Hoogwerker brandweer Velsen gekanteld Amsterdamseweg - Velsen-Zuid 10-08-2013

Auteur Topic: Hoogwerker brandweer Velsen gekanteld Amsterdamseweg - Velsen-Zuid 10-08-2013  (gelezen 39915 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Dat is een lelijke, zo met de cabine over de geleiderail, hopelijk is de chauffeur er goed uit gekomen?
Lijkt trouwens wel een rechte weg, maar ik ken de situatie ter plaatse niet?




Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Volgens mij komt het door de vering van MAN. Die is anders dan bij andere chassis volgens mij. Ik heb er alleen weinig verstand van, kan iemand hier meer over vertellen?

Citaat van: Marc M link=msg=1190466 date=1376125214
Wat mij opvalt is dat het weer een MAN hoogwerker is. Deze komen op mij ook vrij hoog over. Een Mercedes Econic hoogwerker komt bijvoorbeeld veel stabieler over.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Citaat van: mallemiering link=msg=1190500 date=1376134295
Misschien is het handiger om te spreken over 'snel' rijden, dat hoeft niet altijd hard te gaan, je haalt de winst door niet te hoeven stoppen of wachten, maar te kunnen blijven rijden.

Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor..   O0

Het "hard rijden" stond expres al tussen aanhalingstekens, het was een directe verwijzing naar de woordkeus uit het citaat van kvaak15...  ::)
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: 112hilversum link=msg=1190530 date=1376141140
foto's te zien op: http://www.112ijmond.nl/index.php/nieuws1/1357-hoogwerker-van-de-brandweer-belandt-op-zijn-kant

Mooie fotoserie van meneer van Bergen.
Weinig van de zijkant over en je kunt goed zien dat er een paar mensen best wel goede engeltjes op de schouders gehad hebben
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
kan het ook te maken hebben met de vering??
wat zit er onder bladvering of luchtvering?
heb mij ooit eens laten vertellen dat bladvering stabieler is dan luchtvering.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Ik denk dat het meer te maken heeft met de vering van vrachtwagens tov de vering van auto's en bestelwagens. De meeste auto's en bestelwagens hebben vooraan onafhankelijke wielophanging, vrachtwagens niet (buiten een paar uitzonderingen zoals de nieuwe Volvo FH).


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Bladvering is absoluut stabieler dan luchtvering, maar geen idee wat onder deze wagen zit?
Ik rij zelf met een MAN van hetzelfde type, en weet wel dat de luchtvering slapper is dan die van andere wagens uit deze gewichtsklasse die we ook hebben rijden, mijn auto slaat eerder door met een auto in de lepel dan bv een Volvo of Renault.


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Wij hebben op m'n werk een MAN TGS 35-480 10x6 met een 66 meter Multitel hoogwerker d'r op, maar die schijnt in een bocht tegen te veren heb ik mij wel eens laten vertellen.. verder weet ik jammergenoeg niks over, maar het zal niet zomaar met het merk te maken hebben lijkt mij.... Feit is natuurlijk wel dat je de giek zo laag mogelijk op je voertuig wilt hebben
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
De mast is eerst aan de wagen gezekerd en daarna is het spul weer op zijn wielen gezet. Volgens de eerste berichten zouden chassis en mast er redelijk van af gekomen zijn, maar voor een definitief oordeel zal nog wel wat onderzoek nodig zijn.





En de rest op www.incidentnet.nl