Hinderen van voorrangsvoertuig

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuig  (gelezen 22646 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Gepost op: 25 mei 2004, 23:01:17
Gelezen op de website van Omroep Zeeland en nu ook op AmbulanceNet:

Automobilist hindert ambulance
Dinsdag 25 mei 2004
De politie is op zoek naar een donkerkleurige personenauto die
dinsdagmiddag op de A58 een ambulance heeft gehinderd. Het gaat om een auto met een Belgisch kenteken.
De bestuurder probeerde de ziekenwagen verschillende keren zowel links als rechts in te halen.
De ambulance reed in de richting van Vlissingen en had geen sirenes of zwaailichten aan.

Bron: Omroep Zeeland


De politie heeft het kenteken. In Goes heeft de politie met 2 auto's en 2 motoren gezocht, maar helaas... :-\

Christian




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2004, 23:16:27
ik vraag me af wat ze willen bereiken als ze die bestuurder hebben ??? ???


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2004, 23:17:26
Ja, ik ook. Misschien  een boete voor gevaarlijk rijgedrag? Kan dat? ???

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2004, 23:20:36
Ja, ik ook. Misschien  een boete voor gevaarlijk rijgedrag? Kan dat? ???

Christian
ja dat zou een mogelijkheid kunnen zijn,want verder hebben ze niks tegen die bestuurder


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #4 Gepost op: 26 mei 2004, 00:11:11
ik snap de stelling niet, een ambulance is zonder OGS een gewoon weg gebruiker, mag deze niet ingehaald worden, of heeft deze auto opzettelijk geprobeerd de ambu van de weg te rijden.

mischien had de personen auto wel iemand op de achterbank met een slagaderlijke bloeding en had hij echt haast.
Nemo me impune lacessit


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #5 Gepost op: 26 mei 2004, 11:14:13
Tja, ik weet het ook niet, in elk geval probeerde die Belg zowel rechts als links voorbij die ambu te komen. Rechts is een beetje aso, links mag volgens mij.
Ga er maar vanuit dat er wat meer heeft afgespeeld, anders zou de bemanning van die ambu niet om de politie hebben gevraagd.

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 26 mei 2004, 17:19:42


mischien had de personen auto wel iemand op de achterbank met een slagaderlijke bloeding en had hij echt haast.
dan heb je nog steeds geen reden om je als een aso te gedragen,en was het slimmer geweest om de ambulancebemanning om hulp te vragen.Met zul weggedrag bereik je alleen dat je ergens tegen een boom belandt


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2004, 21:02:52
hoe doe je dat als ze je er niet langs willen laten, want dat maak ik op uit het verhaal.
Nemo me impune lacessit


jeroen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2004, 21:05:32
het heeft weinig zin om als ambulance bemanning de politie te waarschuwen.

Onlangs nog: met A1 over de A-58 waarbij een andere automobilst met 160 aan het bumper kleven was bij ons. Politie ingeschakeld.
De automobilst i aangehouden maar meer dan een vermanend woord van de politie was er niet van de bestuurder. Je kuny=t namelijk niets bewijzen als ambulance bemanning. Het is de ambu tegen de andere partij.


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2004, 22:53:19
het heeft weinig zin om als ambulance bemanning de politie te waarschuwen.

Onlangs nog: met A1 over de A-58 waarbij een andere automobilst met 160 aan het bumper kleven was bij ons. Politie ingeschakeld.
De automobilst i aangehouden maar meer dan een vermanend woord van de politie was er niet van de bestuurder. Je kuny=t namelijk niets bewijzen als ambulance bemanning. Het is de ambu tegen de andere partij.

Klopt, je kunt het melden bij de politie, maar ze kunnen er niets mee. Wij werden laatst ook flink gehinderd door een automobilist. zelfs gesneden ook, idiote gebaren naar ons maken. toen ze uitdagend de telefoon ophielden ben ik idd gaan bellen. kenteken doorgegeven. ze gingen er overigens wel als een speer vandoor toen ze door hadden dat ik echt ging bellen.
Wel vervelend voor de patiënt achterin. Was iemand die voor bestraling moest en veel pijn had. was niet prettig dat we door het afsnijden vol in de remmen moesten.