Veiligheidsvest niet verplicht?

Auteur Topic: Veiligheidsvest niet verplicht?  (gelezen 12061 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #30 Gepost op: 2 september 2013, 22:23:00
Citaat van: AureliusM link=msg=1197844 date=1378151094


Over het water blijven drinken. Bij de ME ben je niet altijd bij een waterbron. Dus het constant water drinken gaat helaas niet altijd op.
Nou ja en dat klopt dus niet, het gaat om de voorbereiding! Gewoon op tijd beginnen met drinken
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #31 Gepost op: 2 september 2013, 23:40:27
Citaat van: AureliusM link=msg=1197844 date=1378151094
Ben volgens mij een van de weinigen hier die het vest niet draagt tijdens de reguliere dienst.  :-\
 
Zelf ben ik ook niet iemand die hem continue draagt, en dat heeft meerdere factoren. Bij acties en in de nachtelijke uren dan draag ik hem wel, en tijdens die diensten ook al een paar keer duidelijk geworden dat het een een goede keus was.

Begrijp de verhalen van de hitte dan ook, zeker aangezien ik een persoon ben die er snel last van heeft. En aangezien ik mijn borstzakken vol heb is het ook niet handig om een vest over de kleding te dragen. Tenzij er een hoes is met zakjes, dit gezien in in mijn zakken de dingen heb zitten die ik tijdens een dienst snel wil kunnen pakken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #32 Gepost op: 3 september 2013, 22:54:53
Citaat van: AureliusM link=msg=1197844 date=1378151094
Ben volgens mij een van de weinigen hier die het vest niet draagt tijdens de reguliere dienst.  :-\
 
Uiteraard dient het vest bij de ME, bij daadwerkelijke inzet, gedragen te worden, dat doe ik ook.
Ik heb dit een paar weken geleden ervaren. Was niet heel prettig werken. Het zweet gutste al langs mijn polo voordat ik de bus uit was. En het oprennen van de trappen bij de Arena voelden een stuk zwaarder dan voorheen op de een of andere manier. En we droegen de helm aan de koppel...

Over het water blijven drinken. Bij de ME ben je niet altijd bij een waterbron. Dus het constant water drinken gaat helaas niet altijd op.

Dus ... uiteraard dient het vest gedragen te worden??? Ik snap hem niet (als ex-me-er). Bij een daadwerkelijke inzet, en die zijn er anno 2013 niet veel meer, in of om de Arena ben je totaal afgebrand als je eindelijk je ding kan/moet.mag gaan doen. En er is nog nooit een me-er geweest die een kogel-steekwerend vest nodig heeft gehad, mogelijk nodig heeft gehad, mogelijke nodig zou hebben gehad of mogelijkerwijs nodig zou kunnen hebben gehad.

Totaal onmenselijk om een Me-er met dit (!) vest omgehangen op te laten treden. Wederom theorie v.s. praktijk.

Net als destijds de VliBri (vliegende Brigade) in uniform te laten surveilleren en in geval van calamiteit om te laten kleden in ME tenue om dan op te laten treden. Met 10 man ME in 1 bus, de vloer lag bezaaid met overhemden en broeken, omhangen als een gek na een niet-inzet omkleden in je vertrapte politie-uniform om met voetstappen op je borst en rug te gaan surveilleren op het Leidseplein  O0

O wat was ik trots  e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #33 Gepost op: 4 september 2013, 12:56:40
Citaat van: AureliusM link=msg=1197844 date=1378151094
Ben volgens mij een van de weinigen hier die het vest niet draagt tijdens de reguliere dienst.  :-\
 
Uiteraard dient het vest bij de ME, bij daadwerkelijke inzet, gedragen te worden, dat doe ik ook.
Ik heb dit een paar weken geleden ervaren. Was niet heel prettig werken. Het zweet gutste al langs mijn polo voordat ik de bus uit was. En het oprennen van de trappen bij de Arena voelden een stuk zwaarder dan voorheen op de een of andere manier. En we droegen de helm aan de koppel...

Over het water blijven drinken. Bij de ME ben je niet altijd bij een waterbron. Dus het constant water drinken gaat helaas niet altijd op.

