"Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"

Auteur Topic: "Ingehuurde kickbokser verwondt politiestudenten"  (gelezen 21805 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #20 Gepost op: 10 september 2013, 09:33:07
Citaat van: 024 link=msg=1200241 date=1378795896
Er klopt wel meer niet maar niemand voelt de behoefte om er iets over te zeggen. Afgelopen week ontstond er een discussie over een reanimatie op dit forum n.a.v. een incident in Amsterdam. Ik heb uiteraard de video's bekeken voor ik forumleden antwoorden kon geven over de reanimatietechniek, echter zie ik ook kleine blonde meisjes in politieuniform zeulen met een paar blokken voor de afzethekken.

Je kan dan wel posten dat je als briggus van 1.91m/98kg wel iets aan kan, echter ben je geen afspiegeling meer van de gemiddelde diender.

We weten allemaal dat tuig graag aan vechtsporten doen, een aantal doet zelfs krachttraining in de gevangenis en anderen bezoeken dagelijks de vechtsportschool. Als je als politie weet dat dat je tegenstanders zijn dan rest je maar 1 ding, namelijk zelf ook aan krachttraining en vechtsporttraining doen.

Die vechtsporters zijn zo goed omdat ze zelf wel hard trainen en (regelmatig) de botten breken. Studentjes van de politieschool die klappen krijgen gaan huilen in de krant.

Het heeft op dit forum er al toe mogen leiden dat er in een reanimatietopic agenten posten dat ze voor de show maar even gaan reanimeren terwijl ze weten dat het zinloos is, een collega-agent post er nog een tekst bij dat je in sommige wijken met buitenlanders dat wel moet doen omdat je anders niet meer heelhuids thuis komt.

Als politiemensen dat soort teksten op een hulpverleningsforum posten is er iets grondig mis. Normaliter zou je als arts, ambulancebroeder en burger mogen rekenen op de daadkracht van de politie in dit soort situaties waardoor je veiligheid gewaarborgd is.

Volgens mij is dit een andere discussie, op zich een leuke discussie, maar het ging over de ingehuurde kickboxer en of het wenselijk is in een oefen situatie. Dat je dan weer allerlei andere zaken aanhaalt vind ik best aardig maar wat mij vooral opvalt is dat je een behoorlijk negatief referentiekader hebt over de politie.

Dat vind ik jammer.

Ik ben met mijn postuur, in ons korps, echt wel een gemiddelde.... maar zoals bij gemiddelde wel vaker is, je hebt ze boven het gemiddelde en je hebt ze onder het gemiddelde. Waar het mij, in deze disscusie om gaat is dat een oefen situatie de vinger op de zere plek gelegd wordt. Het is niet de bedoeling dat die vinger meteen gebroken wordt. Met andere woorden in een oefensituatie doe je oefenen. In een reeele situatie ga je er voor de volle 100 procent tegen aan. Nogmaals je kunt niet verwachten dat elke politieagent geoefend vechter is. Je moet basisbeginselen kennen en jezelf kunnen verweren tegen een gemiddelde tegenstander. Een proffesionele kickboxer is geen gemiddelde tegenstander en hoort in een oefensituatie niet voor de volle 100% aan de bak te gaan.

Dat je dan zo denigrerend doet over studenten die lopen te huilen in de krant ook dat vind ik jammer... die proffesionele kickboxer die is zo goed omdat het zijn werk is en dus meerdere uren per dag kan trainen. Dat ga ik als politieagent dus nooit benaderen qua getraindheid...

Ik krijg bij meerdere posts van jou steeds meer het idee dat je negatief bent over de politie om het negatief zijn...en dat je verwachtingen van diezelfde politie misschien wel wat te hoog zijn.

Daarbij is de politie een afspiegeling van de maatschappij en kun je dus niet verwachten dat er alleen maar kerels lopen van 2.10 en 95 kg die volledig getraind zijn in elke krijgskunst...als jij dat wel verwacht dan wil ik je bijna naief noemen...

