"Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"

Auteur Topic: "Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"  (gelezen 21729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #10 Gepost op: 10 september 2013, 06:16:21
Nu is de vraag of de gebroken ribben waar is in dit geval.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #11 Gepost op: 10 september 2013, 07:28:27
Misschien kan de politieschool de zelfverdedigingscursus wel via Twitter geven zodat niemand meer gewond raakt tijdens de opleiding. Als de politie toezicht kan houden en kan handhaven via Twitter moet opleiden via Twitter ook lukken.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #12 Gepost op: 10 september 2013, 07:52:27
Dat is weer het andere uiterste. Dat je blauwe plekken/kneuzingen oploopt tijdens (gevechts)training is niet te voorkomen en daar zal niemand over zeuren.

Maar een paar recruten helemaal in elkaar laten slaan door een door de wol geverfde kickboxer, met gebroken ledematen, hersenschudding etc. als gevolg is van een heel andere orde.

Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Wat is de volgende zet? Recruten in een donkere kamer laten waar een paar staan te schieten met automatische wapens met scherpe munitie?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #13 Gepost op: 10 september 2013, 08:02:27
Citaat van: Arie link=msg=1200229 date=1378792347
Dat is weer het andere uiterste. Dat je blauwe plekken/kneuzingen oploopt tijdens (gevechts)training is niet te voorkomen en daar zal niemand over zeuren.

Maar een paar recruten helemaal in elkaar laten slaan door een door de wol geverfde kickboxer, met gebroken ledematen, hersenschudding etc. als gevolg is van een heel andere orde.

Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Wat is de volgende zet? Recruten in een donkere kamer laten waar een paar staan te schieten met automatische wapens met scherpe munitie?

Dan is er iets niet goed in het opleidingssysteem. Iemand in opleiding tot chirurg moet ook heel veel leren, echter is er altijd een bevoegd en bekwaam chirurg beschikbaar om het direct over te nemen van de leerling zodra het mis dreigt te gaan. Dat noemen we praktijk.

Met andere woorden huur een kickboxleraar in om de studenten aan te vallen en zet er een paar ervaren dienders bij, zodra de leerlingen op de grond liggen kunnen de ervaren agenten als rots in de branding optreden, dan heeft de kickboxleraar gebroken ribben.

De nieuwe lichting agenten die van de politieschool komen zijn namelijk wel de mensen die moeten zorgen dat ambulancebroeders veilig kunnen werken op straat, zelfs als er een paar boze kickboxers niet willen dat de broeders hulp gaan verlenen aan een slachtoffer.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 10 september 2013, 08:13:07
Citaat van: 024 link=msg=1200230 date=1378792947
Dan is er iets niet goed in het opleidingssysteem. Iemand in opleiding tot chirurg moet ook heel veel leren, echter is er altijd een bevoegd en bekwaam chirurg beschikbaar om het direct over te nemen van de leerling zodra het mis dreigt te gaan. Dat noemen we praktijk.

Met andere woorden huur een kickboxleraar in om de studenten aan te vallen en zet er een paar ervaren dienders bij, zodra de leerlingen op de grond liggen kunnen de ervaren agenten als rots in de branding optreden, dan heeft de kickboxleraar gebroken ribben.

De nieuwe lichting agenten die van de politieschool komen zijn namelijk wel de mensen die moeten zorgen dat ambulancebroeders veilig kunnen werken op straat, zelfs als er een paar boze kickboxers niet willen dat de broeders hulp gaan verlenen aan een slachtoffer.

Volgens mij hoor je bij een oefensituatie te oefenen. Dat je daarbij een blauw oog of een bloedneus oploopt is geen enkel probleem. Als jij iemand inhuurt die niet kan doseren en dus voor de volle 100% het verzet in gaat, dan ben je niet meer bezig met een oefensituatie. Ja je moet kunnen incasseren. Wij hebben hier in de regio ook een paar proffesionele kickboxers gehad. Ik kan best wat hebben met mijn 1.91 en 98 kg. Maar ook ik ga niet met deze gasten het gevecht aan. Dat ga ik afleggen. Dat weet ik, en dus grijp ik naar andere geweldsmiddelen waarbij ik opbouwend werk...

De oefening waarbij je een ruimte betreed om iemand te overmeesteren waarvan je weet dat het een geoefende vechter is, is voor mij geen vreemde oefening, daarbij moet je fysiek aan de bak waarbij diegene je confronteerd met je eigen zwakheden. Dat is een goede oefening. Daarbij zulk zwaar letsel oplopen is gewoon totale onzin en slaat nergens op. Om dit te vergelijken zoals 024 doet raakt volgens mij kant noch wal. Dat er iets niet klopt in de opleiding ben ik overigens wel met hem eens.

Er mag zowiezo meer aan zelfverdediging en vechtsporten worden gedaan, net als tijdens de reguliere ibt... en dan ook op regelmatige basis...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #15 Gepost op: 10 september 2013, 08:36:09
Dit soort incidenten vinden nog vrij regelmatig plaats op de academie, al dan niet met lichter letsel.

Er is ook al veel eerder aan de bel getrokken...


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #16 Gepost op: 10 september 2013, 08:38:13
Citaat van: 024 link=msg=1200230 date=1378792947
Dan is er iets niet goed in het opleidingssysteem. Iemand in opleiding tot chirurg moet ook heel veel leren, echter is er altijd een bevoegd en bekwaam chirurg beschikbaar om het direct over te nemen van de leerling zodra het mis dreigt te gaan. Dat noemen we praktijk.

