GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013  (gelezen 54725 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Foto- en videomateriaal gezocht van rally Amsterdam

    Laatste update: 02-09-2013 | 13:48

Amsterdam - Bij een autorally in het Westelijk Havengebied is zondagmiddag 1 september een auto het publiek in gereden. Daarbij kwam een 41-jarige vrouw uit Zaandam om het leven en raakte een 11-jarig jongetje zeer ernstig gewond.

Om het incident zelf en de seconden die eraan vooraf gingen in beeld te kunnen brengen, is de politie op zoek naar foto’s en filmopnamen. Kunt u helpen, maak dan gebruik van de link op deze pagina.
http://www.politie.nl/gezocht/verdachten/2013/september/05-rally-ongeluk.html

http://www.politie.nl/nieuws/2013/september/2/00-foto-videomateriaal-gezocht-rally-amsterdam.html




TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
heftige beelden zeg... pff

zie ik dat nu goed, reanimatie met 2 man tegelijk?


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: TheBeast link=msg=1197750 date=1378132640
heftige beelden zeg... pff

zie ik dat nu goed, reanimatie met 2 man tegelijk?

Lijk ik ook te zien inderdaad. Iemand die hier meer over weet?

Citaat van: Peter71 link=msg=1197716 date=1378127221
http://www.rtvnh.nl/nieuws/116269/Amateurbeelden+van+kort+na+fataal+rally-ongeluk+opgedoken
Amateurbeelden van vlak na het ongeval.. :-\

Brrr. krijg er kippenvel van... :-\
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Citaat van: TheBeast link=msg=1197750 date=1378132640
heftige beelden zeg... pff

zie ik dat nu goed, reanimatie met 2 man tegelijk?

Weet niet wanneer (welke seconde) jij dat ziet? Wel zie ik allemaal publiek dat even een kijkje wil gaan nemen...


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Speedy link=msg=1197766 date=1378134997
Weet niet wanneer (welke seconde) jij dat ziet? Wel zie ik allemaal publiek dat even een kijkje wil gaan nemen...

In dat filmpje op 1:44 de man met een zwarte trui/vest waarvan je zijn onderbroek ziet en de persoon die daar vlak achter zit, en ook een zwarte trui aan heeft. Op 1:57 duidelijker te zien dat het twee personen zijn die aan het reanimeren zijn.

In dit filmpje op 2:37 zie je de rally auto die betrokken was bij het ongeval.
Amsterdam Short Rally 2013 [Full HD Action]
door Marcel206GT
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Wat ik begrijp is er een uitremzone van 50, hooguit 75 meter, dat is toch nooit genoeg als het fout gaat?
Ik weet niethoe hard wagens daar aankomen, maar het lijkt mij akelig weinig ruimte voor fouten.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
ook op 5:35 zie je een agent en de man met de zwarte vest samen reanimatie uit te voeren.... tenminste zo lijkt het tenminste.

Denk dat het gissen over hoe en waarom nu echt in midden moet laten, ik zie linten gespannen in dat gebied, ik ook lees dat er toch mensen gingen staan, dat ze weggestuurd werden en toch weer gingen staan.... al met al... 100% speculatie nu.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Speedy link=msg=1197766 date=1378134997
Weet niet wanneer (welke seconde) jij dat ziet? Wel zie ik allemaal publiek dat even een kijkje wil gaan nemen...

02:42
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: 024 link=msg=1197607 date=1378105912
... en eigen verantwoordelijkheid is schijnbaar een lastig begrip. Iedere bezoeker weet dat ze naar een rally gaan kijken, het risico op een ongeval is dan iets groter dan bij een bezoekje brengen aan de braderie van Staphorst.
Helemaal mee eens. Je staat zonder vangrail naast een weg waar auto's op de rand van hun limieten voorbij crossen, prachtig om te zien(vind ik zelf) maar als het mis gaat ben je al te laat. Youtube staat er vol mee.