Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 142642 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zacha

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #350 Gepost op: 12 augustus 2014, 01:44:51
Zoals al gezegd sta ik zelf momenteel (zoals velen anderen) on hold.
Wel heb ik al gemerkt hier dat een brief in de brievenbus slechts nieuw betekend, en dat een telefoontje goed nieuws betekend.
Nu maar hopen dat ik spoedig gebeld wordt, en geen brief in de brievenbus mag aantreffen..

De zenuwen lopen hoog op  :-X


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #351 Gepost op: 12 augustus 2014, 10:42:51
Citaat van: jilly link=msg=1288922 date=1407796823
Hallo mensen, ook ik heb gesolliciteerd voor de functie van hoofdagent regio oost.. alles t/m het eind gesprek positief doorlopen...tot mijn grote teleurstelling heb ik een brief ontvangen met de mededeling dat ik er in oktober niet bij zit ivm te veel geschikte kandidaten...ook op de wachtlijst nu dus...maar hier lees ik dat er mensen nog volop in hun selectie traject zitten? Proficiat voor iedereen die wel door is, graag wil ik weten of deze mensen die door zijn momenteel bij justitie werken of juist niet?
Mensen die nog in het selectie traject zitten solliciteren voor niveau 5, deze opleiding start later en daarom hebben we moeten wachten totdat alle hoofdagent selecties klaar waren.


TW01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #352 Gepost op: 12 augustus 2014, 11:58:27
Citaat van: jilly link=msg=1288922 date=1407796823
Hallo mensen, ook ik heb gesolliciteerd voor de functie van hoofdagent regio oost.. alles t/m het eind gesprek positief doorlopen...tot mijn grote teleurstelling heb ik een brief ontvangen met de mededeling dat ik er in oktober niet bij zit ivm te veel geschikte kandidaten...ook op de wachtlijst nu dus...maar hier lees ik dat er mensen nog volop in hun selectie traject zitten? Proficiat voor iedereen die wel door is, graag wil ik weten of deze mensen die door zijn momenteel bij justitie werken of juist niet?

Wat bedoel je precies? Dat maakt niks uit namelijk.


kleine

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #353 Gepost op: 12 augustus 2014, 14:43:25
Omdat er tijdens de selectie dagen veel mensen van justitie waren, die blijken bij geschiktheid voorrang te hebben, vandaar mijn vraag


TW01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #354 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:23:07
Citaat van: kleine link=msg=1288990 date=1407847405
Omdat er tijdens de selectie dagen veel mensen van justitie waren, die blijken bij geschiktheid voorrang te hebben, vandaar mijn vraag

Vandaag nog contact gehad met de Academie en dat klopt niet. Er is gekeken naar totaal scores en daar zijn de beste scores uitgehaald. Wel zuur dat we geschikt zijn maar toch niet door. Baal enorm!!!


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #355 Gepost op: 14 augustus 2014, 09:49:53
Gezien de discussie op dit forum bij deze enige uitleg over de procedure. De resultaten van het psychologisch onderzoek zijn gebaseerd op verschillende instrumenten, te weten een gestandaardiseerde vragenlijst, een praktijkopdracht  en een interview. Het interview wordt afgenomen door een psycholoog. De praktijkopdracht wordt beoordeeld door iemand anders dan de psycholoog. De vragenlijst geeft een uitslag o.b.v. de antwoorden van een sollicitant, hieraan kan de psycholoog niets veranderen. Al deze instrumenten zorgen voor informatie die de psycholoog mee dient te nemen in zijn oordeel. Vervolgens wordt elk dossier nogmaals door een andere psycholoog bekeken. Deze tweede psycholoog dient te beoordelen of het oordeel van de eerste psycholoog in lijn is met de gegevens uit de verschillende instrumenten. Al deze stappen worden ondernomen om tot een zo zuiver mogelijk oordeel te komen.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #356 Gepost op: 18 augustus 2014, 11:52:17
Graag wil ik veel oefenen voor de cognitieve capaciteitentest voornamelijk met de cijferpatronen, is er een site waarmee dit zo realistisch mogelijk te oefenen is ? O0

Sjoerd
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #357 Gepost op: 18 augustus 2014, 12:01:15
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1290169 date=1408355537
Graag wil ik veel oefenen voor de cognitieve capaciteitentest voornamelijk met de cijferpatronen, is er een site waarmee dit zo realistisch mogelijk te oefenen is ? O0

Sjoerd

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://www.123test.nl/cijferreeksen/  O0


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #358 Gepost op: 18 augustus 2014, 16:44:28
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1290169 date=1408355537
Graag wil ik veel oefenen voor de cognitieve capaciteitentest voornamelijk met de cijferpatronen, is er een site waarmee dit zo realistisch mogelijk te oefenen is ? O0

Sjoerd

Op de site van kombijdepolitie staan ook een aantal oefeningen. Ze staan bij de uitleg van de selectiedagen, ergens aan de rechterzijde.


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #359 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:03:14

De bovenstaande opties geven een idee van de opgaven. In mijn beleving was de uiteindelijke test van een veel moeilijker niveau, ondanks mijn hoge score. Succes alvast!