RTL 5 Plaats Delict: Sporen naar de Dader vanaf 29-10-2013

Auteur Topic: RTL 5 Plaats Delict: Sporen naar de Dader vanaf 29-10-2013  (gelezen 9621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Gepost op: 7 september 2013, 09:45:58
Vanaf eind oktober komt er een nieuwe serie omtrent forensische opsporing op tv:
Citaat
In Plaats Delict: Sporen naar de Dader laat de Forensische Opsporing van de politie voor het eerst camera’s toe bij hun werk voor een reality-serie. Inbraken, brandstichting, schietincidenten, overvallen, zedenmisdrijven en moord: het zijn de rechercheurs van de forensische opsporing die d sporen veilig stellen. Slechts een minuscuul spatje van een bloeddruppel kan al leiden tot de dader.
Ik heb begrepen dat ze hiervoor ook daadwerkelijk meelopen met FO, ook in Amsterdam. Dus ik ben benieuwd.

Eerste uitzenddatum is nog niet precies bekend.


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #1 Gepost op: 7 september 2013, 18:03:15
Citaat van: Red link=msg=1199364 date=1378539958
Vanaf eind oktober komt er een nieuwe serie omtrent forensische opsporing op tv:Ik heb begrepen dat ze hiervoor ook daadwerkelijk meelopen met FO, ook in Amsterdam. Dus ik ben benieuwd.

Eerste uitzenddatum is nog niet precies bekend.
Komt dit in de plaats voor 112 Ooggetuige, of gewoon erbij ?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:27:52
RTL 5 start dinsdag (29 oktober) met het nieuwe realityprogramma ‘Plaats Delict: Sporen Naar De Dader’. Het tv-programma geeft een realistisch en indringend beeld achter de schermen van de Forensische Opsporing.

Bron: www.radio.nl/783426/politie-doet-forensische-onderzoek-bij-rtl5


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:41:43
Nice! CSI, maar dan hoe het in het echt is! ;D
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2013, 01:05:45
Vandaag een camera "crew" aan het werken gezien bij een melding in Velddriel, zag er maar amateuristisch uit...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2013, 11:46:45
bron: Politiebureau Rijswijk ongeveer een uur geleden via Facebook

Vanaf vanavond is het nieuwe realityprogramma ‘Plaats Delict: Sporen Naar De Dader’ te zien bij RTL 5. Het programma geeft een spannend, realistisch en indringend beeld achter de schermen van de Forensische Opsporing. RTL 5 heeft hiermee de primeur, want nooit eerder is er een exclusieve serie over Forensische Opsporing op de Nederlandse televisie geweest; dit alles in samenwerking met de Nationale Politie en het Openbaar Ministerie.

Inbraken, brandstichting, schietincidenten, overvallen, (zelf)moord; het zijn de rechercheurs van de Forensische Opsporing die de sporen veilig stellen. Slechts een minuscuul spatje van een bloeddruppel, een huidschilfer of een haar kunnen al leiden naar de dader.

In ‘Plaats Delict: Sporen Naar De Dader’ wordt niets nagespeeld of in scène gezet. Alles is pure reality. Gedurende de serie is te zien hoe een aantal bijzondere zaken wordt ontrafeld, zoals onder andere de grote brand onlangs in Didam. Van een kleine brandstichting tot de dood, geen enkele plaats delict is hetzelfde. ^SH (bron: rtl 5)
Samen sterk in de hulpverlening!


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:23:14
Goed. De TV staat aan. Ik ben benieuwd!
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:40:55
Het eerste wat mij opvalt is dat het zo nu en dan ontzettend slecht gefilmd is. Wiebelig, onrustig, wisselende kwaliteit. Leuk voor een kleine productie maar voor op RTL5...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #8 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:45:11
Citaat van: DiNozzo link=msg=1215371 date=1383075655
Het eerste wat mij opvalt is dat het zo nu en dan ontzettend slecht gefilmd is. Wiebelig, onrustig, wisselende kwaliteit. Leuk voor een kleine productie maar voor op RTL5...?
Viel mij ook op.. De ondertiteling is naar mijn mening ook te groot en ik vind het heel onduidelijk wat er nou precies gebeurt..
De reflectorstrepen op de jassen van de hulpverleners zijn ook niet normaal licht. Het is wel interessant verder!
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 13 november 2013, 10:56:59
Toch interessant dat er elke week weer redelijk actuele zaken behandled worden. Veel "Oh ja" momentjes hier :). Voor de rest ken ik het meeste wat uitgelegd wel maar dat zal met mijn werk te maken hebben. Voor de buitenstaander is het zeer interessant.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein