Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 142606 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2013, 12:31:56
Ook ik heb dit weekend een brief ontvangen!
Uitgangspositie is niveau 4 Hoofdagent voor Midden Nederland. Telefonisch wordt dan besproken waar ik voor in aanmerking kom.
Dus laat ik het telefoontje eerst maar eens afwachten.
Ik heb mijn eind-/aanstellingsgesprek, medische keuring en antecedentenonderzoek nog voor de boeg en ben erg benieuwd naar het eindgesprek!!
Ook benieuwd wat (als ik nu de rest ook goed afsluit) de begindatum van de opleiding zal zijn.


GhostriderNL

  • Aspirant niv. 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2013, 13:55:56
Ook ik heb de brief binnengekregen, niv. 4 Midden-Nederland. Nu het telefoontje maar afwachten en benieuwd waar ik geplaatst ga worden, toen destijds voor Utrecht gesolliciteerd.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2013, 15:00:29
Eindgesprek was bij mij toentertijd niet zo bijzonder. Ging meer om het afronden van de formaliteiten en een afspraak te maken voor het passen van de kleding. Zou er niet teveel van verwachten haha ;) Je startdatum krijg je als het goed is al voorafgaand het gesprek te horen.


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2013, 16:10:05
Ook goed nieuws dus voor jou Ghostrider! Ook ik heb destijds voor korps Utrecht gesolliciteerd. Mag ik vragen wanneer jij te horen hebt gekregen dat er geen opleidingsplaatsen meer beschikbaar waren?

Hoor er verschillende verhalen over, het korpsgesprek dan. Een kennis had het toch echt meer als een sollicitatiegesprek en er werd ingegaan op de punten welke naar voren zijn gekomen uit je rapport. Ben benieuwd! Alsnog bedankt voor de info Hendriksje!


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2013, 16:33:10
Citaat van: Danekato link=msg=1212254 date=1382364605
Hoor er verschillende verhalen over, het korpsgesprek dan. Een kennis had het toch echt meer als een sollicitatiegesprek en er werd ingegaan op de punten welke naar voren zijn gekomen uit je rapport. Ben benieuwd! Alsnog bedankt voor de info Hendriksje!

Het korpsgesprek en het aanstellings-/(arbeidsvoorwaarden-)gesprek zijn dan ook twee verschillende zaken. Het korpsgesprek is inderdaad een soort sollicitatiegesprek. Het aanstellingsgesprek gaat over zaken die verband houden met je aanstelling.
Senior GGP / Oost-Brabant


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2013, 16:40:17
Voorheen is mij verteld dat het korpsgesprek en je arbeidsvoorwaardengesprek twee losse gesprekken zijn(?).
Echter staat het in de brief omschreven als één geheel: 'eind-/aanstellingsgesprek'. Lees ik het dan verkeerd? Ik interpreteer dit namelijk als zijnde een gesprek waarin beide punten naar voren komen, dus de 'sollicitatie' en de arbeidsvoorwaarden.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2013, 17:09:52
Je moet het zien als het zetten van handtekeningen en het bespreken van de aanstelling en de daarbij behorende financiele aspecten en wat afspraken die je nog moet maken. Ze gaan dan vragen of je lid wilt worden van bepaalde bonden en fondsen. Met andere woorden, tenzii je niet van plan bent om je handtekening te zetten is het laatste gesprek niet bijzonder. Het zijn inderdaad twee verschillende gesprekken, maar als ik je posts teruglees begreep ik dat je het korpsgesprek al (met succes) had doorstaan? Het korpsgesprek is in weze het enige 'sollicitatiegesprek' na de beoordeling van je selectiedagen.


aapieh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #17 Gepost op: 21 oktober 2013, 17:11:29
Ook ik heb vorige week een brief gekregen dat ik in week 44 telefonisch word benaderd. In februari intake, deel A en deel B gedaan voor niveau 4 hoofdagent voor Rotterdam Rijnmond en daarna helaas afgekapt. Net als Danekato nog het eind-/aanstellingsgesprek, medische keuring en antecedentenonderzoek.

Het wachten wordt hopelijk toch beloond!!  0098


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #18 Gepost op: 21 oktober 2013, 17:43:35
Dan heb ik het wellicht verkeerd neergezet. Ik moet het korpsgesprek nog hebben. Vorig jaar augustus mijn rapport gekregen. Deze heb ik door laten sturen en hierop kwam de reactie dat er helaas geen opleidingsplaatsen meer beschikbaar waren. Ik heb dus nog openstaan: korpsgesprek, antecedentenonderzoek, medische keuring en het arbeidsvoorwaardengesprek! Alleen de brief omschrijft het wat anders ;)


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2013, 18:48:12
Dan is dat helder. Inderdaad een hoop hangt af van je korpsgesprek. Goed voorbereiden dus, reken je nog niet rijk ;) (figuurlijk gesproken dan).