45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205375 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #650 Gepost op: 19 december 2016, 13:34:26
Citaat van: Hotdog link=msg=1467708 date=1482144784
Het is sowieso NIET de sensor die de water/pomptemperatuur meet. Deze sensor werkt prima en zorgt ervoor dat bij een te hoge water/pomp-temperatuur de lummelleiding wordt geopend.

Zelf uitvoerig getest, dat systeem werkt prima.

Zelfs dan kan je dat niet zeggen. Je kunt alleen zeggen dat de TS'en die je getest hebt dat daar die sensoren goed werken. In bv de autoindustrie geldt: Als er in een serie enkele slechte sensoren zitten ga je uit voorzorg ze allemaal vervangen, zelfs al ben je overtuigd dat het minder dan 1 promille is.


FireMan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #651 Gepost op: 19 december 2016, 22:56:16
Betreft een signaalgever van de tachograaf die tijdens het pompen een dip kan veroorzaken, waardoor het systeem denkt dat het voertuig in beweging komt en er een beveiliging in werking treedt die de PTO uitschakelt. Een inmiddels verholpen probleem bij alle tankautospuiten.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #652 Gepost op: 21 december 2016, 00:10:27
Kijk dat is hem inderdaad. Een sensor die signaleert voor inschakeling PTO of het voertuig stil staat. En als die een storing geeft word de pomp uitgeschakeld omdat hij niet kan rijden en pompen tegelijk.
Maar er zijn veeeel meer problemen met deze innovatieve blusvoertuigen waarmee VRR de brandweer auto voor de toekomst voor heel Nederland zou hebben ontwikkeld.
Manschappen deuren die niet in orde zijn en vervangen worden. Persuitlaten aan de zijkant die te laag onder de wagen zitten en vaak beschadigd raken. Deze worden nu naar de achterzijde verplaatst. En dat is niet even een stukje slang monteren en naar achteren leggen.
Dus er is meer als een sensorprobleempje aan de hand met deze TS'n.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #653 Gepost op: 21 december 2016, 06:51:41
Citaat van: tower-ladder link=msg=1468132 date=1482275427

Maar er zijn veeeel meer problemen met deze innovatieve blusvoertuigen waarmee VRR de brandweer auto voor de toekomst voor heel Nederland zou hebben ontwikkeld.


U vergist zich, in Zeeland hebben dat al gedaan.

Citaat
De Zeeuwse tankautospuit, kortweg TS, is een technisch hoogstandje.

De Zeeuwse TS zal nog uitgebreid worden getest en er zal worden gekeken of de brandweerauto aan alle eisen voldoet. Gerrie Ruijs: "Als dat zo is, dan kan de TS het voertuig voor heel Nederland worden."


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #654 Gepost op: 21 december 2016, 16:30:17
Citaat van: oma link=msg=1468144 date=1482299501
U vergist zich, in Zeeland hebben dat al gedaan.


Rotterdam-Rijnmond was de eerste die dat zei. Het verschil is dat ze in Zeeland niet direct ontevreden zijn met hun voertuigen, terwijl de Rotterdammers steen en been klagen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #655 Gepost op: 21 december 2016, 16:51:13
Zeeland kan niet ontevreden zijn omdat de eerste voertuigen nog geleverd moeten worden. Dus we gaan het zien......
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #656 Gepost op: 21 december 2016, 19:50:23
Citaat van: tower-ladder link=msg=1468243 date=1482335473
Zeeland kan niet ontevreden zijn omdat de eerste voertuigen nog geleverd moeten worden. Dus we gaan het zien......

Er rijden toch al jaren kleinere Zeeuwse Tankautospuiten rond???
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #657 Gepost op: 21 december 2016, 21:34:00
Nee. Er is één kleine TS 4 voor Baarland of zo dacht ik. Maar de grote mantel overeenkomst is nog maar net ondertekend. Zoek maar even terug op het forum.
Dus ...... geen klachten , klopt kan ook nog niet.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #658 Gepost op: 31 december 2016, 04:36:54
Geen klachten.............?!?!?!?!!
Nou dan weet ik niet of je alle topics goed gelezen hebt maar de TS-4 uit Zeeland is echt geen project zonder problemen geworden hoor.
Er zijn vooral met de TS voor Cadzand heel veel problemen geweest.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #659 Gepost op: 31 december 2016, 11:35:19
Ik kan moeilijk zoeken, maar noem eens wat specifieke klachten?
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar