45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 202231 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #640 Gepost op: 16 december 2016, 22:23:48
Waar doel je op, wat is bij jou in dit geval back on topic?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #641 Gepost op: 19 december 2016, 00:12:33
 ;D Wat een speculaas discussie. Drie bladzijden terug gaat het om een sensor die een storing geeft waardoor de pomp uitschakelt. Dan roept een forumlid dat een pomp niet zomaar warm wordt en dan volgen er talloze opmerkingen, meningen en discussies mbt oververhitting van bluspompen, van cavitatie tot hydraulieksystemen in Qatar.
En is het echt een sensor die de temperatuur meet, of een bedrijfsuren sensor, een weet ik wat sensor? We weten het niet maar vullen wel een topic gebaseerd op aanames. Dan lees ik nog liever gekopieerde p2000 meldingen.
Misschien beter om het bij de feiten te houden.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


janvangent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 216
Reactie #642 Gepost op: 19 december 2016, 01:31:29
Citaat van: tower-ladder link=msg=1467680 date=1482102753
Misschien beter om het bij de feiten te houden.

Kijk maar uit: halverwege de vorige pagina vroeg ik daar al om en toen werd ik uitgemaakt voor lakei van de VRR en moordenaar van het vrije woord.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #643 Gepost op: 19 december 2016, 07:19:27
Citaat van: tower-ladder link=msg=1467680 date=1482102753
;D Wat een speculaas discussie. Drie bladzijden terug gaat het om een sensor die een storing geeft waardoor de pomp uitschakelt. Dan roept een forumlid dat een pomp niet zomaar warm wordt en dan volgen er talloze opmerkingen, meningen en discussies mbt oververhitting van bluspompen, van cavitatie tot hydraulieksystemen in Qatar.
En is het echt een sensor die de temperatuur meet, of een bedrijfsuren sensor, een weet ik wat sensor? We weten het niet maar vullen wel een topic gebaseerd op aanames. Dan lees ik nog liever gekopieerde p2000 meldingen.
Misschien beter om het bij de feiten te houden.

Ken je bedrijfsurensensoren die een pompsysteem kunnen uitschakelen?

Wat is precies je bezwaar als een discussie breder wordt op een hulpverlenigsforum als het brandweertechnisch/-kundig inhoudelijk juist is?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #644 Gepost op: 19 december 2016, 10:15:02
Citaat van: oma link=msg=1467687 date=1482128367

Wat is precies je bezwaar als een discussie breder wordt op een hulpverlenigsforum als het brandweertechnisch/-kundig inhoudelijk juist is?

Er zijn op deze wereld nu eenmaal de nodige mensen die kunnen tellen laat staan dat ze tot twee en hoger kunnen tellen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #645 Gepost op: 19 december 2016, 10:27:21
Citaat van: Thor link=msg=1467697 date=1482138902
Er zijn op deze wereld nu eenmaal de nodige mensen die kunnen tellen laat staan dat ze tot twee en hoger kunnen tellen.

Dus :Er zijn op deze wereld nu eenmaal de nodige mensen die niet kunnen tellen laat staan dat ze tot twee en hoger kunnen tellen.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #646 Gepost op: 19 december 2016, 11:26:33
Allemaal giswerk, en speculatie van de bovenste plank. Thor lanceert het idee dat het een temperatuursensor is die de pomp afschakelt. Waar baseer je dat op?
Goed dan zal ik het lijntje wel uitlopen en het geheim hier uitleggen, door gewoon te vragen bij een collega van de VRR. Krijgen we in elk geval de juiste info en daar kunnen we dan weer wat van vinden.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #647 Gepost op: 19 december 2016, 11:53:04
Citaat van: tower-ladder link=msg=1467705 date=1482143193
Allemaal giswerk, en speculatie van de bovenste plank. Thor lanceert het idee dat het een temperatuursensor is die de pomp afschakelt. Waar baseer je dat op?
Goed dan zal ik het lijntje wel uitlopen en het geheim hier uitleggen, door gewoon te vragen bij een collega van de VRR. Krijgen we in elk geval de juiste info en daar kunnen we dan weer wat van vinden.

Het is sowieso NIET de sensor die de water/pomptemperatuur meet. Deze sensor werkt prima en zorgt ervoor dat bij een te hoge water/pomp-temperatuur de lummelleiding wordt geopend.

Zelf uitvoerig getest, dat systeem werkt prima.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #648 Gepost op: 19 december 2016, 12:16:38
Citaat van: Hotdog link=msg=1467708 date=1482144784
Het is sowieso NIET de sensor die de water/pomptemperatuur meet. Deze sensor werkt prima en zorgt ervoor dat bij een te hoge water/pomp-temperatuur de lummelleiding wordt geopend.

Zelf uitvoerig getest, dat systeem werkt prima.

Welke sensor is het dan wel, je kan alleen zeker weten dat het niet de sensoren zijn die water- en/of pomptemperaturen meten als je weet welke sensor de oorzaak is van het uitvallen van het pompsysteem en nu vervangen gaat worden. Een oliedruksensor of de temperatuursensor van het motorsysteem. Er zitten namelijk weinig sensoren op een brandweerwagen die een shut-down veroorzaken i.p.v. alleen een waarschuwing.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #649 Gepost op: 19 december 2016, 13:06:04
Citaat van: Hotdog link=msg=1467708 date=1482144784
Het is sowieso NIET de sensor die de water/pomptemperatuur meet. Deze sensor werkt prima en zorgt ervoor dat bij een te hoge water/pomp-temperatuur de lummelleiding wordt geopend.

Zelf uitvoerig getest, dat systeem werkt prima.

Duidelijk  Wat voor type pomp en aandrijving betreft het in dit geval ?