Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Nuclear Security Summit #NSS2014 - Nederland 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 397969 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2013, 13:33:12
Politiechef niet door screening
Politiecommissaris Tom Driessen is door de korpsleiding van de Nationale Politie teruggetrokken als projectleider van de veiligheidsoperatie rond de Nuclear Security Summit (NSS), volgend jaar maart in Den Haag. Hij is niet door de screening van de AIVD gekomen. Er zijn twijfels over zijn integriteit

zie ook http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1196431


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2013, 05:46:13
Citaat van: rensb link=msg=1187885 date=1375273905
De website van NSS 2014:
https://www.nss2014.com/ (Engels)
https://www.nss2014.com/nl/ (Nederlands)

Is er ergens een lijst met welke wereldleiders en landen er deelnemen?
Of mag dit niet bekend worden gemaakt ivm de veiligheid?

Ik hoorde op de radio dat sowieso President Obama komt van Amerika.
Dus voor de vliegtuigspotters betekend dat 2 x groot vliegtuig van de Ariforce One met heel veel bijbehorende veiligheidsvoertuigen en zo.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2013, 05:53:10
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1187888 date=1375275060
De kosten die het met zich mee zullen gaan brengen om Rotterdam Airport te beveiligen (en deels inactief te maken voor andere vluchten) zouden een studie naar een tijdelijke heropening van MVK Valkenburg volgens mij moeten kunnen verantwoorden.

Het zou wel het makkelijkste zijn voor o.a. het transport van alle hoge gasten als MVK Valkenburg hiervoor gebruikt kan worden.
Kunnen die grote kisten van Obama daar ook landen of is de start- en landingsbaan daar te kort voor ?

Zondag 23 maart om 14:00 uur is de laatste voorstelling en dan pas weer 26 maart om 14:00 uur dus in theorie zou men MVK Valkenburg moeten kunnen gebruiken afhankelijk van wanneer de hoge pieten aankomen natuurlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #13 Gepost op: 2 september 2013, 11:40:00
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1187921 date=1375284904
Eindhoven ligt te ver weg van Den Haag, Lelystad kan geen grote toestellen ontvangen (zowel qua baanlengte, parkeerruimte als ondersteuning op verkeersleidingsgebied) en Schiphol is qua afstand naar Den Haag nog wel te doen maar de verstoringen in de dagelijkse operaties zou te groot zijn, gezien de enorme hoeveelheden aan belangrijke bezoekers en immens grote veiligheidsmaatregelen die het met zich mee gaat brengen.
Voor Rotterdam airport (verkeersleidingstechnisch en overig operationeel personeel) zal dit een operatie van ongekende proporties worden, net zoals ik aanneem voor alle diensten die voor de security mogen gaan zorgen.

En EHWO dan? Die moet het toch wel aankunnen?


Gast

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 september 2013, 15:34:09
Woensdrecht heeft niet echt hel veel parking spots voor grote kisten, á la Airforce One en Two, van dat kaliber, laat staan voor een veelvoud van de grote jongens. Bovendien is het ruim een uur nog rijden van Woensdrecht naar Den Haag.


ErwinBrouwers

  • Hoofd Stafbureau Plannen
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #15 Gepost op: 23 september 2013, 21:45:00
Ik geloof dat de parkeerproblemen voor die hele vloot regeringsvliegtuigen misschien nog wel groter zijn dan de veiligheidsrisico's :) Ik zou zeggen kiss & ride strook maken op Rotterdam: landen, regeringsleider er uit, starten en elders parkeren. Dan heb je geen issues met lange afstanden over de weg (=veiligheidsrisico) en je kan diverse vliegvelden in de omgeving gebruiken als parkeerplaats.
Ik weet dat ze op Eindhoven wel eens heel creatief hebben moeten puzzelen toen ze eens uitwijkverkeer van Schiphol hadden vanwege opkomende mist daar. Stonden de vleugels echt over elkaar heen.
Werkzaam bij het luchtverkeers- en gevechtsleidingsstation van de Luchtmacht. Het Stafbureau Plannen is verantwoordelijk voor onderdeelsbrede afstemmi


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #16 Gepost op: 24 september 2013, 10:06:22
Schiphol wordt ook gebruikt, samen met Rotterdam. De regeringsleiders overnachten in een ruime straal om Den Haag. Ja dit gaat vertragingen opleveren, niet alleen op de luchthavens maar ook op de snelwegen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #17 Gepost op: 24 september 2013, 18:14:17
Ik weet dat er snelwegen zijn waar geen vertraging is voor een paar dagen, die zijn namelijk van het eerste tot laatste hectometerpaaltje afgesloten ivm het NSS.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #18 Gepost op: 24 september 2013, 18:21:45
Citaat van: Haageneesch link=msg=1204036 date=1380039257
Ik weet dat er snelwegen zijn waar geen vertraging is voor een paar dagen, die zijn namelijk van het eerste tot laatste hectometerpaaltje afgesloten ivm het NSS.

Dan hoop ik dat de overheid vroegtijdig en tactvol gaat communiceren...

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #19 Gepost op: 24 september 2013, 20:03:31
Het klinkt heel zwaar, ze gaan met tijdslots werken. Niet dat je 72 uur niet over de A12 kan rijden ofzo  :D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.