Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 142635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #320 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:04:02
Natuurlijk is het een momentopname. Helemaal mee eens.
Maar als je 2x een 2 en 4x een 3 scoort, moet je ipv hopen op een andere psycholoog misschien constateren dat je niet geschikt bent.

En dat bedoel ik zeker niet lullig.  98uiye


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #321 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:17:13


Ik vind dit nergens op slaan. Bij een andere psycholoog zou je ipv 3en misschien wel 5jes scoren.
Ze baseren hun oordeel op het verhaal wat jij verteld.
Als je niet goed bent voorbereid op de vragen, ga je gewoon slechter scoren. Als je ervaring hebt met zulke gesprekken, is de kans groot dat je de volgende keer beter scoort. Het gaat erom hoe jij jezelf presenteert tegenover een psycholoog.

Die psycholoog kan echt niet grondig oordelen in een uur of je stressbestendig en integer bent.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #322 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:19:58
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het blijft inderdaad een momentopname. Maar ik vraag me af of het per psycholoog zoveel verschilt.

De scores zijn toch ook gebaseerd op het rollenspel?


IB2989

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #323 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:33:16
Ik begrijp dat zeker. Alleen is het natuurlijk wel erg vervelend als je het op het randje niet haalt. Als ik nou een hele slechte score had en meerdere competenties onder niveau scoorde had ik snel kunnen constateren dat ik niet geschikt ben. Maargoed, het blijft inderdaad een momentopname.

Bedankt voor jullie reacties!
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland


BwS

  • Student Criminologie - Vrijwilliger EHBO
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #324 Gepost op: 7 augustus 2014, 18:34:47
Citaat van: IB2989 link=msg=1287924 date=1407411257
Hoi allen,

Helaas heb ik testdag drie niet gehaald. De somscore voldoet wel. Echter scoor ik één competentie op de ondergrens. Vorig jaar solliciteerde ik ook en haalde ik het ook niet. De competentie die vorig jaar niet voldeed scoor ik nu bovengemiddeld. En welke ik vorig jaar bovengemiddeld scoorde nu op een 2... Heb gebeld met betreffende psycholoog. Ik krijg geen duidelijk antwoord. Heeft iemand ervaring met het een bezwaarprocedure?

Overige sollicitanten, ik wens jullie veel succes!

De psychologen bij de afdeling selectie zijn aangesloten bij het NIP, de beroepsvereniging voor psychologen.
En als ik het me goed herinner, heb je volgens de gedragscode recht op een nagesprek. Dus ik zal hierover zeker even informeren. Hopelijk levert het nog wat op!


Eevee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #325 Gepost op: 8 augustus 2014, 15:27:59
Even iets anders...

Iemand enig idee hoe het ervoor staat qua vacatures op dit moment?
En dan doel ik eigenlijk op de opleidingsplaatsen voor hoofdagent in 2015..
2014 is naar mijn mening aardig vol heb ik van horen zeggen..

Snap dat veel mensen dit willen weten, en dat er nog steeds veel onduidelijk is.. Maar ik dacht gooi weer eens een balletje op  ::)
Sollicitatie Politiekundige


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #326 Gepost op: 8 augustus 2014, 15:39:26

Niemand die daar nuttig antwoord op kan geven, is echt koffiedik kijken. Ze weten nog niet eens wat ze met het overschot aan geschikte kandidaten gaan doen. Helaas pindakaas? Bewaren voor nieuwe opleidingen? Joost mag het weten.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #327 Gepost op: 8 augustus 2014, 15:41:19
Kandidaten die nu niet behoren tot de beste, maar wel door het eindgesprek zijn gekomen krijgen zodra er plaatsen zijn voorrang.
Dat wil zeggen dat die kandidaten dan direct doorgaan naar het antecedentenonderzoek.

Echter, krijgen die kandidaten alleen voorrang op het moment dat er plaatsen vrijkomen bij de eenheid waar ze dit jaar hebben gesolliciteerd.

(ik spreek uit ervaring)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Zacha

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #328 Gepost op: 10 augustus 2014, 12:39:36
Zelf heb ik tot dusver alle selectiedagen positief afgerond, inclusief mijn landelijk eindgesprek.
Momenteel sta ik 'on hold', ik heb gesolliciteerd voor Politiekundige Bachelor niveau 5 bij korps Limburg.
Voor deze opleiding in dit korps zijn momenteel 7 plaatsen, maar er zijn ook hier meer kandidaten dan sollicitanten.
Mij is verteld dat van de kandidaten alle tot dusver behaalde resultaten zullen leiden tot één resultaat, en dat de 7 kandidaten met het hoogste resultaat door mogen naar de screening.

Ikzelf heb voor de fysieke vaardigheidstoets een score van 20/20 gehaald.
Voor de cognitieve capaciteitentest heb ik een score van 19/20 gehaald.
En bij het psychologisch onderzoek heb ik een totaalscore van 55 gehaald, en een somscore van 40.

25 augustus zou de uiteindelijke streefdatum zijn om deze desbetreffende kandidaten te laten weten of zij bij de beste 7 behoren of niet.
Voor nu is het dus geduldig afwachten, en heel veel duimen! *fingers crossed*


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #329 Gepost op: 10 augustus 2014, 16:14:44
Citaat van: Zacha link=msg=1288396 date=1407667176
Ikzelf heb voor de fysieke vaardigheidstoets een score van 20/20 gehaald.
Voor de cognitieve capaciteitentest heb ik een score van 19/20 gehaald.
En bij het psychologisch onderzoek heb ik een totaalscore van 55 gehaald, en een somscore van 40.

Ik heb zelf nog geen scores mogen ontvangen omdat ik nog niet voorbij stap 3 ben. Heeft iemand enig idee hoe die score van de sporttest wordt berekend? Wat was jou tijd Zacha?