"Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"

Auteur Topic: "Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"  (gelezen 21918 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 9 september 2013, 11:14:24
'Agenten mishandeld door kickbokser tijdens opleiding'
Drie agenten in opleiding zijn op de Politieacademie ernstig mishandeld tijdens een training, als onderdeel van hun opleiding. De kandidaat-agenten moesten in hun eentje een verduisterde kamer binnengaan. Daar stond een professionele K1-kickboxer klaar die hen veel te stevig aanpakte, meldt Nieuws.nl.

Volgens een bron van nieuws.nl zou een van de drie studenten twee gebroken ribben hebben opgelopen, een ander een gebroken kaak en de derde een hersenschudding.




PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1 Gepost op: 9 september 2013, 12:55:42
Citaat van: Sylvester link=msg=1199980 date=1378718064
Drie agenten in opleiding zijn op de Politieacademie ernstig mishandeld tijdens een training, als onderdeel van hun opleiding. De kandidaat-agenten moesten in hun eentje een verduisterde kamer binnengaan. Daar stond een professionele K1-kickboxer klaar die hen veel te stevig aanpakte, meldt Nieuws.nl.

Volgens een bron van nieuws.nl zou een van de drie studenten twee gebroken ribben hebben opgelopen, een ander een gebroken kaak en de derde een hersenschudding.
Wat een bizar bericht   ???
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2 Gepost op: 9 september 2013, 13:40:29
Nieuwe selectie methode zeker? Als de studenten nu niet weglopen, dan weet je zeker dat ze klappen kunnen opvangen. En dat is voor deze job wel nodig soms.....;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 9 september 2013, 14:47:45
Het is niet de eerste keer dat deze oefening iets uit de hand loopt. Een goede sparringspartner in zo'n oefening past zich aan aan zijn tegenstander en geeft hem een kans.

En dat is dus niet een gebroken kaak slaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 9 september 2013, 23:52:25
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2036297/ingehuurde-kickbokser-verwondt-politiestudenten.htm#.Ui5CVeAayK0

APELDOORN - De politieacademie in Apeldoorn gaat onderzoek doen naar het incident tijdens een weerbaarheidstraining. Daarbij raakten 3 studenten gewond.
De agenten in opleiding moesten nietsvermoedend alleen een donkere kamer ingaan, waar een kickbokser hen opwachtte en in elkaar trapte. Dat zou begin dit jaar al zijn gebeurd, maar het bericht kwam maandag pas naar buiten.
Volgens een woordvoerder van de academie kan het er tijdens zo'n training heftig aan toe gaan. Het gebeurt regelmatig dat daarbij professionele vechters worden ingehuurd. De conclusies van het onderzoek worden half oktober verwacht.

Is dit een normaal onderdeel van de opleiding??? Ervaringen?
Arts  www.alphalog.nl


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #5 Gepost op: 10 september 2013, 00:00:57
Lijkt me geen normaal iets bij een opleiding.. :o


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6 Gepost op: 10 september 2013, 00:14:53
Nee, zoals ze het hier neerzetten is het niet normaal natuurlijk. Nietsvermoedend een donkere kamer ingaan om in elkaar getrapt te worden...

Stressmomenten en -casussen zitten wel gewoon in de opleiding. En daar horen ook zulke casussen bij, ga die kamer maar en handel naar omstandigheden, danwel houd die persoon aan. Maar dit behoort wel op een manier te gaan dat je er wat van leert. Dus de stress (goed) voelen en daarmee handelen. Bedoeling is ook dat de tegenspeler na verloop van tijd zich meer gewonnen gaat geven voor het succesgevoel. Het moet wel een leermoment zijn en geen slachtpartij. Als dat wel zo is geweest dan is dat kwalijk, als dat niet zo is geweest dan hebben de media er weer een mooie draai aan gegeven.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #7 Gepost op: 10 september 2013, 00:49:53
Er mag ook niks meer! Wordt je hard van!
Bij de KMar zit dit al jaren in de opleiding zogenoemde "house of pain".


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #8 Gepost op: 10 september 2013, 01:38:52
Citaat van: R.3144 link=msg=1200211 date=1378766993
Er mag ook niks meer! Wordt je hard van!
Bij de KMar zit dit al jaren in de opleiding zogenoemde "house of pain".

Een gebroken kaak is natuurlijk niet 'niks'.

In onze klas is ook al een (licht) gekneusde rib 'gevallen' en bij mij is ook wat bloed gevloeid. Niets mis mee, maar dan gebeurt het wel in een veilige omgeving waarbij docenten ingrijpen indien nodig. Dat er realistisch geoefend wordt is alleen maar goed, maar bij de berichten over dit incident krijg ik toch een nare bijsmaak. Ben erg benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek, hopelijk is het allemaal minder erg dan de media doet voorkomen.
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 10 september 2013, 02:21:53
Citaat van: R.3144 link=msg=1200211 date=1378766993
Er mag ook niks meer! Wordt je hard van!

Volgens mij hebben we het hier niet over een kneuzing, bloedneus of blauw oog maar hebben we het over sirieus letsel.
Een gebroken kaak en gebroken ribben loop je niet zo maar op...

Compleet & volslagen idioterie natuurlijk!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !