Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 142722 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TW01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #340 Gepost op: 11 augustus 2014, 15:23:14
Citaat van: Bas94 link=msg=1288724 date=1407758038
Ik heb hetzelfde.
Het duidelijkste antwoord op dit moment is:
Je wordt benaderd wanneer er plaatsen komen voor niv 3/4 in de regio waar je nu ook hebt gesolliciteerd. Je kan dan direct door naar het antecedentenonderzoek/medische keuring.
Je wordt in principe niet benaderd voor een andere eenheid, omdat je dan het eindgesprek opnieuw moet doen. (hoezo nationale politie? / landelijk eindgesprek?)
Je wordt benaderd zolang je psychologische rapport geldig is (2 jaar na datum van afgifte).

Hopelijk is het nu een beetje duidelijk zo!

Zover is het idd duidelijk Bas... en inderdaad, hoezo nationale....
Frustrerende is dat ze zelf fouten maken met de vacaturestelling en dat we uiteindelijk dus maar moeten wachten op, een functie, die in de nabije toekomst, ergens tussen nu en 2 jaar, misschien beschikbaar komt, in weet niet welke eenheid... zou me niks verbazen als we bij de duitse politie aan de slag kunnen hahaha. Wil niet negatief doen, maar de vorige on hold lag aan de Minister. Dit hadden ze kunnen voorzien lijkt me.

afwachten maarrrrrrrr!!!


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #341 Gepost op: 11 augustus 2014, 15:59:38


Ja het is inderdaad een tegenvaller!
Er komen vast wel vacatures vrij, als je er op gaat wachten zou ik www.kombijdepolitie.nl in ieder geval goed in de gaten houden!
Mocht er in een andere eenheid een vacature komen, dan zou ik gewoon bellen naar W&S en aangeven dat je nog een rapport hebt dat on-hold staat. Wellicht kan het dan opeens wel, je weet maar nooit.

Tevens kan je je rapport ook doorsturen naar niv. 2(Vrijwillige politie), maar dat is natuurlijk wel een hele andere functie.

Voor nu; inderdaad afwachten!
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


TW01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #342 Gepost op: 11 augustus 2014, 16:06:42
Vrijpol is al een feit....


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #343 Gepost op: 11 augustus 2014, 16:30:58


Die functie heb je al, of heb je hem daar al naar door laten sturen?
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


TW01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #344 Gepost op: 11 augustus 2014, 16:40:32
Deze functie heb ik al.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #345 Gepost op: 11 augustus 2014, 19:44:45
Citaat van: TW01 link=msg=1288769 date=1407763394
Zover is het idd duidelijk Bas... en inderdaad, hoezo nationale....
Frustrerende is dat ze zelf fouten maken met de vacaturestelling en dat we uiteindelijk dus maar moeten wachten op, een functie, die in de nabije toekomst, ergens tussen nu en 2 jaar, misschien beschikbaar komt, in weet niet welke eenheid... zou me niks verbazen als we bij de duitse politie aan de slag kunnen hahaha. Wil niet negatief doen, maar de vorige on hold lag aan de Minister. Dit hadden ze kunnen voorzien lijkt me.

afwachten maarrrrrrrr!!!

Met eindgesprek bedoel je korpsgesprek?

Ik kan me voorstellen dat ze willen dat je het gesprek opnieuw moet doen omdat daar toch in wordt besloten of je ook binnen het team past? En of de leidinggevenden het zien zitten om jouw in hun team te hebben?

Dan is het toch niet raar als het nieuwe korps waar je dan bij zou willen graag een gesprek met je aangaat? :-X


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #346 Gepost op: 11 augustus 2014, 19:57:22

Bij mij had het eindgesprek/korpsgesprek niets met mijn team te maken. Het gaat puur om de Eenheid waarbij je hebt gesolliciteerd. Een commissie (2/3 mensen, mix tussen werving&selectie en praktijk) hebben een gesprek met je en aan de hand daarvan overleggen ze of je past binnen de Eenheid. Dus jouw (toekomstige) bureau heeft er nog niet veel mee te maken, want op het moment van het eindgesprek is dat ook nog niet bekend. Meestal moet je namelijk én de medische keuring én het antecedentenonderzoek nog doen, na het eindgesprek. Toch niet de minst belangrijke onderdelen   ^-^
If you can dream it, you can do it.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #347 Gepost op: 11 augustus 2014, 19:59:00

Ooooh, Ik dacht dat ze met eenheid, je 'team' binnen je bureau bedoelden.

Duidelijk  O0


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #348 Gepost op: 11 augustus 2014, 20:07:57
Citaat van: Daniel! link=msg=1288848 date=1407779085
Met eindgesprek bedoel je korpsgesprek?

Ik kan me voorstellen dat ze willen dat je het gesprek opnieuw moet doen omdat daar toch in wordt besloten of je ook binnen het team past? En of de leidinggevenden het zien zitten om jouw in hun team te hebben?

Dan is het toch niet raar als het nieuwe korps waar je dan bij zou willen graag een gesprek met je aangaat? :-X

Dat was inderdaad voorheen het korpsgesprek. Sinds de komst van de Nationale politie heet dit het 'landelijk eindgesprek'.
Maar blijkbaar heeft het nog wel invloed op de eenheid waar je solliciteerd, wat ik toch raar vind na de komst van de Nationale politie.

Maargoed, het is ook weer niet negatief bedoeld. Ik wacht rustig op nieuwe plekken, die er vast wel zullen komen voordat mijn rapportage afloopt (juni 2016)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


kleine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #349 Gepost op: 12 augustus 2014, 00:40:23
Hallo mensen, ook ik heb gesolliciteerd voor de functie van hoofdagent regio oost.. alles t/m het eind gesprek positief doorlopen...tot mijn grote teleurstelling heb ik een brief ontvangen met de mededeling dat ik er in oktober niet bij zit ivm te veel geschikte kandidaten...ook op de wachtlijst nu dus...maar hier lees ik dat er mensen nog volop in hun selectie traject zitten? Proficiat voor iedereen die wel door is, graag wil ik weten of deze mensen die door zijn momenteel bij justitie werken of juist niet?