Foto's /video van omgeving incident

Auteur Topic: Foto's /video van omgeving incident  (gelezen 5752 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2013, 20:39:23
Ik was er op tegen om als eerste naar buiten te komen met het huisnummer en de specifieke woning. Toen andere media het al geplaatst hadden, was er voor mij geen reden om het niet te doen. Helemaal niet als andere media interesse hebben om de beelden af te nemen.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #11 Gepost op: 31 juli 2013, 21:14:17
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1187936 date=1375292273
Ik ben het grotendeels met je eens, maar het begon op de dag erna al toen de politie met een persbericht naar buiten kwam dat het in de Julianastraat was. Dan vraag je er naar mijn mening zelf om.

Eh, wie vraagt er dan om? Niet de slachtoffers denk ik.
Los hiervan vind ik dat de politie best wat terughoudender mag zijn in het plaatsen van straatnamen in persberichten.
Senior GGP / Oost-Brabant


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #12 Gepost op: 31 juli 2013, 21:57:35
Absoluut mee eens Nick. Zeker in zo'n geval heeft het gezin al wel genoeg drama aan zichzelf....


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #13 Gepost op: 1 augustus 2013, 08:54:47
Eh, wie vraagt er dan om? Niet de slachtoffers denk ik.
Los hiervan vind ik dat de politie best wat terughoudender mag zijn in het plaatsen van straatnamen in persberichten.

Ik doel op de politie. Als je als voorlichter de straat in een persbericht/nieuwsbericht zet, dan is het  in mijn ogen logisch dat mensen extra door de straat heenrijden en gaan onderzoeken welk huis het is.

Ben het met jullie eens wat betreft het voorzichter zijn met het publiceren van privacy gevoelige informatie door de politie. De pers en media doet dat vaak wel, maar de politie dus niet.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #14 Gepost op: 1 augustus 2013, 09:30:50
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1188048 date=1375340087
Ik doel op de politie.
De politie vraagt erom dat er foto's van het huis gemaakt worden?
Citaat
Als je als voorlichter de straat in een persbericht/nieuwsbericht zet, dan is het  in mijn ogen logisch dat mensen extra door de straat heenrijden en gaan onderzoeken welk huis het is.
in mijn ogen niet. Als er een gezinsdrama hier in de buurt gebeurt pak ik heus niet mijn fiets om eens even fijn het huis op te zoeken. Maar goed, ik zal dan wel een uitzondering zijn.
Citaat
Ben het met jullie eens wat betreft het voorzichter zijn met het publiceren van privacy gevoelige informatie door de politie. De pers en media doet dat vaak wel, maar de politie dus niet.
Dat is bijzonder. Dus 'jullie' (pers/media) zijn wel voorzichtig maar de politie niet? En daarom maken jullie foto's van de buurt, de straat, het huis, het speeltuintje, de stoep, de voortuin... Volgens mij is het gewoon een 1-2 tje. Politie noemt het adres, en jullie (pers/media) vliegen er met z'n allen op af....


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2013, 14:40:04
Ik vind de foto van gesloopte woningen echt niet van toepassing. Het slopen van die woningen is niet veroorzaakt door de mensen die onderwerp zijn van het nieuws en waarschijnlijk hebben ze ook geen weinig invloed gehad op het wel of niet slopen van deze huizen. Het schept een beeld (achterstand, ellende, slechte samenhang, tuig etc) wat feitelijk helemaal niet zo hoeft te zijn.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:09:41
Nou punt is duidelijk foto past niet bij het bericht waar het over gaat. Let wel dat deze knul pas 14 jaar is.
Er zijn genoeg mensen op de wereld als er een persbericht uitgegeven word met straatnaam dat ze er naar toe trekken. Pers en fotografen zijn daar voorbeelden van... Waarom? omdat het hun werk is. Je kan ook in plaats van deze jongeman af te zeiken hem tips geven hoe het volgende keer beter kan. En andere punt zijn foto's worden ook gebruikt voor de Telegraaf en als die een bericht over een koe maken is de kans aanwezig dat ze een foto van een geit in de krant plaatsen dusja genoeg foto's kan geen kwaad.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:27:05
Citaat van: MisterQ link=msg=1188172 date=1375373381
Je kan ook in plaats van deze jongeman af te zeiken hem tips geven hoe het volgende keer beter kan.....

Om de een of andere onverklaarbare reden heeft de naam Sem op dit forum een onweerstaanbare aantrekkingskracht, want zodra hij iets roept of doet dan is het 'alle ballen verzamelen'  ;D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #18 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:38:27
Citaat van: Arie link=msg=1188178 date=1375374425
Om de een of andere onverklaarbare reden heeft de naam Sem op dit forum een onweerstaanbare aantrekkingskracht, want zodra hij iets roept of doet dan is het 'alle ballen verzamelen'  ;D

Arme knul... Maar even serieus. Als hij iets roept en het is onlogisch of vul zelf maar in... (14 jaren jong is net 2 jaar uit groep 8 ).
Gooi ik het op onwetendheid, lichtelijk puberale mening of mindere levenservaring als de ouderen hier. Dan moeten mensen hier verstandig zijn en hem uitleggen hoe het wel moet of beter kan.

Mijn advies aan Sem ga gewoon lekker door waar je mee bezig was. Maar probeer wel een relevante informatie mee te geven in jou nieuwsberichten foto's vallen ook onder informatie.
Probeer volgende keer gewoon mooi een politievoertuig of diender in beeld te krijgen. Dat sluit meer aan op het bericht. Als je de gemiddelde diender op straat vraagt of je even een foto mag maken voor je websit en hij heeft er de tijd voor zal hij mee werken.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #19 Gepost op: 1 augustus 2013, 19:17:36
Op zich ben ik het met je eens Mr Q dat hij jong is, nog veel te leren heeft en daar wellicht in gestuurd moet worden. Echter profileert hij zich min of meer als volleerd prof journalist en moet dan niet raar opkijken wanneer zijn werk daarmee vergeleken wordt.

Tevens reageer ik hier nu inderdaad aardig op de persoon richting Sem, en moet zeggen dat is niet netjes, zelfs onterecht van mij. Ik stoor mij een beetje (boel) aan veel van de 112 amateurs die naar mijn idee zomaar wat doen. Overal moet een foto en/of video bij, koste wat kost, zonder rekening te houden wat het voor gevolgen heeft/kan hebben. En daarbij heb ik het idee dat de reguliere media ook steeds meer die kant op gaan, omdat ze anders voor de amateurs onder doen.

Sem, zou zeggen, probeer je foto's wat relevanter te houden. En persoonlijk zou ik liever een foto zien door de straat heen, dan dat je dit specifieke huis er uit licht.