45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 201171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:48:42
Citaat van: StevenQ link=msg=1193737 date=1377017873
geen idee wat precies de uitrusting is, maar volgens mij is het een hulpverleningsvoertuig die ook als "beperkte" tankautospuit inzetbaar is.

Andersom, het is een "normale"" TS met extra HV-gereedschap. De combi's zijn 30 cm langer als de normale uitvoering. Verder zijn ze hetzelfde.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2013, 13:16:33
iemand een idee welk extra hv gereedschap ze aan boord hebben?


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2013, 16:10:03
Hier een filmpje gemaakt door de VRR over de nieuwe tankautospuiten. 50 in totaal!

http://www.youtube.com/watch?v=9IcVo9sIRoY
Met Vriendelijke Groet.....


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2013, 17:11:37
ook wel mooi dat het een volledig Nederlands product is  O0


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2013, 17:23:22
Inderdaad mooi dat het een Nederlands product is. ;)
De achterdeuren ogen mij op het filmpje wel wat smal om daar met volle bepakking uit te springen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2013, 18:43:32
Ben benieuwd in welke volgorde vervangen gaat worden :)
Met Vriendelijke Groet.....


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:21:21
Aardig filmpje vind ik.

Heel goed dat er van Nederlandse producten en leveranciers gebruik wordt gemaakt! Klasse! En ook goed om dit gewoon eens uit te spreken. Ik vind dat heel Brandweer Nederland dit beide zouden moeten doen.

Alleen erger ik mij een beetje over het doordrammen van hun idee dat deze voertuigen de standaard voor NL zou moeten zijn. Ik vind dit nogal arrogant en zeker als je dit in een filmpje van 3:50 blijft herhalen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:31:56
Inderdaad. Blijkbaar heeft deze directeur ook nooit buiten de regio gekeken. ik zie het al voor me. Amsterdam met het Nieuwe 'standaard voertuig.'  Net te lang. Dus de kleine straatjes kunnen we niet in. Of de Daf LF op de Veluwse Heidevelden. Sta je dan in het mulle zand.

Mooi dat 't een Nederlands product is, maar dat zijn de meeste voertuigen. Enkel het Carroserie komt vaak uit 't buitenland. Ik geloof nooit dat DAF alle onderdelen zelf gemaakt heeft. Waarschijnlijk komt de helft gewoon uit 't buitenland.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #18 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:35:31
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1194363 date=1377195681
Aardig filmpje vind ik.

Heel goed dat er van Nederlandse producten en leveranciers gebruik wordt gemaakt! Klasse! En ook goed om dit gewoon eens uit te spreken. Ik vind dat heel Brandweer Nederland dit beide zouden moeten doen.

Alleen erger ik mij een beetje over het doordrammen van hun idee dat deze voertuigen de standaard voor NL zou moeten zijn. Ik vind dit nogal arrogant en zeker als je dit in een filmpje van 3:50 blijft herhalen.
Haha, je moet als baas natuurlijk wel je stempel drukken op een prestatie die je voor elkaar heb gekregen ( doen ministers en burgemeesters ook )  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #19 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:45:39
Citaat
Amsterdam met het Nieuwe 'standaard voertuig.'  Net te lang. Dus de kleine straatjes kunnen we niet in.

wat dacht je van die idiote klapluiken onder de rolluiken. In smalle straten kun je die vaak niet open krijgen, waardoor je dus de materialen achter het luik niet kunt pakken, of de spullen boven niet kan bereiken.
Zijn die 020 jongens net iets slimmer, rolluiken tot beneden, en onder de opbouw een treeplank die je indien nodig kunt uittrekken.(ook van Gemco!)

Standaard voor Nederland? En de vernieuwde repressie dan, TS 4, innovatie om met minder mensen het zelfde te kunnen doen. Maatwerk blusvoertuigen, klein en met minder als het kan, groot en met meer als het moet. En waar is het Rotterdamse idee om een Brw/Ambu/Pol voertuig te bouwen???
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar