Hinderen van voorrangsvoertuig

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuig  (gelezen 22662 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2004, 17:30:01
Met het feit niet, maar een oude buurman van mij gebruikte in soortgelijke gevallen alternatieve mogelijkheden. Iemand, met duidelijk meer geld dan tijd, vertoonde een asociaal rijgedrag omdat hij haast had. Omdat de bon hem niet interesseerde heeft hij hem aan de kant gezet en een technische keuring van het voertuig aangevraagd. Om ook nog een bon uit te schrijven omdat er geen gevarendriehoek in de wagen aanwezig was .......


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #11 Gepost op: 2 juni 2007, 23:46:52
Zie onderstaand filmpje (voor pc's met 'langzame' internetverbindingen duurt het downloaden nogal lang zeg ik maar alvast). Speelde zich vanmiddag af in Leidschendam.

Op het einde zie je dat twee brandweerauto's niet verder kunnen omdat een of andere gek (zou om een amateur 112-fotograaf gaan) zijn auto asociaal heeft neergezet op een hoek. Het ging hier om mensenlevens: de hoogwerker (van waaruit is gefilmd) moest het s.o. van een steekpartij namelijk afhijsen vanuit een huis.

Wat voor een boete krijgt zo'n halve zool nou? Want ik vind dit niet zomaar een gevalletje verkeerd parkeren.

www.regio15.nl/video/20070602%20Duinmeijerij.wmv
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 3 juni 2007, 00:17:41
Allereerst: Mooi filmpje goeie kwaliteit.

2e: Zo te zien staan meerdere auto's op deze wijze langs de woonhuizen geparkeerd. Ik denk niet dat ze zo een 2e keer een auto parkeren. Scheelt wel weer aan aantal minuten voordat de BRW kan afhijsen. Zeker als 112-fotograaf moet je toch wel het inzicht hebben dat er een HW doorheen moet kunnen? ??? ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2007, 12:44:29
Waarschijnlijk krijgt ie gewoon een prent voor fout parkeren, je kunt er namelijk niet veel meer of minder van maken.

Ik geloof wel dat er laatst een discussie was waarom politie kranen in amsterdam met blauwblauw rijden? Voor dit soort gevallen dus! (Denk dan wel dat die kranen er vaak al eerder zijn als de brandweer.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #14 Gepost op: 3 juni 2007, 12:53:44
Waarschijnlijk krijgt ie gewoon een prent voor fout parkeren, je kunt er namelijk niet veel meer of minder van maken.

Ik geloof wel dat er laatst een discussie was waarom politie kranen in amsterdam met blauwblauw rijden? Voor dit soort gevallen dus! (Denk dan wel dat die kranen er vaak al eerder zijn als de brandweer.)
Hoe kan de brandweer dan oordelen of ze voor hun in de weg staan als ze nog niet TP zijn?  :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 3 juni 2007, 12:59:34
In Amsterdam is het vaak dat wanneer er bij de politie een melding van brand in het centrum komt, dat zij automatisch een kraan laten aanrijden (onder ''prio1'') om eventueel verkeerd geparkeerde auto's te laten wegslepen!

Om even bij dit onderwerp van fout parkeren te blijven, ik denk dat er in veel (nieuwbouw) wijken een parkeerprobleem is, in de meeste wijken word rekening gehouden met 1 auto per huis / gezin. In mijn ogen wel erg weinig, als je hier in de nieuwbouw kijkt staat het altijd stampvol en hebben sommige ambulance's al problemen met in en uit de wijk te komen! Laat staan een TS / HW!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #16 Gepost op: 3 juni 2007, 13:17:03
Ik kan het filmpje niet kijken, FF loopt vast en ik krijg een raar scherm te zien als ik er op klik:

*leegheid*


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #17 Gepost op: 3 juni 2007, 13:29:39
werk je met firefox ?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2007, 13:33:21
Rechtermuisknop en dan Opslaan als kiezen.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2007, 13:34:45
Het is inderdaad een heel mooi filmpje! :o
Maar inderdaad, als het een (amateur)'112-fotograaf' was geweest moet die echt wel in kunnen zien dat er een hoogwerker door heen moet en dus echt verkeerd stond. Dit is een geval van leven en dood en daarom vind ik het goed dat hier in Amsterdam ook bij branden etc, de kraan meerijd want je weet nooit hoe het loopt!