Hart-long machine voor prehospitaal gebruik

Auteur Topic: Hart-long machine voor prehospitaal gebruik  (gelezen 3355 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dreamflyer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Gepost op: 24 augustus 2013, 17:16:21
Ik kwam laatst een interessante documentaire tegen die gaat over de onderzoeken van een Russische dokter op het gebied van experimentele chirurgie, het ging dan vooral om de resuscitatie van honden door middel van een experimentele hart-long machine de autojektor.
Ondanks dat het beeldmateriaal onder de medici op dit forum waarschijnlijk bekend is leek het mij toch interessant om de link hier te plaatsen:  archive.org/details/Experime1940

Het gebruik van hart-long machines in ziekenhuizen is al geruime tijd een gemeengoed, echter vroeg ik mij af of deze technologie ook buiten het ziekenhuis in gebruik genomen kan worden en of dit dan ook daadwerkelijk nut zou hebben tegenover de huidige alternatieven.
Na wat zoeken op internet kwam ik de volgende link tegen: http://www.medica-tradefair.com/cipp/md_medica/custom/pub/content,oid,26781/lang,2/ticket,g_u_e_s_t/mcat_id,7855/local_lang,2
In Duitsland schijnt er namelijk geëxperimenteerd te worden met het gebruik van een kleine hart-long machine voor de behandeling van inhalatie letsel.
Wat zijn de verdere gebruikscriteria voor dit apparaat en zou dit in Nederland eventueel ook in gebruik genomen kunnen worden?




Dreamflyer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2013, 17:39:45