45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 201437 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #20 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:21:33
Citaat van: tower-ladder link=msg=1194369 date=1377197139

wat dacht je van die idiote klapluiken onder de rolluiken. In smalle straten kun je die vaak niet open krijgen, waardoor je dus de materialen achter het luik niet kunt pakken, of de spullen boven niet kan bereiken.
Zijn die 020 jongens net iets slimmer, rolluiken tot beneden, en onder de opbouw een treeplank die je indien nodig kunt uittrekken.(ook van Gemco!)

Standaard voor Nederland? En de vernieuwde repressie dan, TS 4, innovatie om met minder mensen het zelfde te kunnen doen. Maatwerk blusvoertuigen, klein en met minder als het kan, groot en met meer als het moet. En waar is het Rotterdamse idee om een Brw/Ambu/Pol voertuig te bouwen???

020 heeft ook 16 spuiten in de bestelling staan bij Gemco. Moeten eind dit jaar komen en daarna nog bepakt worden. Blijft nagenoeg hetzelfde model als nu alleen de inhoud zal iets anders zijn (iig een dompelpompinstallatie).


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #21 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:26:37
Moeten we dan nu weer uitleggen? Dat we bedoelen met een Nederlands product dat het hier gemaakt wordt en de werkgelegenheid in NL helpt!

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1194366 date=1377196316
Mooi dat 't een Nederlands product is, maar dat zijn de meeste voertuigen. Enkel het Carroserie komt vaak uit 't buitenland. Ik geloof nooit dat DAF alle onderdelen zelf gemaakt heeft. Waarschijnlijk komt de helft gewoon uit 't buitenland.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:30:24
Mooi dat 't een Nederlands product is, maar dat zijn de meeste voertuigen schrijft Luke BNV
Een Neckerman of MAN chassis waarop een flink deel van de Nederlandse voertuigen word gebouwd is niet Nederlands Dit is een Brabants Product
Daf chassis uit Eindhoven,opbouw uit Wanroy en de ontwikkeling en productie uit Son met misschien wat onderdelen uit het buitenland.
En Gemco is ook in staat een Daf chassis om te bouwen tot 4x4 dus heeft men nu alles in het aanbod.
We kunnen hier in Nederland wel roomser zijn als de paus met aanbestedingen maar de Fransen kopen nog steeds voor een fiks deel gewoon Renault,
steunen die Nederlandse industrie!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:38:19
Dat volgend jaar half brandweer Rotterdam gehoorproblemen heeft omdat ze (eigenwijs??) toch de hoorns op de cabine hebben geplaatst en een waardeloze lichtbalk gebruiken, daar hebben we het dan maar even niet over?!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #24 Gepost op: 22 augustus 2013, 21:55:19
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1194374 date=1377199597
Moeten we dan nu weer uitleggen? Dat we bedoelen met een Nederlands product dat het hier gemaakt wordt en de werkgelegenheid in NL helpt!

Dat doet een Mercedes TS van Ziegler toch ook? Vrachtwagen zelf is danwel Duits. Maar de opbouw en verlening van de cabine wordt dan gewoon in Nederland gedaan. Ook daar zit een hoop werk in, en ook dat levert werk op in Nederland. Volgens mij is Zuid-Limburg de enige die nu geen Nederlandse opbouwer gekozen heeft.

Citaat van: gignnl link=msg=1194375 date=1377199824
Daf chassis uit Eindhoven,opbouw uit Wanroy en de ontwikkeling en productie uit Son met misschien wat onderdelen uit het buitenland.
En Gemco is ook in staat een Daf chassis om te bouwen tot 4x4 dus heeft men nu alles in het aanbod.

Dat is niet correct. Gemco bouwt weliswaar 4x4 voertuigen sinds kort. Maar bouwt geen volledige natuurbrand bestrijdings voertuigen. De daarvoor benodigde eisen kunnen zij helaas niet aan voldoen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #25 Gepost op: 22 augustus 2013, 22:00:53
Citaat van: gignnl link=msg=1194375 date=1377199824
Mooi dat 't een Nederlands product is, maar dat zijn de meeste voertuigen schrijft Luke BNV
Een Neckerman of MAN chassis waarop een flink deel van de Nederlandse voertuigen word gebouwd is niet Nederlands Dit is een Brabants Product
Daf chassis uit Eindhoven,opbouw uit Wanroy en de ontwikkeling en productie uit Son met misschien wat onderdelen uit het buitenland.
En Gemco is ook in staat een Daf chassis om te bouwen tot 4x4 dus heeft men nu alles in het aanbod.
We kunnen hier in Nederland wel roomser zijn als de paus met aanbestedingen maar de Fransen kopen nog steeds voor een fiks deel gewoon Renault,
steunen die Nederlandse industrie!

Altijd gedacht dat Brabant één van de 12 provincies van Nederland is. :-\
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #26 Gepost op: 22 augustus 2013, 22:26:45
Citaat van: rensb link=msg=1194390 date=1377201653
Altijd gedacht dat Brabant één van de 12 provincies van Nederland is. :-\

Lees die zin dan nog eens.........(met een komma voor de D) e050
1:87 modelletjes:  


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #27 Gepost op: 22 augustus 2013, 23:17:18
Citaat van: Jerommeke link=msg=1194378 date=1377200299
Dat volgend jaar half brandweer Rotterdam gehoorproblemen heeft omdat ze (eigenwijs??) toch de hoorns op de cabine hebben geplaatst en een waardeloze lichtbalk gebruiken, daar hebben we het dan maar even niet over?!

Volgens mij mag het van de Arbo geen eens. Maar goed je moet het ook niet willen. Kans dat er berichten verloren gaan of miscommunicatie is erg groot. Reden ook dat diverse korpsen ze verplaatst hebben. Ben benieuwd wat de reden is, ruimtegebrek??


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #28 Gepost op: 23 augustus 2013, 08:07:37
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1194345 date=1377189812
Ben benieuwd in welke volgorde vervangen gaat worden :)
Een tijd geleden was in elk geval het plan om eerst de combi-TSen (TS-HV) te leveren en vervolgens de SKTSen (slagkracht; extra slangen etc.) en VRR-TSen (TS met minder dan de BZK-bepakking erop).
greetz,  Enrique


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 23 augustus 2013, 08:18:53
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1194366 date=1377196316
Inderdaad. Blijkbaar heeft deze directeur ook nooit buiten de regio gekeken. ik zie het al voor me. Amsterdam met het Nieuwe 'standaard voertuig.'  Net te lang.
Deze zijn niet alleen voor Amsterdam net te lang. Ook voor een simpel woonerf kunnen dit soort lange voertuigen zomaar net TE lang zijn waardoor er extra gestoken moet worden.
En ik meende dat ze die busdeuren zo vervloekte in Rotterdam?
Persoonlijk hoop ik echt dat dit voertuig nooit de landelijke standaard gaat worden :-X