GRIP 3 Middel waterongeval (bootje overvaren, 2 doden) Westelijke Kanaalweg - Wemeldinge 12-08-2013

Auteur Topic: GRIP 3 Middel waterongeval (bootje overvaren, 2 doden) Westelijke Kanaalweg - Wemeldinge 12-08-2013  (gelezen 21143 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Citaat van: GLZ link=msg=1191098 date=1376302707
Dus 2 lifeliners en 2 SAR heli's...
Hebben de zwemmers op de SAR ook ademluchtapparatuur?

Eén van de SAR helikopters ter plaatse is een Seaking helikopter van het 40ste smaldeel van de Belgische luchtmacht. Deze hebben standaard een duiker met bijbehorende apparatuur aan boord. De andere SAR heli is van Bristow, de redders op deze heli hebben voor zover ik weet geen middelen om onder water te werken.
Groeten, Colin


Zeeland

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Op het kanaal van Zuid Beveland ter hoogte van Wemeldinge is maandagmorgen rond 11 uur een zeilbootje overvaren door een Duitse tanker.

De brandweer is met onder meer drie duikteams en enkele boten uitgerukt en heeft opgeschaald naar middel waterongeval en GRIP1, voor de zoekactie en coördinatie . Ook zijn er vijf ambulances en twee traumahelikopters ter plaatse. Twee kustwachthelikopters zijn ook ter plaatse om te zoeken

De KNRM meldt dat er 4 personen vermist zijn, naar hen word gezocht door de duikteams en de meerdere boten van Rijkswaterstaat, KNRM en brandweer.

Volgens mensen ter plaatse  is een eerste opvarende uit het water gehaald

Twee foto's: http://www.daankempeneers.nl/?p=1585


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Feder link=msg=1191097 date=1376302651
Hebben de SAR- en de Belgische Seakinghelikopter misschien apparatuur aan boord waarover de 'gewone' hulpdiensten niet beschikken? Ik vind het opvallend (maar natuurlijk niet fout) dat deze helikopters bij dit incident zijn ingezet. Er zijn veel vaker drenkelingen of mensen die zoek zijn nadat ze overboord zijn geslagen op binnenwateren, maar voor zover ik weet wordt de SAR-helikopter dan niet of zelden ingezet.
Volgens mij was er net op radio1 dat Sar een sonar bij zich heeft. Zeker weet ik het niet.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: The king of paramedic link=msg=1191101 date=1376302911
Waarom zijn eigenlijk LL2 en LL3 ingezet zo heb je de bezetting binnnen de NL niet goed meer!!!!

Lifeliner 1 & 4 kunnen nog een flink oppervlakte bestrijken. Daarnaast zijn in de grensgebieden (lees Duitsland) de Christoph Europa 1 en 2 en Christoph 3 eventueel beschikbaar.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Hoeveel duikploegen zijn er eigenlijk ingezet? Vraag dat omdat de opschaling nog steeds 'middel' aangeeft.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


The king of paramedic

  • Meldkamer medewerker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Meldkamer medewerker Logicx Mobiliteit B.V
Citaat van: Arie link=msg=1191110 date=1376303367
Hoeveel duikploegen zijn er eigenlijk ingezet? Vraag dat omdat de opschaling nog steeds 'middel' aangeeft.

volgens de media zijn er 4 duikploegen ingezet
Rvandevorst




Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
p2kflex
12:30:54 12-08-13GROUP-1P 1 4389 4580 WESTELIJKE KANAALWEG WEMELDINGE Persoon te water (berging) (GRIP: 1) (OPS WO: klein) (Inzet RV,Inzet TS)
GRIP 11300896BRW Zeeland (Krabbendijke) (Verzorgingsgroep)
GRIP 11301562BRW Zeeland (Middelburg Rooseveltlaan) (Chauffeurs)
GRIP 11303064BRW Zeeland (Middelburg Rooseveltlaan) (HA 4580)
GRIP 11303083BRW Zeeland (Middelburg Rooseveltlaan) (VZU 4389)
GRIP 11300029BRW Veiligheidsregio Zeeland (OvD Stadsgewest)
GRIP 11300031BRW Veiligheidsregio Zeeland (OvD Zuid-Beveland)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Citaat van: The king of paramedic link=msg=1191101 date=1376302911
Waarom zijn eigenlijk LL2 en LL3 ingezet zo heb je de bezetting binnnen de NL niet goed meer!!!!
Omdat de mensen daar ter plaatse dat nodig achten? ::)


BommelDing

  • Eerste hulpverlener, ex-SIGMA-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
RTL meldt: Scheepsdrama Zeeland: ten minste één dode

Bij een ongeluk op het Kanaal door Zuid-Beveland is in ieder geval één dode gevallen. Hij was opvarende van een zeilbootje dat was geramd door een binnenvaarttanker.