Inbreng van leerlingverpleegkundige

Auteur Topic: Inbreng van leerlingverpleegkundige  (gelezen 1648 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Evy

  • Gast
Gepost op: 19 mei 2005, 18:47:33
hallo iedereen,

ik ben eerstejaars leerlingverpleegkundige
en ik zit met een brandende vraag:
 ???wat is je inbreng als leerlingverpleegkundige? ???
en e.v.t. waarom?




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2005, 18:50:15
Wellicht kan je de reden van je vraag omschrijven? En stel je vraag voor zover je dat nog niet heb gedaan ook ff op www.ziekenhuisforum.nl ;)

Christian

PS. Ik heb je andere (dubbel)posting verwijderd.


Evy

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2005, 18:54:10
Bedankt voor je snelle reactie en sorry van het 2x plaatsen.

Mijn reden van deze vraag is dat ik een werkstuk moet maken over de inbreng van leerlingverpleegkundigen in verschillende omstandigheden.

Ik zal zeker mijn vraag op de URL zetten.
Bedankt!!!!! :D


Gerben01

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2005, 22:18:59
Wat leuk, nog een leerlingverpleegkundige! ;D

Tsja, wat is je inbreng als leerling zijnde...
In theorie is het zo dat je een grote inbreng hebt, jij leert allerlei nieuwe dingen, of je leert bepaalde handelingen op een andere manier dan men gewend is.
Je kunt daar een gediplomeerde naar vragen, als jij zit dat hij of zij de handeling anders uitvoerd, als je wilt weten waarom hij of zij dat zo doet. Dat is zoals ze noemen met een deftig woord "deskundigheidsbevordering" (leuk woord voor galgje  ;))
Anderzijds mag je ook een collega erop aanspreken als je ziet dat hij of zij een fout maakt (bv geen handen wassen als ej bezig bent geweest bij een patiënt, en ja gaat naar de volgende toe (kruisinfecties!))

Maarja... Ik ging nniet als eerstejaars leerling ff zeggen van hallo dat moet je zo of zo doen... Terwijl het eigenlijk wel zou moeten.

Dus kort gezegd is het zo dat je als eerstejaars leerling best wel een grote inbreng hebt, maar dat de praktijk niet altijd toelaat om daarvan gebruik te maken.

Tenslotte verbreek je daarmee wel een bepaalde "afdelingscultuur" men hanelt al jaren zo, en dan komt er iemand nieuw, die dan ff zegt dat het ook anders kan.

Over het algemeen, als je het netjes brengt,, dan word het wel gewaardeert, je denkt dan in ieder geval mee, en dat is een belangrijk iets voor in je opleiding (en daarna natuurlijk!)

Veel suc6 i.i.g. met je opleiding!


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2005, 22:27:36

Maarja... Ik ging nniet als eerstejaars leerling ff zeggen van hallo dat moet je zo of zo doen... Terwijl het eigenlijk wel zou moeten.


Tenslotte verbreek je daarmee wel een bepaalde "afdelingscultuur" men hanelt al jaren zo, en dan komt er iemand nieuw, die dan ff zegt dat het ook anders kan.



Precies zoals je schrijft!

Je moet het juist wel doen!
als jij zeker weet dat het jou zo geleerd is, kun je een ander wellicht wat nieuws leren en vice versa natuurlijk!

('k begrijp ook wel dat niet een ieder daar voor open staat)

succes!