Gelukkig is dat in de medische wereld dus beter geregeld.
Daar worden geen fouten of verkeerde beslissingen gemaakt.... :D

Grtz,
Marcel


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2013, 08:51:36
Citaat van: grizz link=msg=1200233 date=1378793587
Volgens mij hoor je bij een oefensituatie te oefenen. Dat je daarbij een blauw oog of een bloedneus oploopt is geen enkel probleem. Als jij iemand inhuurt die niet kan doseren en dus voor de volle 100% het verzet in gaat, dan ben je niet meer bezig met een oefensituatie. Ja je moet kunnen incasseren. Wij hebben hier in de regio ook een paar proffesionele kickboxers gehad. Ik kan best wat hebben met mijn 1.91 en 98 kg. Maar ook ik ga niet met deze gasten het gevecht aan. Dat ga ik afleggen. Dat weet ik, en dus grijp ik naar andere geweldsmiddelen waarbij ik opbouwend werk...

De oefening waarbij je een ruimte betreed om iemand te overmeesteren waarvan je weet dat het een geoefende vechter is, is voor mij geen vreemde oefening, daarbij moet je fysiek aan de bak waarbij diegene je confronteerd met je eigen zwakheden. Dat is een goede oefening. Daarbij zulk zwaar letsel oplopen is gewoon totale onzin en slaat nergens op. Om dit te vergelijken zoals 024 doet raakt volgens mij kant noch wal. Dat er iets niet klopt in de opleiding ben ik overigens wel met hem eens.

Er mag zowiezo meer aan zelfverdediging en vechtsporten worden gedaan, net als tijdens de reguliere ibt... en dan ook op regelmatige basis...

Er klopt wel meer niet maar niemand voelt de behoefte om er iets over te zeggen. Afgelopen week ontstond er een discussie over een reanimatie op dit forum n.a.v. een incident in Amsterdam. Ik heb uiteraard de video's bekeken voor ik forumleden antwoorden kon geven over de reanimatietechniek, echter zie ik ook kleine blonde meisjes in politieuniform zeulen met een paar blokken voor de afzethekken.

Je kan dan wel posten dat je als briggus van 1.91m/98kg wel iets aan kan, echter ben je geen afspiegeling meer van de gemiddelde diender.

We weten allemaal dat tuig graag aan vechtsporten doen, een aantal doet zelfs krachttraining in de gevangenis en anderen bezoeken dagelijks de vechtsportschool. Als je als politie weet dat dat je tegenstanders zijn dan rest je maar 1 ding, namelijk zelf ook aan krachttraining en vechtsporttraining doen.

Die vechtsporters zijn zo goed omdat ze zelf wel hard trainen en (regelmatig) de botten breken. Studentjes van de politieschool die klappen krijgen gaan huilen in de krant.

Het heeft op dit forum er al toe mogen leiden dat er in een reanimatietopic agenten posten dat ze voor de show maar even gaan reanimeren terwijl ze weten dat het zinloos is, een collega-agent post er nog een tekst bij dat je in sommige wijken met buitenlanders dat wel moet doen omdat je anders niet meer heelhuids thuis komt.

Als politiemensen dat soort teksten op een hulpverleningsforum posten is er iets grondig mis. Normaliter zou je als arts, ambulancebroeder en burger mogen rekenen op de daadkracht van de politie in dit soort situaties waardoor je veiligheid gewaarborgd is.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #18 Gepost op: 10 september 2013, 09:11:43
Citaat
Het heeft op dit forum er al toe mogen leiden dat er in een reanimatietopic agenten posten dat ze voor de show maar even gaan reanimeren terwijl ze weten dat het zinloos is, een collega-agent post er nog een tekst bij dat je in sommige wijken met buitenlanders dat wel moet doen omdat je anders niet meer heelhuids thuis komt.
Volgens mij gaat dit over ambulancepersoneel, die het zonder politie moet stellen.. Lezen is een vak, dat wel..

Algemeen beschouwend: het is niet de politie, maar de politiek die loopt te janken! Als de politie gewoon mag doen wat nodig is, dan kan het kleinste politiepoppetje, helemaal alleen, 30 criminelen in bedwang houden.. Maar ja, dat mag niet in ons knuffellandje..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #19 Gepost op: 10 september 2013, 09:19:02
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1200249 date=1378797103
Lezen is soms zo moeilijk.. Dit gaat namelijk over ambulancepersoneel, niet over politieagenten..

Algemeen beschouwend: het is niet de politie, maar de politiek die loopt te janken! Als de politie gewoon mag doen wat nodig is, dan kan het kleinste politiepoppetje, helemaal alleen, 30 criminelen in bedwang houden.. Maar ja, dat mag niet in ons knuffellandje..

Lezen is niet moeilijk, de inleidende tekst in het reanimatietopic kwam van een politieman die zich voor de goede orde maar gaat conformeren aan de "druk" van tuig. Het was geen ambulancebroeder die dat gepost had.

Ik ben het helemaal met je eens dat de diender op straat er niets aan kan doen. De politiek gelooft in de ideale samenleving, zij zijn het ook die bepalen dat kleine meisjes ook agent mogen worden echter stelt het niet dat de oudere generatie agenten of vakbonden het allemaal maar moeten toelaten.

Generaals van het leger durven wel te roepen dat de minister van defensie er niets van begrijpt. Ik heb het idee dat Ivo "het valt allemaal best mee" Opstelten ook niet helemaal begrijpt wat de agenten op straat meemaken.