Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet

Auteur Topic: Verkeersregelaars en Wegenverkeerswet  (gelezen 21681 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #50 Gepost op: 18 september 2013, 11:30:51
Ik heb het filmpje nog eens bekeken en ik ben er vrij zeker van. Rond 4:27 staat ook rechts een mevrouw met hetzelfde type hesje aan, samen met die meneer met het nieuwe type. Zijn gewoon goedgekeurde verkeersregelaarshesjes.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #51 Gepost op: 18 september 2013, 11:32:40
Helemaal gelijk (ook nog een keer bekeken  e050)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #52 Gepost op: 18 september 2013, 16:59:33
Geeft niks elk mens kan zich vergissen  ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #53 Gepost op: 18 september 2013, 17:01:54
Hahaha, doch wel een vermakelijk filmpje  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #54 Gepost op: 16 april 2014, 10:25:08
Eveneens een vermakelijk filmpje:

De transportbegeleider maakt geen gebruik van een begeleidingsvoertuig dat aan de eisen voldoet, hij geeft vanaf de motor aanwijzingen en doet dat notabene ook nog eens op een kruispunt. (BABW 58a leden 1 4 en 5)

nietdoorrijden

Iemand een idee of dat de jongens van http://www.trafficsupport.nl/ zijn, die geven op hun website nogal hoop op van hun eigen integriteit en af op andere "verkeersregelaars 'bedrijven'"
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #55 Gepost op: 16 april 2014, 11:03:24
Ik zie geen motor als begeleidingsvoertuig noch aanwijzingen gegeven vanaf een motor.  998765


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #56 Gepost op: 16 april 2014, 11:10:56
Ik zie een motorrijder met een gele lamp op een kruising staan. De beelden zijn van slechte kwaliteit, dus ik zie geen enkele aanwijzing gegeven worden inderdaad. Gezien de (brandende) verkeerslichten lijkt het mij dat het konvooi door het groene verkeerslicht rijd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #57 Gepost op: 16 april 2014, 11:22:55
Dan staat de motorrijder tegen artikel 14 te zondigen.
Citaat van: Red link=msg=1258828 date=1397639456
De beelden zijn van slechte kwaliteit
Nou ja zeg! Heb je de cam met het beste beeld krijg je dit!  ???

Hij geeft op 0:08 een teken tot doorrijden. Als je de lange versie bekijkt zie je dat de richting rechtdoor nog groen had terwijl de trucks al aan het kruisen waren. Ik neem dus aan dat de motorrijder daar toen al stoptekens stond te geven.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #58 Gepost op: 16 april 2014, 11:34:05
Citaat van: feitelijk link=msg=1258834 date=1397640175
Dan staat de motorrijder tegen artikel 14 te zondigen. Nou ja zeg! Heb je de cam met het beste beeld krijg je dit!  ???

Hij geeft op 0:08 een teken tot doorrijden. Als je de lange versie bekijkt zie je dat de richting rechtdoor nog groen had terwijl de trucks al aan het kruisen waren. Ik neem dus aan dat de motorrijder daar toen al stoptekens stond te geven.
Ik zie echt geen oprijteken, de motorrijder rijdt alleen van de kruising weg. Daarnaast vraag ik me af hoe je zo zeker weet dat de motor een begeleidingsvoertuig is, en niet gewoon een verkeersregelaar is. De trucks worden namelijk ook gevolgd door een voertuig dat wel aan artikel 14 lijkt te voldoen.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #59 Gepost op: 16 april 2014, 12:03:00
kijk het filmpje anders in 1080p. Hij staat te wuiven naar de automobilist die daar staat te wachten van "kom maar".

Dat laatste is inderdaad de vraag. het is natuurlijk altijd een verkeersregelaar, maar omdat hij op een Piaggio Mp3 rijdt denk ik inderdaad dat het geen begeleider is.
Het zou er een van dit bedrijf kunnen zijn:
http://www.trafficsupport.nl/data/visuals-styleit/6316_2.jpg
Maar dan blijven de leden 4 en 5 over, en komt het tweede lid erbij vanwege de kleding.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen