Reddingsbrancard

Auteur Topic: Reddingsbrancard  (gelezen 5772 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bartje

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2005, 12:47:29
Thermo-loc is disposable. kost ongeveer 30,- euries.
Heeft aan binnenkant soort van fleece en neemt water op. Laat rontgen straling door, twee armen worden apart ingepakt om zonder verdere afkoeling infuus in te brengen. Ontworpen door Ernst Lok, ambulancedienst NHN. Buitenkant is waterafstotend, alufolieachtig.
In gebruik bij meerdere reddingsbrigades zoals Callantsoog en ambulancediensten zoals Utrecht en de Koninklijke Marine. Ernst had alleen nog geen geld om het product te laten testen bij TNO.

Groetjes van Bartje


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2005, 20:08:09
Wij hebben de Thermo-lock op het gele busje en vandaag had ik dus niks te doen en heb samen met de Brandweer een Thermo-lock gebruikt ten behoeve van een oefening.

Appeltje eitje

Eigenlijk voor elke reddingsbrigade een aanrader om deze standaard op je brancard te hebben als je een drenkeling/ onderkoeling gaat vervoeren met assistentie van een ambulancedienst.

En zonder enige instructie zou je kunnen zeggen dat elke EHBO-er één kan aanleggen zonder echte diepgaande instructie, zo simpel is deze in gebruik.
Elke hulpverlening start met communicatie.


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2005, 23:55:36


En ik zag op foto's dat bij Wijk aan Zee weer een ander soort brancard wordt gebruikt. Een met een stalen frame. Maar deze lijkt me erg zwaar.

Nog een bericht uit wijk aan zee, de brancard is van Datema, met drijfvermogen. De brancard is niet zwaarder dan een gewone ambulance brancard ( bovenstel) en is ook inklapbaar. ( handig vanwege de ruimte)
in combinatie met een thermo-lock is dit een ideale combinatie. ook omdat je de fixatiebanden er eenvoudig doorheen kan halen door er een gaatje in te prikken!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2005, 18:08:10
Hey P.

dat was toch dezelfde brancard die we gebruikt hebben om die reanimatie van dat baggerschip 's nachts af te halen. Waarbij N.B. in te takkels naast de patiënt heeft gehangen?

[verwijderd door de admin]
Elke hulpverlening start met communicatie.


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2005, 23:00:33
Klopt als een bus R! :-)
We hebben het over dezelfde brancard. Wat maakt jouw camera trouwens beroerde foto's!  ;D ;D ;D

Groetjes, P.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 27 augustus 2005, 07:52:33
Klopt als een bus R! :-)
We hebben het over dezelfde brancard. Wat maakt jouw camera trouwens beroerde foto's!  ;D ;D ;D

Groetjes, P.

Hallo,

dit was mijn telefoon, terwijl ik naar beneden klim met een schepbrancard (want die paste niet) in mijn andere hand.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:03:14
Hallo,

dit was mijn telefoon.

DAN STOND IE ZEKER OP TRILLEN...  ;D

Henk