45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 201145 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #30 Gepost op: 23 augustus 2013, 08:46:58
Prachtig, die lucht fietsers die denken dat je zomaar een standaard kunt inbrengen voor heel Nederland. Mijn inziens blijkt daaruit dat je geen kennis hebt van alles buiten je eigen regio..
Tuurlijk, laten we de Gelderse brandweer lekker hiermee de Veluwe opduiken. Of zoals al aangegeven, de Amsterdamse binnenstad, of Utrechtse, Delftse etc.

Om het uiterlijk geef ik niet zoveel maar toch lelijk.. Om over de schuifdeuren maar te zwijgen, zowel functioneel als optisch..

Nee hou ze maar lekker daar, in de regio waar je alles van weet..
Dit met alle respect natuurlijk. Ik wens de collega's daar heel veel succes ermee.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 23 augustus 2013, 08:50:35
Citaat van: FF4266 link=msg=1194462 date=1377240418
Prachtig, die lucht fietsers die denken dat je zomaar een standaard kunt inbrengen voor heel Nederland. Mijn inziens blijkt daaruit dat je geen kennis hebt van alles buiten je eigen regio..
Tuurlijk, laten we de Gelderse brandweer lekker hiermee de Veluwe opduiken. Of zoals al aangegeven, de Amsterdamse binnenstad, of Utrechtse, Delftse etc.


Maar ze zullen in Rotterdam toch ook wel krappe straatjes hebben? Schots en scheef geparkeerde auto's en zeer krappe woonerven hebben? Ik zou juist in die grote steden korte TSen verwachten.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #32 Gepost op: 23 augustus 2013, 09:16:22
Inderdaad, maar toch achten ze het niet nodig denk ik..


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #33 Gepost op: 23 augustus 2013, 11:20:11
Citaat van: FF4266 link=msg=1194470 date=1377242182
Inderdaad, maar toch achten ze het niet nodig denk ik..
Was ditzelfde probleem ook niet met de HW van Almere, die bijna nergens doorheen paste...?


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #34 Gepost op: 23 augustus 2013, 11:21:10
Citaat van: Peter71 link=msg=1194463 date=1377240635
Maar ze zullen in Rotterdam toch ook wel krappe straatjes hebben? Schots en scheef geparkeerde auto's en zeer krappe woonerven hebben? Ik zou juist in die grote steden korte TSen verwachten.
precies ik zou een kort ategotje ofzo verwachten zo klein mogelijk en lekker wendbaar, wij hebben nu al een tijdje een MAN TGM 15.284 4x2 LL met drv opbouw (lang ding heb t ff niet over de breedte) en in een woonwijk is het regelmatig gedonder.als ik rotterdam was zou ik inderdaad zeker in binnenstad voor een kort voertuig gaan welke lekker wendbaar is en een korte draaicirkel heeft. Persoonlijk zou ik ook een ander voertuig kiezen in het buitengebied dan in de "grote" stad. Als je bijvoorbeeld een gebied hebt met veel industrie kan een lang voertuig handig zijn om extra slangen etc te hebben maar in de grote stad is snelheid belangrijk en zou ik een zo klein mogelijk ts aanschaffen


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #35 Gepost op: 23 augustus 2013, 15:56:12
Is er misschien een Rotterdammer in de zaal die kan uitleggen waarom voor dit voertuig in deze vorm is gekozen? Dat lijkt me beter dan met z'n allen gissen ...(Natuurlijk wel een Rotterdammer van de werkvloer!)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 24 augustus 2013, 15:32:03
Citaat van: wjr307 link=msg=1194496 date=1377249670
Persoonlijk zou ik ook een ander voertuig kiezen in het buitengebied dan in de "grote" stad. Als je bijvoorbeeld een gebied hebt met veel industrie kan een lang voertuig handig zijn om extra slangen etc te hebben maar in de grote stad is snelheid belangrijk en zou ik een zo klein mogelijk ts aanschaffen

Je moet dit ook in combinatie zien met de SIV, die wel klein, wendbaar en snel te plaatse kan zijn (en zelfstandig 4 minuten moet kunnen overbruggen). Waarmee ik overigens niet m'n eigen mening uitspreek ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #37 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:15:58
Precies, het chassis is dan Duits en dan schieten we er nog niets mee kwa werkgelenheid in NL.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1194384 date=1377201319
Dat doet een Mercedes TS van Ziegler toch ook? Vrachtwagen zelf is danwel Duits. Maar de opbouw en verlening van de cabine wordt dan gewoon in Nederland gedaan. Ook daar zit een hoop werk in, en ook dat levert werk op in Nederland. Volgens mij is Zuid-Limburg de enige die nu geen Nederlandse opbouwer gekozen heeft.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #38 Gepost op: 24 augustus 2013, 18:08:35

Citaat van: Brandpreventje link=msg=1194374 date=1377199597
Moeten we dan nu weer uitleggen? Dat we bedoelen met een Nederlands product dat het hier gemaakt wordt en de werkgelegenheid in NL helpt!
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1194880 date=1377353758
Precies, het chassis is dan Duits en dan schieten we er nog niets mee kwa werkgelenheid in NL.
Moet ik het even uitleggen dat wat jij roept in het geheel niet klopt met de werkelijkheid :

En de chassis van de nieuwe blusvoertuigen van regio Rotterdam Rijnmond zijn in Engeland gebouwd, wat is het verschil kwa werkgelegenheid ??? ??? .
Waarschijnlijk zal voor de Mercedes meer Nederlandse arbeid in de vorm van aanvoer van componenten enz. zijn als dat dit in Engeland het geval zal zijn.
Doe eerst je huiswerk voor je wat roept.
Want als je werkelijk zo pro Nederlandse werkgelegenheid bent, koop dan een DAF CF ,DAF XF of een SCANIA maar ja dan is het weer te groot en te lomp in de perceptie van de Randstedelingen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/DAF_LF


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #39 Gepost op: 24 augustus 2013, 18:24:12
Citaat van: wjr307 link=msg=1194496 date=1377249670
precies ik zou een kort ategotje ofzo verwachten zo klein mogelijk en lekker wendbaar, wij hebben nu al een tijdje een MAN TGM 15.284 4x2 LL met drv opbouw (lang ding heb t ff niet over de breedte) en in een woonwijk is het regelmatig gedonder.als ik rotterdam was zou ik inderdaad zeker in binnenstad voor een kort voertuig gaan welke lekker wendbaar is en een korte draaicirkel heeft. Persoonlijk zou ik ook een ander voertuig kiezen in het buitengebied dan in de "grote" stad. Als je bijvoorbeeld een gebied hebt met veel industrie kan een lang voertuig handig zijn om extra slangen etc te hebben maar in de grote stad is snelheid belangrijk en zou ik een zo klein mogelijk ts aanschaffen

Daarvoor heeft men in Rotterdam beter nagedacht als jij want een smaller vrachtwagen chassis als een DAF LF, MAN TGL/TGM of Mercedes Atego bestaan eenvoudigweg niet.
Daarvoor heeft men de SIV op terreinwagenchassis bedacht om snel ter plaatse te zijn ,want met een TS op een vrachtwagen chassis gaat het je in de binnenstad never nooit niet lukken.
Dat die SIV geen slagkracht heeft is een ander verhaal.