Werken met verschillende gespreksgroepen

Auteur Topic: Werken met verschillende gespreksgroepen  (gelezen 24040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Gepost op: 31 juli 2013, 11:36:08
Topic afgesplitst uit: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=35453

Wij werken meestal op 2 of 3 verschillende kanalen. Het is dan toch erg makkelijk dat je maatje(s) ook kunnen meeluisteren met wat er op de andere kanalen gebeurd. En dan zet ik het volume gewoon wat zachter als ik een heterdaadje heb of als een verdachte niet mee mag luisteren.

Ik zie regelmatig (steeds meer) collega's met oortjes lopen, en ik hoop dan ook maar dat men elkaar op de hoogte houdt en elkaar waarschuwt als er wat belangrijks is. Helaas heb ik al een aantal malen meegemaakt dat dat niet  >:( gebeurd. Dus in het gewone dagelijkse gebruik sta ik het niet meer toe dat mijn collega's zo'n oortje in hebben, bij een heterdaad wil ik nog een uitzondering maken omdat je dan meestal al op 1 kanaal werkt.


in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2013, 11:47:45
Sommige regio's werken überhaupt maar op 1 kanaal, dus daar kan het wel. Werk je met meerdere kanalen dan is een oortje niet handig om de reden die Moppersmurf aandraagt!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2013, 12:38:33
Soms word je bij een inzet ook gewoon doorverwezen naar een actie kanaal. Dus horen alleen collega's tp en de wacht chef elkaar. En de MK kan ook mee luisteren.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2013, 13:08:17
Citaat van: silque link=msg=1187849 date=1375264065
Sommige regio's werken überhaupt maar op 1 kanaal, dus daar kan het wel. Werk je met meerdere kanalen dan is een oortje niet handig om de reden die Moppersmurf aandraagt!
O0 precies! altijd een oortje in. Soms is het best fijn om een "kleine" regio te zijn. En als we verwisselen van kanaal, schakelt je maatje mee


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2013, 13:18:26
Welke regio's werken er, naast AA, nog meer met meerdere kanalen? Onze regio werkt met twee kanalen voor de verschillende districten. Op dat kanaal zit zowel de noodhulp als overige eenheden. Je werkt in principe dus met één kanaal. Inderdaad de voordelen van een kleine(re) regio denk ik ;).

Overigens goed geregeld hier. Ook ik als VP'er ontvang binnenkort mijn persoonlijke porto met toebehoren!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2013, 13:27:08
Citaat van: Nick link=msg=1187869 date=1375269506
Welke regio's werken er, naast AA, nog meer met meerdere kanalen? Onze regio werkt met twee kanalen voor de verschillende districten. Op dat kanaal zit zowel de noodhulp als overige eenheden. Je werkt in principe dus met één kanaal. Inderdaad de voordelen van een kleine(re) regio denk ik ;).

Overigens goed geregeld hier. Ook ik als VP'er ontvang binnenkort mijn persoonlijke porto met toebehoren!  O0
Haaglanden (ook al bestaan ze niet meer, HM doet een hoop kleine dingen via de telefoon die HGL over de porto doen, ik werk in beiden).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2013, 13:40:53
Haaglanden heeft voor elk bureau een eigen aparte kanaal waar leden van dat bureau op zitten , dus ook alle speciale eenheden zoals ME maar die geen eigen bureau hebben.. Daar worden navragingen en dergelijke gedaan. Je kan ook schakelen als het bijvoorbeeld te druk is op je eigen bureaukanaal. Daarnaast heb je bij de speciale eenheden zoals , de VP bij de motorrijders ook een eigen kanaal voor de motorrijders waar zij met elkaar communiceren tijdens bijvoorbeeld een begeleiding van en ambulance. Uit reacties van agenten blijkt het heel goed te werken. O0
That's just the way it is.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2013, 17:04:54
Citaat van: Nick link=msg=1187869 date=1375269506
Welke regio's werken er, naast AA, nog meer met meerdere kanalen?

Rotterdam en dan spreek ik over het oude Rotterdam-Rijnmond werkt ook met meerdere kanalen.
1 voor de Meldkamer, 1 voor als er een spoedtransport is en verder heeft elk district zijn eigen kanaal inclusief een wachtcommandant.
Volgens mij heeft de Verkeersdienst ook nog zijn eigen kanaal voor onderling contact tijdens de reguliere dienst.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2013, 20:07:16
Citaat van: moppersmurf link=msg=1187846 date=1375263368
Wij werken meestal op 2 of 3 verschillende kanalen. Het is dan toch erg makkelijk dat je maatje(s) ook kunnen meeluisteren met wat er op de andere kanalen gebeurd. En dan zet ik het volume gewoon wat zachter als ik een heterdaadje heb of als een verdachte niet mee mag luisteren.

Ik zie regelmatig (steeds meer) collega's met oortjes lopen, en ik hoop dan ook maar dat men elkaar op de hoogte houdt en elkaar waarschuwt als er wat belangrijks is. Helaas heb ik al een aantal malen meegemaakt dat dat niet  >:( gebeurd. Dus in het gewone dagelijkse gebruik sta ik het niet meer toe dat mijn collega's zo'n oortje in hebben, bij een heterdaad wil ik nog een uitzondering maken omdat je dan meestal al op 1 kanaal werkt.
Ik moet zeggen dat ik dit best bijzonder vind. Dus omdat je collega je niet op de hoogte houdt, mag hij/jij geen oortje in. Volgens mij moet die collega daar dan op aangesproken worden.  e050

Ik zou persoonlijk niet meer zonder dat oortje kunnen, werkt perfect! En ik merk zeker, vooral bij de paar collega's die zonder oortje werken, dat zij vaak berichtgeving missen of niet goed verstaan. Handig bij spoedmeldingen/heterdaad...not....Ook zorgt dit er voor dat verdachten/burgers/derden berichtgeving mee kunnen luisteren die zij helemaal niet zouden moeten horen.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2013, 20:10:32
Citaat van: enrico1972 link=msg=1187911 date=1375283094
Rotterdam en dan spreek ik over het oude Rotterdam-Rijnmond werkt ook met meerdere kanalen.
1 voor de Meldkamer, 1 voor als er een spoedtransport is en verder heeft elk district zijn eigen kanaal inclusief een wachtcommandant.
Volgens mij heeft de Verkeersdienst ook nog zijn eigen kanaal voor onderling contact tijdens de reguliere dienst.

Is nu ook veranderd. Is 2 Meldkamer kanalen. bijv. BTGV moeten de collega`s die niet meedoen aan BTGV overschakelen naar MK02.
Elk district heeft idd een eigen kanaal. En nog wat aktie kanalen zoals voor de ME en achtervolging.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.