Particuliere bergers op het water: Misleiding?

Auteur Topic: Particuliere bergers op het water: Misleiding?  (gelezen 31273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #140 Gepost op: 3 juli 2016, 11:44:38
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1434144 date=1467535030
Dat is niet nieuw. Dat werd vroeger ook al gedaan langs de Noordzeekust. Maar in situaties waar we het nu over hebben denk ik dat de bergers zelf boten hebben met weinig diepgang.

Helemaal niet nieuw die samenwerking tussen redders en professionele bergers en houdt de boel gezond.
De roeireddingboten werden soms als het zo uitkwam naar buiten gesleept door de stoomboten.
Bergers hebben ook snelle boten met weinig diepgang maar de KNRM met de nodige bemanningsleden is meestal al snel ter plaatse.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #141 Gepost op: 3 juli 2016, 17:31:07
Citaat van: Thor link=msg=1434161 date=1467539078
De roeireddingboten werden soms als het zo uitkwam naar buiten gesleept door de stoomboten.
Daar heb ik je enkele jaren geleden al op gewezen. Ik ben blij dat je eens wat van mij aanneemt ;-)

Citaat van: Thor link=msg=1434161 date=1467539078
Bergers hebben ook snelle boten met weinig diepgang maar de KNRM met de nodige bemanningsleden is meestal al snel ter plaatse.
Dat is een erg algemene opmerking. En voor zover correct wordt dat gevoed door de huidige situatie tussen de bergers en de redders.