsen echt wegbezuinigd...  >:(
Arts  www.alphalog.nl


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2005, 23:08:05
de pers klopt het op. Als je huisarts staakt en je belt hem op dan hoor je gewoon op een bandje een tekst met: ik staak en die en die arts neemt waar.

Ik hoor meestal op de bandjes de volgende tekst : omdat ik op vakantie ben neemt de volgende arts waar :

Wat maakt het uit onze zorg is verzekerd alleen de minst urgente gevallen zullen mischien in sommige streken van het land een uurtje langer moeten wachten

Onze huisartsen staken om in de toekomst nog steeds de prettige en (meestal) goede zorg te kunnen leveren