Foto's /video van omgeving incident

Auteur Topic: Foto's /video van omgeving incident  (gelezen 5707 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #20 Gepost op: 1 augustus 2013, 19:31:04
Citaat van: I1985 link=msg=1188183 date=1375377456
Echter profileert hij zich min of meer als volleerd prof journalist en moet dan niet raar opkijken wanneer zijn werk daarmee vergeleken wordt.

Kijk leerpuntje voor hem. Nou Sem trek je leer eruit zou ik zeggen.

Citaat van: I1985 link=msg=1188183 date=1375377456
Ik stoor mij een beetje (boel) aan veel van de 112 amateurs die naar mijn idee zomaar wat doen.

Je zegt het al he amateurs. Heb ik soms ook last van. En inderdaad ze moeten de gevolgen onder ogen zien. Sommige houden ook geen rekening met hun en andermans veiligheid. Laatst had ik bij een melding reanimatie dat er een 112 fotograaf achter onze DHV bus aanreed en ook profiteerde van de zwaailicht en sirenes die wij gebruiken. LEVENSGEVAARLIJK! Heb toen kenteken genoteerd en later op de dag maar even langsgegaan op het adres waar hij woonde en een donderpreek gegeven of het wel goed ging daar bovenin.

Niet om te generaliseren je hebt er ook goede tussen. Zo nu en dan nemen is het zelfs mogelijk dat eentje een dienst meedraait.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #21 Gepost op: 1 augustus 2013, 21:32:50
Citaat van: MisterQ link=msg=1188188 date=1375378264
Niet om te generaliseren je hebt er ook goede tussen.

Tuurlijk die zijn er ook. En het is moeilijk om realistisch en objectief een verhouding te geven van goede en slechte. De slechten vallen eigenlijk altijd meer op, en blijven je beter bij.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #22 Gepost op: 3 augustus 2013, 17:26:48
Citaat van: rensb link=msg=1187763 date=1375224259
De omgeving in beeld zetten is geen slecht idee, maar (naar mijn mening) wél als die omgeving losstaat van het incident en het een foto is.
De omgeving in beeld zetten via een video zou kunnen, door de omgeving draaiend als "fade in" te gebruiken voor het huis. Dan hangt het (naar mijn mening) wat meer samen.
Nou is het net als bij een brand, een straat verderop een foto maken van een gebouw zonder rookwolken op de achtergrond. Bij een verkeersongeval snap ik eerder dat de omgeving meer boeit; de wegen, gevaarlijke punten (op ons oog!), zulke dingen.

Tips geven (zoals MisterQ zei) heb ik hierboven gedaan voor jou Sem. Ik ben zelf een leek wat betreft fotografie, dus of je iets met de tip doet mag je helemaal zelf weten.
Een andere tip (wat bij mij alle onduidelijkheid wegnam) is het beschrijven van de foto's, zoals je in dit topic gedaan hebt. Het speeltuintje waar de kinderen speelden, de gesloopte huizen omdat er gedacht werd dat het huis van deze familie ook gesloopt werd, zulke dingen.

Je levert wel een goed en compleet werkje, dat zeker. Keep up the good work Sem! (mag ook gezegt worden ;))
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #23 Gepost op: 3 augustus 2013, 18:04:54
Ik heb me in dit topic een paar dagen gedeisd gehouden, om niet door te gaan in de discussie over de twee foto's die ik geplaatst heb. Doorgaan daarover vond ik niet nodig, omdat ik al uitgelegd had waarom ik de foto's zo gemaakt had en ik al gezegd had dat de keuze om die twee foto's samen op dit forum te plaatsen niet helemaal slim was.

Iedereen hierboven bedankt voor jullie tips! Hier kan ik meer mee dan uitgebreid beschrijven waarom foto's van de omgeving van het huis niet goed zijn of iets in die richting  ;)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #24 Gepost op: 3 augustus 2013, 18:24:34
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1188592 date=1375545894
Ik heb me in dit topic een paar dagen gedeisd gehouden, om niet door te gaan in de discussie over de twee foto's die ik geplaatst heb. Doorgaan daarover vond ik niet nodig, omdat ik al uitgelegd had waarom ik de foto's zo gemaakt had en ik al gezegd had dat de keuze om die twee foto's samen op dit forum te plaatsen niet helemaal slim was.

Iedereen hierboven bedankt voor jullie tips! Hier kan ik meer mee dan uitgebreid beschrijven waarom foto's van de omgeving van het huis niet goed zijn of iets in die richting  ;)

Op zo'n momenten mis ik toch wel een "like"-button! O0
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #25 Gepost op: 3 augustus 2013, 19:15:31
Citaat van: MisterQ link=msg=1188188 date=1375378264
Zo nu en dan nemen is het zelfs mogelijk dat eentje een dienst meedraait.

Hou me aanbevolen om is een keer mee te gaan met de DHV in rotjeknor  O0  ;)
Met Vriendelijke Groet.....