Dat moet je me maar eens uitleggen. Tijdens de reguliere dienst NIET maar bij de ME WEL ?

Is het risico groter dat er iets gebeurd tijdens een ME dienst ?


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #34 Gepost op: 4 september 2013, 16:30:23
Citaat van: 7131 link=msg=1198348 date=1378292200
Dat moet je me maar eens uitleggen. Tijdens de reguliere dienst NIET maar bij de ME WEL ?

Is het risico groter dat er iets gebeurd tijdens een ME dienst ?

moet aan bij de ME. is vervanger voor het oude slagvest.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #35 Gepost op: 4 september 2013, 21:35:22
Citaat van: moppersmurf link=msg=1198211 date=1378241693
Dus ... uiteraard dient het vest gedragen te worden??? Ik snap hem niet (als ex-me-er). Bij een daadwerkelijke inzet, en die zijn er anno 2013 niet veel meer, in of om de Arena ben je totaal afgebrand als je eindelijk je ding kan/moet.mag gaan doen. En er is nog nooit een me-er geweest die een kogel-steekwerend vest nodig heeft gehad, mogelijk nodig heeft gehad, mogelijke nodig zou hebben gehad of mogelijkerwijs nodig zou kunnen hebben gehad.

Totaal onmenselijk om een Me-er met dit (!) vest omgehangen op te laten treden. Wederom theorie v.s. praktijk.

Net als destijds de VliBri (vliegende Brigade) in uniform te laten surveilleren en in geval van calamiteit om te laten kleden in ME tenue om dan op te laten treden. Met 10 man ME in 1 bus, de vloer lag bezaaid met overhemden en broeken, omhangen als een gek na een niet-inzet omkleden in je vertrapte politie-uniform om met voetstappen op je borst en rug te gaan surveilleren op het Leidseplein  O0

O wat was ik trots  e050

De ME is erg veranderd sinds je weg bent, Mopper... Er is een heel ander en breder inzet- en opschaalmodel. Ook loopt de VliBri niet meer in "vredesteneu" maar in het nieuwe ME-pak.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #36 Gepost op: 4 september 2013, 22:42:22
*zucht* Mijn veiligheidsvest is besteld maar nog niet binnen. Gezien ik maandag voor het eerst stage ga lopen had ik gehoopt dat deze al binnen zou zijn. Ondanks het draagadvies is mij verteld dat ik deze "voorlopig toch nog niet nodig heb." Ik kan het vest dus niet dragen al zou ik willen... :-\
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #37 Gepost op: 5 september 2013, 22:42:42
Citaat van: AureliusM link=msg=1198453 date=1378305023
moet aan bij de ME. is vervanger voor het oude slagvest.
Dus.......omdat het moet draag je het vest. Hmm. Tijdens de reguliere dienst kan jou niets overkomen waartegen het vest mogelijk bescherming biedt ?


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #38 Gepost op: 6 september 2013, 00:02:52
Citaat van: 7131 link=msg=1198947 date=1378413762
Dus.......omdat het moet draag je het vest. Hmm. Tijdens de reguliere dienst kan jou niets overkomen waartegen het vest mogelijk bescherming biedt ?

Het vest dient gedragen te worden tijdens de daadwerkelijke inzet als ME. Dus als vervanger van het oude slagvest. Draag je het vest niet, mag je niet ingezet worden als ME manschap. Er is een collega die is medisch afgekeurd om het vest te dragen. Hij wordt ook niet ingezet als ME'er.

Tijdens de reguliere dienst kan mij natuurlijk wat overkomen. Dat weet ik ook. Maar ik krijg te veel last van mijn onderrug van het dragen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #39 Gepost op: 6 september 2013, 08:43:23
Citaat van: AureliusM link=msg=1198989 date=1378418572
Het vest dient gedragen te worden tijdens de daadwerkelijke inzet als ME. Dus als vervanger van het oude slagvest. Draag je het vest niet, mag je niet ingezet worden als ME manschap. Er is een collega die is medisch afgekeurd om het vest te dragen. Hij wordt ook niet ingezet als ME'er.

Tijdens de reguliere dienst kan mij natuurlijk wat overkomen. Dat weet ik ook. Maar ik krijg te veel last van mijn onderrug van het dragen.

Duidelijk.