Trimbos waarschuwt: opnieuw PMMA in XTC-pillen aangetroffen!

Auteur Topic: Trimbos waarschuwt: opnieuw PMMA in XTC-pillen aangetroffen!  (gelezen 6554 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #10 Gepost op: 16 september 2013, 11:39:33
Ik ben het helemaal met je eens, behalve de laatste alinea.. De politie is niet incompetent, maar mag het probleem niet aanpakken omdat de politiek vindt dat die engeltjes geholpen moeten worden, niet vervolgd.

Of je de oorlog wint is een tweede, proberen doen we al niet..

Maar al gaan er 3500 kinderen per dag, in de bloei van hun leven aan dood, eigen schuld dikke bult. Ik kan er niet mee zitten.. Je weet waar je aan begint..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #11 Gepost op: 16 september 2013, 11:51:50
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1201904 date=1379324373
Ik ben het helemaal met je eens, behalve de laatste alinea.. De politie is niet incompetent, maar mag het probleem niet aanpakken omdat de politiek vindt dat die engeltjes geholpen moeten worden, niet vervolgd.

Of je de oorlog wint is een tweede, proberen doen we al niet..

Maar al gaan er 3500 kinderen per dag, in de bloei van hun leven aan dood, eigen schuld dikke bult. Ik kan er niet mee zitten.. Je weet waar je aan begint..

Als Piet de soep lekker maakt met extra kruiden dan is het eindresultaat "lekkere soep".

Als de politiek onze Hermandad incompetent maakt dan is het eindresultaat "incompetente politie".

Ik verwijt het de individuele diender op straat op niet.  ;)


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #12 Gepost op: 16 september 2013, 11:59:41
Op zich is het natuurlijk wel prettig dat het Trimbos waarschuwt voor de PMMA vervuiling.

Alhoewel mensen eigenlijk helemaal geen XTC mogen gebruiken weten we dat het toch gebeurt. XTC gebruik brengt een bepaalde gevaarzetting met zich mee, welke door het voorkomen van PMMA vervuiling nu opeens vele malen groter is. Dat het Trimbos hiervoor waarschuwt is m.i. alleen maar goed, zo voorkomen we waarschijnlijk nog meer doden.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #13 Gepost op: 16 september 2013, 12:25:58
Citaat van: Golly link=msg=1201908 date=1379325581
Op zich is het natuurlijk wel prettig dat het Trimbos waarschuwt voor de PMMA vervuiling.

Alhoewel mensen eigenlijk helemaal geen XTC mogen gebruiken weten we dat het toch gebeurt. XTC gebruik brengt een bepaalde gevaarzetting met zich mee, welke door het voorkomen van PMMA vervuiling nu opeens vele malen groter is. Dat het Trimbos hiervoor waarschuwt is m.i. alleen maar goed, zo voorkomen we waarschijnlijk nog meer doden.

PMMA is ook niet nieuws onder de zon, het staat gewoon op de lijst I van de opiumwet. We hebben geen instituut nodig wat ons geld kost en ons gaat waarschuwen voor de gevaren van streng verboden producten. We wisten namelijk al dat het erg gevaarlijk is, vandaar dat de stof geplaatst is op lijst I. We kennen namelijk ook nog een lijst II. Echter heeft de wetgever na gedegen wetenschappelijk advies besloten dat het niet op lijst II thuis hoort. Het maakt het advies van Trimbos een zinloos advies. We kunnen ook een water-instituut oprichten dat ons gaat waarschuwen voor het feit dat water nat is.

Het geld kan men beter besteden aan meer agenten op straat.

Je kan de vervuiling van illegale producten niet gelijk trekken met bijvoorbeeld salmonella-vervuiling van een stuk zalm. Voor het laatste moet je waarschuwen.

In ziekenhuizen moet men XTC slikkers ook niet beschouwen als slachtoffer van een vervuild product. Bij het eten van besmet vlees is iemand het slachtoffer.

XTC-slikkers van verontreinigde pillen zijn geen slachtoffers. Ze zijn non compos mentis waardoor ze thuis horen bij de psychiater. Net als iedere pillenslikker (tentamen suicide) en/of patienten met automutilerend gedrag.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 17 september 2013, 10:00:51
Hoort iemand die geen autogordel draagt ook bij de psychiater?
Arts  www.alphalog.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #15 Gepost op: 17 september 2013, 10:19:39
Citaat van: Delta link=msg=1202209 date=1379404851
Hoort iemand die geen autogordel draagt ook bij de psychiater?

Nee, dokter.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #16 Gepost op: 17 september 2013, 10:41:30
Citaat van: 024 link=msg=1202212 date=1379405979
Nee, dokter.

Voor mij horen XTC slikkers dan daar ook niet. De intentie van het slikken van zo'n pil is niet het vragen om aandacht of dood willen, zoals bij de TS-ers wel het geval is. Dom gedrag is helaas behoorlijk menselijk en geen psychiatrische ziekte.
Verslaving is dat dan overigens weer wel, maar het zijn niet (alleen) de verslaafden die overlijden aan XTC.
Arts  www.alphalog.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #17 Gepost op: 17 september 2013, 11:00:59
Citaat van: Delta link=msg=1202216 date=1379407290
Voor mij horen XTC slikkers dan daar ook niet. De intentie van het slikken van zo'n pil is niet het vragen om aandacht of dood willen, zoals bij de TS-ers wel het geval is. Dom gedrag is helaas behoorlijk menselijk en geen psychiatrische ziekte.
Verslaving is dat dan overigens weer wel, maar het zijn niet (alleen) de verslaafden die overlijden aan XTC.

Voor mij horen XTC slikkers gewoon in de categorie junks. Ze weten prima dat ze een stof innemen die niet zonder reden op de lijst I (een zogenaamde hard-drug) van de opiumwet staat. Dat de politie het prima vindt dat mensen met streng verboden rotzooi in de zak lopen of het gebruiken om de feestvreugde te verhogen zegt niet dat artsen op de SEH zich dienen te conformeren aan de gangbare maatschappelijke opvattingen. Als een jonge arts dat belangrijk vindt had hij bestuurskunde moeten gaan studeren i.p.v. geneeskunde.

Uiteraard help je als arts iedereen die hulp nodig heeft echter kan dat op verschillende manieren. Voor junks kom ik mijn bed niet uit. Je hoeft ze ook niet te knuffelen of te doen alsof het iemand is die een product heeft gebruikt dat toevallig verontreinigd is met een andere kwalijke stof. Wat mij betreft is het een infuusje geven, beetje zuurstof er op, narcan en thiamine er in en opdonderen naar de psychiater.