Stal koelen brandweer werk?

Auteur Topic: Stal koelen brandweer werk?  (gelezen 12185 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #40 Gepost op: 10 september 2013, 18:46:16
Daar kan ik niet tegenop rollen... :D
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 10 september 2013, 18:48:14
Citaat van: Rhonus link=msg=1200415 date=1378831576
Daar kan ik niet tegenop rollen... :D
Dat gaat niemand redden. Zou een mooi idee zijn voor het GWT, inplaats het braaf weer terug vouwen van de 6 duimer de container in. >:D 0098


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #42 Gepost op: 10 september 2013, 18:52:08
Alleen lastig als er weer eens een voertuig tóch overheen crosst en de slang lek is.....  ::) Of als je de volle lengte niet nodig hebt...  98uiye
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #43 Gepost op: 10 september 2013, 20:06:21
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1200411 date=1378831156
Moet je eens weten hoeveel middelen ze hebben om water te verpompen



Oh, dus ze hebben ook een bron waar ze water kunnen halen buiten de waterleiding op het adres waar we over praten waar zit deze dan?
Ook word dit systeem niet in het gebied waar we over praten gebruikt, maar word mest aangevoerd met mesttankwagens en verspreid met mestinjecteurs.
Met zo'n mestinjecteur over het dakrijden een optie ?

http://www.youtube.com/watch?v=DV_Rdx7Fa4Y


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #44 Gepost op: 11 september 2013, 09:09:58
Gisteravond bij 112 ooggetuige, een boer helpt de brandweer om uit het zand getrokken te worden. Zo kan het ook. Zou die boer een rekening nagestuurd hebben? Gaan we met z'n allen ook die boer een rekening sturen als zijn stal van binnen te warm wordt en gekoeld moet worden?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #45 Gepost op: 11 september 2013, 12:17:42
Eigenlijk lopen er twee zaken door elkaar in de discussie. 1 Is het terecht dat de brandweer komt voor het koelen van een stal bij een noodsituatie en 2 had de boer niet al eerder zelf preventieve maatregelen kunnen/moeten nemen.

Over zelf preventief ingrijpen loopt de discussie. Er een punt waar we niet voldoende van af weten: Is het hebben van een koeling standaard of bijzonder en gaat het normaal goed?


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #46 Gepost op: 11 september 2013, 12:37:39
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1200447 date=1378836381
Oh, dus ze hebben ook een bron waar ze water kunnen halen buiten de waterleiding op het adres waar we over praten waar zit deze dan?

Ik zie een zuigbuis aan de brandweerauto zitten geloof ik of is dat wat anders.
Dus dan kan de loonwerker er ook water uit halen met zijn mestverpompapparatuur.
En behalve mest injecteren kunnen ze ook mest verspuiten, oftewel ze kunnen ook water spuiten.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #47 Gepost op: 11 september 2013, 13:30:50
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1200447 date=1378836381
Oh, dus ze hebben ook een bron waar ze water kunnen halen buiten de waterleiding op het adres waar we over praten waar zit deze dan?
Ook word dit systeem niet in het gebied waar we over praten gebruikt, maar word mest aangevoerd met mesttankwagens en verspreid met mestinjecteurs.
Met zo'n mestinjecteur over het dakrijden een optie ?

http://www.youtube.com/watch?v=DV_Rdx7Fa4Y



dit is beter denk ik  ;) pendelen met watertanks tussen geboorde put of desnoods brandkraan en gaan met die banaan. is een bedrijf uit biddinghuizen en als de boer een dag eerder deze had aangevraagd weet ik bijna wel zeker dat ze er hadden gestaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 11 september 2013, 14:38:37
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1200447 date=1378836381
Oh, dus ze hebben ook een bron waar ze water kunnen halen buiten de waterleiding op het adres waar we over praten waar zit deze dan?

Nu ben ik toevallig bekend in dat gebied, en weet ik dat er diverse beken lopen waar erg simpel water uit te pompen is. ::)


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #49 Gepost op: 11 september 2013, 15:35:37
Ik mis twee aspecten:
De brandweer is de enige instantie die ongestraft opgewarmd koelwater mag lozen op het oppervlaktewater zonder lozingsvergunning...   0098

Een boer die een nieuwe stal in gebruik neemt zit klem tussen de leverancier van de kuikens, de leverancier van de stal en de leverancier van het voer. (En de leverancier van het geld, dit is niet altijd de boer). We hebben het hier over honderdduizenden euro's. En het is niet zo dat de boer dat dus zelfstandig heeft te beslissen.
Als de enige klempunt een nalevering van ventilatie is, kunt je het risico nemen, dat het weer niet te heet is. (Sterker nog, jonge kuikens worden vaak eerst in een deel van de stal gehouden omdat het anders te koud wordt voor ze. De groep kan zichzelf nog niet goed warm houden als het ware.)
En als je gokt, kun je verliezen...

En als je je daar op voorbereid (dat het buiten heel warm wordt), is er juridisch geen sprake meer van overmacht, met alle gevolgen van dien voor je aansprakelijkheid...  

Kortom, het ligt wat gecompliceerder dan de aaibaarheid van een eendagskuiken...