Met z'n drieën op snorscooter, mag dat?

Auteur Topic: Met z'n drieën op snorscooter, mag dat?  (gelezen 16384 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Gepost op: 30 juli 2013, 23:39:49
Mag dat? Twee kinderen op een snorscooter en een ouder sturen? Dus ene kind voor op het zadel tussen de benen en de andere achterop?

Ben altijd wel heel bijdehand op dit forum maar ik weet ook niet alles  098uo




INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2013, 23:41:59
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1187749 date=1375220389
Mag dat? Twee kinderen op een snorscooter en een ouder sturen? Dus ene kind voor op het zadel tussen de benen en de andere achterop?

Ben altijd wel heel bijdehand op dit forum maar ik weet ook niet alles  098uo
Volgens deze link niet:
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1163&all=1


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2013, 23:55:04
Hmmmm dat is zo simpel dat had ik zelf ook nog wel kunnen vinden  98uiye

Enfin, opgelost en slot erop!


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2013, 09:34:45
met een beetje GBV had je dit ook wel kunnen bedenken...... ::)


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2013, 09:55:39
Voordat we mensen af gaan zeiken;
Ik vind het een hele goede  en ook zeker geen domme vraag, want het antwoord is lang niet zo simpel als hier gesteld wordt..

Al staat aangegeven dat er maar 2 zitplaatsen op de scooter zijn, het hoeft geen probleem te zijn als je 2 kinderen mee wilt nemen. Zie art 58a rvv.
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2013, 10:06:36
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1187816 date=1375257339
Al staat aangegeven dat er maar 2 zitplaatsen op de scooter zijn, het hoeft geen probleem te zijn als je 2 kinderen mee wilt nemen. Zie art 58a rvv.
Oh? En zou je ook aan kunnen geven waar dat precies staat? Ik lees alleen het volgende:
Citaat
Artikel 58a
1. Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op:
a. staande passagiers van autobussen waarin het vervoer van staande passagiers is toegestaan;
b. passagiers van autobussen zonder staanplaatsen bij incidenteel gebruik van het gangpad of toilet;
c. passagiers die worden vervoerd overeenkomstig artikel 61b, tweede lid, onderdelen a, b en d;
d. passagiers, jonger dan 3 jaar, in autobussen;
e. passagiers jonger dan 18 jaar en met een lengte van minder dan 1,35 meter die gebruik maken van een voor deze passagiers geschikte zitgelegenheid die deel uitmaakt van de constructie van het voertuig, hierin deugdelijk is bevestigd en is voorzien van autogordels;
f. het vervoer van passagiers die gebruik maken van een rolstoel als bedoeld in artikel 59, vierde lid;
g. het vervoer van één persoon van 8 jaar of ouder op de bagagedrager door fietsers met uitzondering van snorfietsers.
h. passagiers die gebruik maken van een ligplaats, indien op één ligplaats ten hoogste één passagier is gelegen.

3. In afwijking van het eerste lid worden op fietsen en bromfietsen passagiers jonger dan 8 jaar alleen vervoerd indien zij zijn gezeten op een doelmatige en veilige voorziening met voldoende steun voor rug, handen en voeten.
4. Het is bestuurders verboden passagiers te vervoeren op een andere wijze dan in dit artikel is voorgeschreven.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2013, 10:08:23
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1187816 date=1375257339
Voordat we mensen af gaan zeiken;
Ik vind het een hele goede  en ook zeker geen domme vraag, want het antwoord is lang niet zo simpel als hier gesteld wordt..

Al staat aangegeven dat er maar 2 zitplaatsen op de scooter zijn, het hoeft geen probleem te zijn als je 2 kinderen mee wilt nemen. Zie art 58a rvv.

Zou je daar toch iets meer over kunnen vertellen?

Zonder enig waardeoordeel uit te spreken: ik zie in mijn woonomgeving regelmatig ouders op snorscooters, kind voor tussen de benen en kind achterop in een kinderzitje.

Persoonlijk zie ik er geen kwaad in. Op een fiets kan/mag je immers ook een kind voor op je stuur in een kinderzitje vervoeren en een ander kind achterop in een zitje. De snelheid van een snorscooter ligt niet heel veel hoger dan van een fiets. Gevoelsmatig zeg ik dat je op een snorscooter nog net iets beter/veiliger zit dan op een fiets.

Let wel, mijn vraag gaat specifiek over snorscooters, niet over bromscooters.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2013, 10:11:03
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1187821 date=1375258103
Zonder enig waardeoordeel uit te spreken: ik zie in mijn woonomgeving regelmatig ouders op snorscooters, kind voor tussen de benen en kind achterop in een kinderzitje.

Persoonlijk zie ik er geen kwaad in. Op een fiets kan/mag je immers ook een kind voor op je stuur in een kinderzitje vervoeren en een ander kind achterop in een zitje. De snelheid van een snorscooter ligt niet heel veel hoger dan van een fiets. Gevoelsmatig zeg ik dat je op een snorscooter nog net iets beter/veiliger zit dan op een fiets.
Ik hoop dat je ziet dat hier wel een verschil tussen zit hoop ik? Tussen het vervoeren van een kind in een daarvoor bestemde kinderzitje of gewoon los op een snorscooter...?


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2013, 10:17:14
Lid 1 spreekt over zitplaatsen en lid 3 geeft een uitzondering op lid 1 aan. Dit betekent dus dat een 'voorziening' voor een kleintje niet tot de zitplaatsen wordt gerekend.

Met andere woorden:
Als ik conform lid 3 een goede 'voorziening' (op bijv het bagagerek) weet te bouwen, heb ik nog immer 2 zitplaatsen over..

Het basic antwoord van '2 personen' is lang niet volledig..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2013, 10:17:43
Citaat van: DvdW link=msg=1187823 date=1375258263
Ik hoop dat je ziet dat hier wel een verschil tussen zit hoop ik? Tussen het vervoeren van een kind in een daarvoor bestemde kinderzitje of gewoon los op een snorscooter...?

Daar kunnen we eindeloos over discussieren  :D

Persoonlijk vind ik een kind in een kinderzitje voor aan het stuur van een fiets niet zo geweldig en niet zo veilig.

Gevoelsmatig zeg ik dat een klein kind in een kinderzitje achterop een snorscooter en een groter kind voorop tussen de benen van de bestuurder misschien niet onveiliger is dan twee kinderen in kinderzitjes op een fiets.