Tuurlijk niet Jos, jij begrijpt net zo goed als mij dat de brandweer geen andere keuze heeft dan de vluchtstrook te pakken. Daar is 'ie immers ook voor gemaakt. Maar het feit dat een brandweervoertuig met OGS over een vluchtstrook langs een stilstaande file rijdt, hoeft toch nog niet te betekenen dat dit met hoge snelheid moet? Wat nou als er onverstandige ouders zijn die hun jengelende kinderen vrijlaten van de achterbank en ze even wat bewegingsvrijheid geven buiten de auto... de kans is dan best aanwezig dat die kinderen plots tussen de auto's uit komen om te kijken waar die tuuttuuttuut vandaan komt. Natuurlijk zal de overlevingskans er niet groter op zijn als een eventuele aanrijding met 25km/h gebeurd i.p.v. 50km/h, maar een beetje rekening houden met de situatie mag best. Gaat het om mensenlevens en telt elke seconde, dan kan ik mij een hoge snelheid over de vluchtstrook nog wel voorstellen. Maar een HA+COH? Welke levensreddende functie heeft die dat dat a-la-minute ter plaatse moet zijn?