Burgernet / SMS-alert / NL-alert meldingen

Auteur Topic: Burgernet / SMS-alert / NL-alert meldingen  (gelezen 24360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #30 Gepost op: 19 januari 2015, 18:25:48
Startbericht

Zondag 11 jan 2015 19:51  
Vermist vanuit zwijndrecht, 41 jarige man. Kaal, tenger en beiden armen tattoos Draagt synthetisch motorjack zwart/grijs, merk Replay Tips? Bel nu 112


Afloopbericht

Maandag 12 jan 2015 8:41  
De aktie in zwijndrecht omtrent de Graaf wordt afgesloten. De Graaf is nog niet aangetroffen. Heeft u nadere info belt u dan met de politie 0900 8844

http://www.zhzactueel.nl/2015/01/10/gerard-de-graaff-uit-zwijndrecht-vermist/

https://twitter.com/politie_rdam/status/554377332438597634




Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #31 Gepost op: 7 februari 2015, 08:27:21
NL-Alert
NL-Alert 07-02-2015 08:20
Het is spiegelglad in Groningen, Friesland en Drenthe.
Dringend advies om niet de weg op te gaan.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 7 februari 2015, 09:20:19
Ingeborg Schouten @__ingeborg__
Misbruik #NLalert voor code oranje. Code rood oké, voor wat ijzel nee!
9:19 AM - 7 Feb 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #33 Gepost op: 7 februari 2015, 09:42:04
Citaat van: Live link=msg=1329202 date=1423297219
Ingeborg Schouten @__ingeborg__
Misbruik #NLalert voor code oranje. Code rood oké, voor wat ijzel nee!
9:19 AM - 7 Feb 2015

Gezien de meldingen en het afsluiten van een aantal snelwegen in het noorden vraag ik me af of code rood niet meer op zijn plaats was geweest.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #34 Gepost op: 7 februari 2015, 10:02:54
Citaat van: Lifequard Texel link=msg=1329205 date=1423298524
Gezien de meldingen en het afsluiten van een aantal snelwegen in het noorden vraag ik me af of code rood niet meer op zijn plaats was geweest.

Zou het uitmaken voor die (nuchtere) Noorderlingen als het nu 'oranje' of 'rood' is? Het is een labeltje dat aan een situatie wordt gehangen, maar dat zijn geloofwaardigheid in het verleden al heeft verloren door allerlei andere waarschuwingen die niet overeenkwamen met het daadwerkelijke weertype. Tevens: weet de gemiddelde Nederland wat zo'n code inhoudt? Ik vermoed dat een groter effect kan worden bereikt door hoe de politie en de meldkamer vanochtend gebruik hebben gemaakt van de media: zowel lokaal als social media. Zij hebben regelmatig een update gegeven over de situatie en aangegeven dat het niet verstandig is om op de weg te gaan.


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #35 Gepost op: 7 februari 2015, 10:10:29
@HJ94 Mee eens, daarom vind ik het zelf goed dat MkNN het NL-Alert heeft ingezet.
Mijn post was ook meer een reactie op de tweet van Ingeborg: Als code rood was gegeven had zij het NL-alert kennelijk wel terecht gevonden.

Van de site van het KNMI:
"Het KNMI geeft een Weeralarm uit wanneer het weer gevaar dreigt op te leveren en aanleiding kan geven tot grote overlast of ontwrichting van de samenleving."

Het afsluiten van de belangrijkste doorgaande wegen in/naar het noorden valt in mijn ogen toch op zijn minst onder het kopje "grote overlast".
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #36 Gepost op: 7 februari 2015, 10:16:40
Citaat van: Lifequard Texel link=msg=1329209 date=1423300229
@HJ94 Mee eens, daarom vind ik het zelf goed dat MkNN het NL-Alert heeft ingezet.
Mijn post was ook meer een reactie op de tweet van Ingeborg: Als code rood was gegeven had zij het NL-alert kennelijk wel terecht gevonden.

Van de site van het KNMI:
"Het KNMI geeft een Weeralarm uit wanneer het weer gevaar dreigt op te leveren en aanleiding kan geven tot grote overlast of ontwrichting van de samenleving."

Het afsluiten van de belangrijkste doorgaande wegen in/naar het noorden valt in mijn ogen toch op zijn minst onder het kopje "grote overlast".

Daar heb je inderdaad wel een punt.

Het voordeel (voor de mensen die een ongeval hebben gehad of in de file hebben gestaan zeker niet) was dat het een zaterdagochtend betrof. De intensiteiten op de wegen zijn lager waardoor er minder verkeer op de wegen is. De impact is dan kleiner dan op een doordeweekse dag. Desalniettemin heeft vanochtend weer bewezen dat wij als mens 'onderaan' de ladder staan voor wat betreft Moeder Natuur.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #37 Gepost op: 7 februari 2015, 10:17:08
Er zijn nogal wat overheidsinstanties, instituten, bedrijven etc. (schat al gauw 10 stuks) die waarschuwingen uitgeven.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #38 Gepost op: 7 februari 2015, 10:53:52
Citaat van: Thor link=msg=1329211 date=1423300628
Er zijn nogal wat overheidsinstanties, instituten, bedrijven etc. (schat al gauw 10 stuks) die waarschuwingen uitgeven.
iedereen doet en mag dat tegenwoordig doen, met alle kleuren tot gevolg  ;D. Persoonlijk vind ik dit niet bij NL alert thuis horen, dit was ook niet de bedoeling van NL alert .
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #39 Gepost op: 7 februari 2015, 11:00:46
Kennelijk uitvoerig overleg geweest voor het uitsturen van het alert.
 
‏@CyrielHamstra
Mooi staaltje analyse-advies-aanpak in onze operationele WhatsApp-groep vanmorgen. Resultaat: NL-Alert Noord Nederland. Thanks @MeldkamerNN
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot