45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 201500 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #90 Gepost op: 12 september 2013, 12:56:39
Net wat inside info gekregen omtrent het volgens Littooy geheel Nederlandse product. Dit bestaat uit:

Een chassis wat in Engeland wordt gebouwd oude Leyland fabriek.
Een cabine die in Frankrijk is gebouwd bij Renault (hier worden ook de Volvo cabines gemaakt).
Een Paccar motor die niet in Nederland wordt gefabriceerd maar onderdeel is van GM Amerika.
Een automatische transmissie van Alison uit Amerika.
Een pomp die uit Engeland komt.

 ;)
greetz,  Enrique


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #91 Gepost op: 12 september 2013, 15:42:32
Citaat van: Enrique link=msg=1200927 date=1378983399
Net wat inside info gekregen omtrent het volgens Littooy geheel Nederlandse product. Dit bestaat uit:

Een chassis wat in Engeland wordt gebouwd oude Leyland fabriek.
Een cabine die in Frankrijk is gebouwd bij Renault (hier worden ook de Volvo cabines gemaakt).
Een Paccar motor die niet in Nederland wordt gefabriceerd maar onderdeel is van GM Amerika.
Een automatische transmissie van Alison uit Amerika.
Een pomp die uit Engeland komt.

 ;)

Zoals al eens eerder gemeldt in een discussie op dit forum;
SCANIA biedt vele malen meer werkgelegenheid in NL dan enig andere truckfabrikant.
Motoren en chassis worden hier geheel in elkaar geschroefd.
Cabines weet ik nu niet; voorheen compleet gebouwd in Meppel. Nu nog ?
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #92 Gepost op: 12 september 2013, 16:16:21
maarja dan heb je wel een scania   998765


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #93 Gepost op: 12 september 2013, 20:21:57
Citaat van: Enrique link=msg=1200927 date=1378983399
Net wat inside info gekregen omtrent het volgens Littooy geheel Nederlandse product. Dit bestaat uit:

Een chassis wat in Engeland wordt gebouwd oude Leyland fabriek.
Een cabine die in Frankrijk is gebouwd bij Renault (hier worden ook de Volvo cabines gemaakt).
Een Paccar motor die niet in Nederland wordt gefabriceerd maar onderdeel is van GM Amerika.
Een automatische transmissie van Alison uit Amerika.
Een pomp die uit Engeland komt.

 ;)

De motor is een Cummins B serie motor met een PACCAR label.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #94 Gepost op: 12 september 2013, 21:56:27
Even over die deur van de manschappencabine, deze is heel erg modieus, maar wat wanneer er storing optreedt? Gaat de deur niet meer open of dicht? Dat heb je met een gewone deur zeker niet.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #95 Gepost op: 12 september 2013, 22:04:59
Citaat van: SniperEye link=msg=1201085 date=1379015787
Even over die deur van de manschappencabine, deze is heel erg modieus, maar wat wanneer er storing optreedt? Gaat de deur niet meer open of dicht? Dat heb je met een gewone deur zeker niet.

Altijd noodschakelaar erbij. Tenminste in bussen wel


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #96 Gepost op: 14 september 2013, 13:41:30
Citaat van: SniperEye link=msg=1201085 date=1379015787
Even over die deur van de manschappencabine, deze is heel erg modieus, maar wat wanneer er storing optreedt? Gaat de deur niet meer open of dicht? Dat heb je met een gewone deur zeker niet.

Die is inderdaad altijd te openen met een noodschakelaar. Wat mij vervelend lijkt is het feit dat er geen raam open kan in de manschappencabine


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #97 Gepost op: 14 september 2013, 14:17:58
de VRR heeft al ervaring met zulke deuren denk aan de TS211 en uit mijn hoofd nu ook de huidige TS951 en 952 0098
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #98 Gepost op: 14 september 2013, 16:09:38
Citaat van: Hotdog link=msg=1201424 date=1379158890
Die is inderdaad altijd te openen met een noodschakelaar. Wat mij vervelend lijkt is het feit dat er geen raam open kan in de manschappencabine

Ramen niet openen is denk ik een gevolg van het compacte formaat. Als een stel legbatterijkippen naar de brand. Over een paar jaar rijden we in een minicooper naar de brand.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #99 Gepost op: 14 september 2013, 19:16:07
Citaat van: Hotdog link=msg=1201424 date=1379158890
Die is inderdaad altijd te openen met een noodschakelaar. Wat mij vervelend lijkt is het feit dat er geen raam open kan in de manschappencabine
Daarom zit er ook een airco-unit op het dak. ;)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.