45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 201144 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #50 Gepost op: 26 augustus 2013, 09:53:17
Laten we trachten de discussie iets abstracter te houden in plaats van het geven van zoveel mogelijk voorbeelden in een poging je gelijk aan te tonen (hetgeen in de kunst van het dialogeren een zwaktebod is).
Uiteraard zijn er meerdere typen TS-en. Het nieuwe landelijk nummerplan van het Landelijk Netwerk Materieel en Verwerving van de NVBR geeft er alleen al 6 (TS, TS#B, TS#V, TST, TS NB en TS#NB), naast ev. combi-varianten.  En ook zal er van een gefaseerde vervanging sprake (moeten) zijn, al was het maar vanuit financieel oogpunt en qua productiecapaciteit van de fabrikanten/leveranciers,
Kern van de discussie is dat de huidige aanschafsystematiek, los van alle gedoe rond het Europees aanbesteden, per korps cq. regio nog allerlei varianten en 'individuele' mogelijkheden biedt die in het geval van een nationale brandweerorganisatie (analoog aan de politie) straks nauwelijks meer kunnen. Dergelijke wensen worden in dat geval ondergeschikt gemaakt aan de (financiële) voordelen en bredere inzetbaarheid (uitwisselbaarheid) van gestandaardiseerd materieel.
Om van een discussie SIV2 + TS4 straks nog maar te zwijgen. Je hoeft geen futuroloog te zijn, maar het blijkt voor het conservatieve brandweer-Nederland kennelijk nog steeds lastig om 'out-of-the-box' te denken.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #51 Gepost op: 26 augustus 2013, 16:34:06
en misschien bedoelen ze het ook niet zo letterlijk

misschien zijn er op deze basis ook andere TS'en mogelijk(korter, 4x4, enz.)


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #52 Gepost op: 27 augustus 2013, 08:28:31
45 DAF Brandweerwagens voor de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij DAF Trucks N.V. op 20 augustus overhandigde Coen van Gemert,
algemeen directeur van Gemco Mobile Systems in Son, de sleutels van de eerste twee tankautospuiten aan
Arjen Littooij, algemeen directeur Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
De voertuigen worden verdeeld en ingezet in deze veiligheidsregio.

Meer en foto's op:
http://www.transport-online.nl/site/39608/45-daf-brandweerwagens-voor-de-veiligheidsregio-rotterdam-rijnmond/
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #53 Gepost op: 27 augustus 2013, 10:12:16
Citaat van: FF4266 link=msg=1194462 date=1377240418
Prachtig, die lucht fietsers die denken dat je zomaar een standaard kunt inbrengen voor heel Nederland. Mijn inziens blijkt daaruit dat je geen kennis hebt van alles buiten je eigen regio.

Dejavu momentje met DLS/ OneSeven. Moest ook massaal ingevoerd worden. De discussie kennen we allemaal. Nu weer één standaard voor heel Nederland bepleiten en dan zeggen dat het ding 100% NL is. 98% geimporteerd, 100% gemonteerd in NL.

Wie wordt hier beter van? Niet de brandweerzorg in onze eigen gemeenten.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #54 Gepost op: 27 augustus 2013, 10:54:33
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1194916 date=1377361452
Daarvoor heeft men in Rotterdam beter nagedacht als jij want een smaller vrachtwagen chassis als een DAF LF, MAN TGL/TGM of Mercedes Atego bestaan eenvoudigweg niet.
Daarvoor heeft men de SIV op terreinwagenchassis bedacht om snel ter plaatse te zijn ,want met een TS op een vrachtwagen chassis gaat het je in de binnenstad never nooit niet lukken.
Dat die SIV geen slagkracht heeft is een ander verhaal.

Had het ook niet over de breedte maar over de lengte van de opbouw... daarnaast weet ik zeker dat een tgm breder is dan een atego... wat betreft de SIV qua slagkracht heb je gelijk maar das inderdaad een ander verhaal..


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #55 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:47:21
Hier in Brabant denken wij er altijd iets anders over  O0 (Net Friese zijn wij)  

Citaat van: rensb link=msg=1194390 date=1377201653
Altijd gedacht dat Brabant één van de 12 provincies van Nederland is. :-\
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #56 Gepost op: 1 september 2013, 10:38:07
Citaat van: wjr307 link=msg=1195670 date=1377593673
Had het ook niet over de breedte maar over de lengte van de opbouw... daarnaast weet ik zeker dat een tgm breder is dan een atego... wat betreft de SIV qua slagkracht heb je gelijk maar das inderdaad een ander verhaal..

Ik wist niet dat 2240 mm breder is als 2300 mm want dat zijn de breedtes van respectievelijk een MAN TGM en een Mercedes Atego, volgens de fabrieksspecificatie, in 12 en meer tons uitvoering . 998765


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #57 Gepost op: 2 september 2013, 09:04:42
Om nog even te muggenziften n.a.v. de discussie van het chassis op een tankautospuit; Duitsers kopen toch ook nogsteeds voor een groot deel nieuwe voertuigen in van Mercedes-Benz, MAN en Iveco (Magirus)? En als men hier in Nederland voor een Scania bijvoorbeeld kiest, creëert dat toch ook werkgelegenheid in Zwolle? Ondanks dat het een Zweedse vrachtwagenfabrikant is. ::)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #58 Gepost op: 2 september 2013, 10:11:01
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1197280 date=1378024687
Ik wist niet dat 2240 mm breder is als 2300 mm want dat zijn de breedtes van respectievelijk een MAN TGM en een Mercedes Atego, volgens de fabrieksspecificatie, in 12 en meer tons uitvoering . 998765

Je hebt gelijk zie ik inderdaad is toch meer gevoel dan tijdens het rijden :) of zou het aan de veel kleinere draaicirkel liggen :)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #59 Gepost op: 2 september 2013, 16:44:20
Citaat van: wjr307 link=msg=1197624 date=1378109461
Je hebt gelijk zie ik inderdaad is toch meer gevoel dan tijdens het rijden :) of zou het aan de veel kleinere draaicirkel liggen :)

Gevoelsmatig dacht ik ook dat een Atego smaller en kleiner was tot dat ik eens voor de gein de specificaties opzocht.