Discussie omtrent nieuw MMT voertuig Utrecht

Auteur Topic: Discussie omtrent nieuw MMT voertuig Utrecht  (gelezen 27899 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #40 Gepost op: 9 augustus 2013, 15:36:09
nog beter, daar ligt een deel van de spullen al in, hoef je maar 1 of 2 extra tassen mee te nemen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #41 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:24:32
Citaat van: auditor link=msg=1190175 date=1376041979
Overigens wel interessante redenatie dat het een 4x4 SUV moet zijn vanwege de utrechtse heuvelrug. Ik zie het al voor me, sta je daar als MMT midden op de utrechtse heuvelrug met je 4x4, kun je alsnog een uur wachten tot de rest van de geneeskundige combinatie met hun busjes, aanhangers en reguliere ambulances de barre tocht door de vaderlandse wildernis hebben doorstaan.

Dat slaat kant noch wal. Als je goed had gelezen wat ik schreef over de Utrechtse Heuvelrug had je kunnen lezen dat de veronderstelling dat het team alleen in combi met de GNK-C uitrukt in z'n volledigheid niet klopt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #42 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:35:09
Citaat van: B link=msg=1190133 date=1376033309
Ik zit hier nu ook een beetje met gefronste wenkbrauwen. Op de Vito in het UMC zat de laatste keer dat ik keek een laagje stof. Zo vaak gaan ze er niet uit met deze auto volgens mij. En uitrukken met die auto als de heli (primair LL1) niet kan vliegen? Als er eerst nog personeel opgetrommeld moet worden durf ik die uitdaging best aan vanuit Amsterdam. Ik denk dat de meeste mensen zich erin vergissen hoe snel het team vanuit Amsterdam met de auto in Utrecht kan staan. Of moeten we, elke keer als de heli niet vliegt, even een belletje naar Utrecht doen zodat zij vast stand-by kunnen gaan staan?

Dan wil ik me wel opofferen om die nieuwe Benz af en toe even door de wasstraat te halen en daarna even droog te rijden natuurlijk ;D Maar voor de rest vind ik het behoorlijk zonde van mijn premie als het gebruikt wordt om een voertuig te kopen dat z'n hele carrière stil zal staan in de garage van een ziekenhuis. Overigens kan ik het wel begrijpen dat men voor een 4x4 kiest. Zeker met de afgelopen winters en het terrein wat het team moet bereiken. Misschien trouwens dat Mercedes Benz ook nog wat heeft gesponsord aangezien het hoofdkantoor in Utrecht staat...


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #43 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:36:09
gaan dit soort aanschaffen eigenlijk door openbare aanbestedingen zoals bij andere (semi-) publieke zaken? In dat geval zou in de aanbesteding natuurlijk precies terug te vinden moeten zijn wat ze er mee willen gaan doen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #44 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:40:26
Citaat van: auditor link=msg=1190273 date=1376066169
gaan dit soort aanschaffen eigenlijk door openbare aanbestedingen zoals bij andere (semi-) publieke zaken? In dat geval zou in de aanbesteding natuurlijk precies terug te vinden moeten zijn wat ze er mee willen gaan doen.

Onlogisch. De auto is niet van de overheid maar van een particulier bedrijf (UMCU). Het is dus onlogisch dat dit publiek gebeurd.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #45 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:47:37
ook niet overheids organisaties met een publieke taak moeten bepaalde zaken via openbare aanbestedingen doen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #46 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:48:58
Ook voor degelijke betrekkelijk lage bedragen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #47 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:50:26
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1190278 date=1376066938
Ook voor degelijke betrekkelijk lage bedragen?

Dat is dus precies mijn vraag, moet het ook voor dit bedrag al :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #48 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:55:03
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1190271 date=1376065472
Dat slaat kant noch wal. Als je goed had gelezen wat ik schreef over de Utrechtse Heuvelrug had je kunnen lezen dat de veronderstelling dat het team alleen in combi met de GNK-C uitrukt in z'n volledigheid niet klopt.

Juist, en nou staan ze midden in de wildernis van de Utrechtse heuvelrug met een slachtoffer... Wat dan? Leggen ze die op het dak? Of hebben de leden van dit MMT een cursus: "brancard bouwen met boomstammen" gevolgd. Dan heb je veel meer aan de heli die eventueel nog kan vervoeren.

Oftewel, leuk dat je het MMT ter plaatse kan krijgen in de woestenij, maar het slachtoffer zal toch ook echt een ziekenhuis moeten kunnen bereiken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #49 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:57:05
Ze kunnen de brancard toch in het voertuig stoppen in een daarvoor speciaal vrijgemaakte ruimte?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens