Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 142559 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2013, 09:39:47
Volgens mij begint de aanname juist weer te lopen.

Ik had begrepen dat er in januari 2014 meerdere klassen worden aangenomen/beginnen. Ook dat vanaf 2014 de sollicitaties weer gaan lopen maar dat ze eerst die groep van 300 weg moeten werken.

Maar dus een kwestie van geduld ;)


aapieh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #31 Gepost op: 23 oktober 2013, 13:21:19
Net gebeld door Werving en Selectie. Tussen 4-6 weken word ik uitgenodigd voor een korpgesprek. Als dat goed afgerond wordt zullen antecedentenonderzoek, de medische keuring en het gesprek arbeidsvoorwaarden snel komen.

Eventuele instroom voor mij ligt in week 21 (mei 2014). Mooi dat er schot in de zaak zit!  :)


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #32 Gepost op: 24 oktober 2013, 09:57:31
Citaat van: aapieh link=msg=1212841 date=1382527279
Mooi dat er schot in de zaak zit!  :)

Je/jullie geduld wordt beloond!


GhostriderNL

  • Aspirant niv. 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2013, 12:53:32
Ik moet ook wachten op het eindgesprek, week 21 staat gepland om te starten.


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #34 Gepost op: 25 oktober 2013, 11:23:59
Goed nieuws dus ook voor jullie allemaal!
Wat vinden jullie ervan dat als er nog een korpsgesprek plaats moet vinden de instroom pas in week 21 mogelijk is?


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #35 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:46:03
Tijdens het korpsgesprek ben je al een heel eind onderweg.
Ik heb zelf de resultaten van de onderzoeksdagen nogmaals besproken.
Daarnaast wordt er inderdaad geïnformeerd over je eigen wijk/stad. Weet wat er speelt. (Hangjongeren, hardrijders, hondenpoep).
Vertel erover. Misschien vragen ze je om een eventuele oplossing voor het probleem. Denk out of the box. Preventie staat hoog in het vaandel.
Wees niet bang om fouten te maken in het gesprek. Ze testen je. Wees eerlijk en integer.
Vooral dat laatste is het belangrijkste.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #36 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:53:49
Je kan er wat van vinden. Maar de wachtlijst baseert zich (naar wat ik de afgelopen tijd heb gelezen en gehoord) in principe alleen op de mensen die al door het korpsgesprek heen zijn en dus al een soort van toezegging hebben gekregen. Enigszins logisch dus dat anderen voor gaan.


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #37 Gepost op: 25 oktober 2013, 16:51:10
Goede tips BartK. Bedankt!!

Ik vind het ook meer dan terecht dat de mensen welke het langste op de lijst staan ook als eerst aan de beurt zullen zijn.
Neemt echter niet weg dat als er nog plek zou zijn in januari, je alsnog moet wachten tot mei omdat je het korpsgesprek nog moet hebben(?). Dat is een beetje de conclusie die ik uit het telefoongesprek van afgelopen week heb getrokken, ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #38 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:21:03
Citaat van: Danekato link=msg=1213597 date=1382712670
Goede tips BartK. Bedankt!!

Ik vind het ook meer dan terecht dat de mensen welke het langste op de lijst staan ook als eerst aan de beurt zullen zijn.
Neemt echter niet weg dat als er nog plek zou zijn in januari, je alsnog moet wachten tot mei omdat je het korpsgesprek nog moet hebben(?). Dat is een beetje de conclusie die ik uit het telefoongesprek van afgelopen week heb getrokken, ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

Graag gedaan natuurlijk (is er een topic "Sollicitatie tips"?) en:

Welkom in de wereld van de bureaucratie. Ik ben hier zelf nu al 4x tegenaan gelopen. Dossiers vliegen van het ene kantoor naar het andere en van regio naar regio. Mijn eigen sollicitatie is dan nog 'snel' gegaan (5 maanden van voorlichting tot 'aanstelling'). Ik heb zelfs een keer gebeld naar HRM dat mijn resultaten nog niet binnen waren en of zij iets wisten? Ze vertelden me dat het nog wel 2 weken kon duren, 's middags kwam ik thuis en lagen de resultaten op de mat..  ;)
Je mag rustig een beetje aandringen, maar maak het vooral voor jezelf niet tot een probleem, want dan gaat het nog lastig worden :)
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #39 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:35:33
Dat zal ik toekomstige vragen rondom de sollicitatieprocedure daar neerzetten.
Ik zal er absoluut geen probleem van maken, ben allang blij dat er weer schot in de zaak zit en heb ook erg veel zin om weer verder te gaan!
Was benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken, vandaar de vraag ;)