GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013  (gelezen 54507 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
op een andere site zie ik op foto's van dit incident een VW Transporter ambu (geel) met kenteken 43-TK-Z?

Kan deze nergens terugvinden, wie weet waar deze thuis hoort?


Zeeuw123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Citaat van: JelmerR link=msg=1197493 date=1378057985
op een andere site zie ik op foto's van dit incident een VW Transporter ambu (geel) met kenteken 43-TK-Z?

Kan deze nergens terugvinden, wie weet waar deze thuis hoort?

Het lijkt op een zorgambulance, aan de striping op de motorkap te zien, of wellicht een particuliere ambulancedienst ingehuurd door de organisatie van het evenement..


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Citaat van: Zeeuw123 link=msg=1197497 date=1378058177
Het lijkt op een zorgambulance, aan de striping op de motorkap te zien, of wellicht een particuliere ambulancedienst ingehuurd door de organisatie van het evenement..
Als ik de foto goed bekijk zie ik wel een roepnummer in de rode band boven het raam, kan het alleen niet lezen. Het lijkt op 25-??? maar volgens mij heeft Flevoland geen VW's.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Citaat van: JelmerR link=msg=1197493 date=1378057985
op een andere site zie ik op foto's van dit incident een VW Transporter ambu (geel) met kenteken 43-TK-Z?

Kan deze nergens terugvinden, wie weet waar deze thuis hoort?
Zo te zien een ambulance van EHBO team / Ambu team Nederland.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht

Dode ongeluk autoralley komt uit Zaandam

ZAANDAM De vrouw die zondagmiddag is overleden nadat ze tijdens de RallyPro Amsterdam Short Rally was aangereden komt uit Zaandam. De echtgenoot van de 41-jarige overleden vrouw is gewond geraakt bij het de autorally in het westelijke havengebied.


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1197504 date=1378059603
Zo te zien een ambulance van EHBO team / Ambu team Nederland.

heb via google een mogelijke treffer: 43-TK-ZH is de voormalige 23-110 (Limburg Noord), is op 16 mei dit jaar van eigenaar gewisseld.

Ik overigens op de foto's nog zo'n zelfde VW staan, zal dus ook wel van de EHBO team zijn.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Die VW rijd nu met het nummer 80-131

Was te zien in het Jeugdjournaal. (uitzendinggemist.nl)
1:87 modelletjes:  


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Volgens mij gaat het om een tweetal voertuigen;

80-131 = ?7-TN-HV
80-132 = 43-TK-ZH


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
KNAF: 'Rally voldeed aanveiligheidseisen'


De Nationale Autosport Federatie (KNAF) zegt dat bij de rally in het Westelijk Havengebied, waarbij zondagmiddag een vrouw om het leven kwam, aan alle veiligheidseisen was voldaan.

Voorzitter Huub Dubbelman laat weten dat de KNAF een uitgebreid veiligheidsplan had opgesteld, zodat er een gemeentelijke vergunning kan worden aangevraagd


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Misschien een gekke vraag, maar hoe zit het met artikel 5 en artikel 6 wegenverkeerswet tijdens een race wedstrijd? Op een afgesloten circuit is daar tijdens een race natuurlijk geen sprake van, maar bij een rally op de "openbare weg" welke is afgesloten voor verkeer?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.