Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet

Auteur Topic: Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet  (gelezen 21679 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:33:13
Citaat van: Lucht link=msg=1191639 date=1376407596
Schei toch uit. Hij reed 4 km per uur, kom op zeg. Die verkeersregelaar heeft `m niet aan zien komen, werd bang dat hij de filmopnames verprutste en pakt even dat stuur vast. Niks meer en niks minder. Het is maar hoe moeilijk je het jezelf wilt maken hoor, tsjonge.
Als vkr pak je geen fiets vast om hem/haar te laten stoppen.
Als je dan de doorgang duidelijk wil blokkeren gebruik je het 2e stopteken uit het boekje

Het is duidelijk. Het kan je alleen een "aanrijding" kosten als de fietser niet stopt maar dan zal die waarschijnlijk nog stilstaan  >:D
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


guest13155

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:37:04
Citaat van: DeMassel link=msg=1191642 date=1376407993
Als vkr pak je geen fiets vast om hem/haar te laten stoppen.
Als je dan de doorgang duidelijk wil blokkeren gebruik je het 2e stopteken uit het boekje

Het is duidelijk. Het kan je alleen een "aanrijding" kosten als de fietser niet stopt maar dan zal die waarschijnlijk nog stilstaan  >:D

Ik zou bij de volgende keer vast een traumaheli paraat zetten... tjonge wat een klapper met 4 km per uur.

Maar goed, leef jij gerust door volgens het boekje, dat kost je hooguit veel plezier in het leven.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:38:12
@Lucht,

Prima als de vkr jouw fiets vastgepakt zou hebben, maar ik zou het niet waarderen.
Het gaat niet om de snelheid waar het mee gebeurd, maar met het feit dat het gewoonweg not done is en dat geven zelfs verkeersregelaars hier op het forum al aan.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:41:48
Citaat van: Lucht link=msg=1191644 date=1376408224
Ik zou bij de volgende keer vast een traumaheli paraat zetten... tjonge wat een klapper met 4 km per uur.

Maar goed, leef jij gerust door volgens het boekje, dat kost je hooguit veel plezier in het leven.
Als puntje bij paaltje komt kan het het mijn baan kunnen kosten als ik fietsen ga stoppen door de fiets/fietser aan te pakken.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:52:21
Citaat van: Lucht link=msg=1191635 date=1376407185
Nou, eerlijk gezegd vind ik het zeker zo "vreemd" als je van een VKR een verzoek krijg om te stoppen om dan als eerste reactie naar de grond, inclusief bijbehorende wetsartikelen, te vragen...

Je reed 4 km per uur. Om eens niet de strenge meneer met de hand in de lucht te zijn doet hij het op een wat luchtigere (oké. niet offieciele) manier. Ik zeg: niks mis mee, gewoon ff lief luisteren naar die meneer en niet zo arrogant naar de wetsartikelen vragen de volgende keer  ;)

Beste lucht, ik ben zeker niet arrogant geweest en van mij wordt ook verwacht dat ik weet op basis van welke bevoegdheden ik handel en dit tijdens een al dan niet boeiend gesprek uit kan leggen.

Doel van dit topic was om er achter te komen of de verkeersregelaars mij de juiste informatie hebben gegeven. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

De discussie of ik de vraag wel of niet aan de verkeersregelaar had moeten stellen daar kan iedereen een eigen mening over hebben.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


guest13155

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:00:26
Citaat van: kens62 link=msg=1191650 date=1376409141
Beste lucht, ik ben zeker niet arrogant geweest en van mij wordt ook verwacht dat ik weet op basis van welke bevoegdheden ik handel en dit tijdens een al dan niet boeiend gesprek uit kan leggen.

Doel van dit topic was om er achter te komen of de verkeersregelaars mij de juiste informatie hebben gegeven. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

De discussie of ik de vraag wel of niet aan de verkeersregelaar had moeten stellen daar kan iedereen een eigen mening over hebben.

Ik snap überhaupt niet dat je een serieus antwoord verwacht van die mensen.


Gast

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:01:28
Zijn ze niet in staat dan om een serieus antwoord te geven?


guest13155

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:08:10
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1191675 date=1376413288
Zijn ze niet in staat dan om een serieus antwoord te geven?

Jawel, maar ik moet glimlachen bij het idee. Sta je daar op een goedgemutste manier je werk te doen, komen ze vragen op grond van welke regels je dit doet. Het mag hoor, tuurlijk, maar die mensen hebben zich achteraf het apezuur gelachen toch?


Gast

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:34:48
Misschien degene die het vroeg ook wel, om de ontvangen antwoorden. We waren er niet bij he.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #29 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:44:47
Ik zou bij de volgende keer vast een traumaheli paraat zetten... tjonge wat een klapper met 4 km per uur.

Maar goed, leef jij gerust door volgens het boekje, dat kost je hooguit veel plezier in het leven.
Daar zeg je wat; stel dat je bij dit evenwichtsvoertuig het stuur vastpakt en de fietser valt. Ik denk dat je hele grote problemen hebt.
Als TS verrast wordt door een vkr en voor de rest was hem niets duidelijk van een afsluiting, dan is de afsluiting niet correct gedaan.