GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013  (gelezen 54679 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Citaat van: EersteHulpverlener link=msg=1289169 date=1407935406
Ze werken onder de naam EHBO-team. Daarbij leveren ze ook ambulances bij evenementen. Menno heeft ook nog een taxibedrijf, maar is ook nog steeds eigenaar bij EHBO-team en is daarbij ook nog steeds ambulancechauffeur bij EHBO-team (ik kwam hem vorige week nog tegen). Ze hebben nog veel ambulances. Zijn compagnon verhuurt de ambulances. (www.ambulanceverhuur.nl)
Dat wist ik niet, had die site nog niet gezien. Bedankt!
Wat ik wel weet is dat alle evenementen die Menno altijd verzorgde nu aankloppen bij het team waar ik wel eens voor werk. Gezien de hoeveelheid aanvragen heb ik de conclusie getrokken dat hij geen evenementen meer doet.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: EersteHulpverlener link=msg=1289169 date=1407935406
Ze werken onder de naam EHBO-team.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=955010
Samen sterk in de hulpverlening!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Ik herinner mij ook nog iets uit Standdaarbuiten. Ook iemand die een suggestie wekt.. ::)


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
wat schets mijn verbazing als ik de site bekijk van hun onder het kopje modellen  98uiye
auto's met biza striping ? nu ben ik een leek op dat gebied maar zie vaak op dit forum disscusies over de striping.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Ambulances worden ook met enige regelmaat gehuurd voor de 'repressieve' dienst: voor het normale straatwerk. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer een ambulance schade heeft gereden en er geen vervanger vanuit de dienst zelf beschikbaar is. Uiteraard mogen deze wagens gewoon met striping rondrijden. Ook in de wet is hier een uitzonderingsregel in gemaakt, zodat er wel biza-gestripete voertuigen verhuurd mogen worden door commerciële partijen. De ambulances mogen niet worden ingezet voor het evenementenwerk. Daarom hebben ze ook ambu's in de verhuur die níet BiZa gestripet zijn ;)


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
okee bedankt voor de uitleg  O0


EersteHulpverlener

  • EHV-er, Sigma, Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: redder link=msg=1289184 date=1407937481
wat schets mijn verbazing als ik de site bekijk van hun onder het kopje modellen  
auto's met biza striping ? nu ben ik een leek op dat gebied maar zie vaak op dit forum disscusies over de striping.

Citaat van: Rolanddeg link=msg=1289186 date=1407938289
Ambulances worden ook met enige regelmaat gehuurd voor de 'repressieve' dienst: voor het normale straatwerk. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer een ambulance schade heeft gereden en er geen vervanger vanuit de dienst zelf beschikbaar is. Uiteraard mogen deze wagens gewoon met striping rondrijden. Ook in de wet is hier een uitzonderingsregel in gemaakt, zodat er wel biza-gestripete voertuigen verhuurd mogen worden door commerciële partijen. De ambulances mogen niet worden ingezet voor het evenementenwerk. Daarom hebben ze ook ambu's in de verhuur die níet BiZa gestripet zijn ;)
Particuliere ambulance diensten en wensen ambulance stichtingen krijgen tegenwoordig het verzoek om de overheidsstriping te verwijderen, omdat zei niet bevoegd zijn deze te voeren.
De voertuigen van EHBOteam / ambuteam waren ook aangepast, voertuigen van ambuteam waren op het laatst zelfs wit overgespoten. Ik kan me niet voorstellen dat ambuverhuur ministeriele vrijstelling krijgt, vrijstelling, dus niet eens wettelijk geregeld. Het niet mogen voeren van overheids striping is ook niet wettelijk geregeld, maar word via eigendom van de striping geregeld/aangepast.
Als dit wettelijk geregeld zou zijn dan hadden we hier op het forum na veel discussie over dit onderwerp wel een wetsartikel zien verschijnen.  ;)

De voertuigen met aangepaste striping staan overigens wel met kenteken in beeld en de voertuigen met overheids striping niet, de laatst zijn naar mijn mening foto's die even snel van internet geplukt zijn.

ik spaar foto's van particuliere ambulances, de helft van de voertuigen van ambulance verhuur is allang verkocht want ik heb de verzamelde foto's van verkoop sites gehaald.  ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: mark hes link=msg=1289160 date=1407934220

De gele voertuigen van ambuteam zijn later wit gespoten, en deze stonden kort geleden te koop op de site van een ambulance leverancier. In de tussentijd ben ik nog geen foto's van een vervangend voertuig tegengekomen.

Zo'n witte ambulance kwam ik pas op Schiphol tegen. Ik was er te snel voorbij om een foto te maken (en ik vond het al vreemd dat deze gewoon voor de vertrek kon staan).


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Onderwerp is nu ook ruim aan bod geweest in 1vandaag.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.