Daarbij vind ik dat de baas zou moeten voorzien in het kunnen volgen van bepaald trainingen. Dat ben ik dan wel met je eens. Ik ben zelf al drie a vier keer in de week bezig om mijn conditie op peil te houden, om daarbij nog drie keer in de week een vechtsport te gaan trainen dat verdom ik, daar mag de baas in voorzien. Mijn werkgeven mag van mij verwachten dat ik fysiek in een goede conditie ben. De handvatten die ik nodig heb voor mijn geweldsbeheersing mag de baas in voorzien. Ik heb namelijk nog een priveleven ook.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #21 Gepost op: 10 september 2013, 09:47:39
Citaat van: grizz link=msg=1200255 date=1378798387
Volgens mij is dit een andere discussie, op zich een leuke discussie, maar het ging over de ingehuurde kickboxer en of het wenselijk is in een oefen situatie. Dat je dan weer allerlei andere zaken aanhaalt vind ik best aardig maar wat mij vooral opvalt is dat je een behoorlijk negatief referentiekader hebt over de politie.

Dat vind ik jammer.

Ik ben met mijn postuur, in ons korps, echt wel een gemiddelde.... maar zoals bij gemiddelde wel vaker is, je hebt ze boven het gemiddelde en je hebt ze onder het gemiddelde. Waar het mij, in deze disscusie om gaat is dat een oefen situatie de vinger op de zere plek gelegd wordt. Het is niet de bedoeling dat die vinger meteen gebroken wordt. Met andere woorden in een oefensituatie doe je oefenen. In een reeele situatie ga je er voor de volle 100 procent tegen aan. Nogmaals je kunt niet verwachten dat elke politieagent geoefend vechter is. Je moet basisbeginselen kennen en jezelf kunnen verweren tegen een gemiddelde tegenstander. Een proffesionele kickboxer is geen gemiddelde tegenstander en hoort in een oefensituatie niet voor de volle 100% aan de bak te gaan.

Dat je dan zo denigrerend doet over studenten die lopen te huilen in de krant ook dat vind ik jammer... die proffesionele kickboxer die is zo goed omdat het zijn werk is en dus meerdere uren per dag kan trainen. Dat ga ik als politieagent dus nooit benaderen qua getraindheid...

Ik krijg bij meerdere posts van jou steeds meer het idee dat je negatief bent over de politie om het negatief zijn...en dat je verwachtingen van diezelfde politie misschien wel wat te hoog is.

Daarbij is de politie een afspiegeling van de maatschappij en kun je dus niet verwachten dat er alleen maar kerels lopen van 2.10 en 95 kg die volledig getraind zijn in elke krijgskunst...als jij dat wel verwacht dan wil ik je bijna naief noemen...

Daarbij vind ik dat de baas zou moeten voorzien in het kunnen volgen van bepaald trainingen. Dat ben ik dan wel met je eens. Ik ben zelf al drie a vier keer in de week bezig om mijn conditie op peil te houden, om daarbij nog drie keer in de week een vechtsport te gaan trainen dat verdom ik, daar mag de baas in voorzien. Mijn werkgeven mag van mij verwachten dat ik fysiek in een goede conditie ben. De handvatten die ik nodig heb voor mijn geweldsbeheersing mag de baas in voorzien. Ik heb namelijk nog een priveleven ook.

Dan noem je mij toch gewoon naief. Ik noem een politieman die meent dat ze de afspiegeling van de maatschappij behoren te zijn naief. De publieke omroep hoort een afspiegeling te zijn van de maatschappij, de politie mag gewoon gezag en autoriteit uitstralen. Ik ben opgegroeid in een Nederland waar het nog normaal was dat je iets te vrezen had van de politie. Toen was het niet vreemd dat een agent schoffies (zo noemden ze toen vervelende Amsterdammertjes) aan het oor pakten en meesleurden naar het politiebureau. Tegenwoordig hebben we geen schoffies meer maar hanggroepjongeren en is de diender een "wijkregisseur" die wat moet leuteren en de ouderwetse schop onder de kont doen we niet in een beschaafd land.

In veel andere landen is de politie zeker niet de afspiegeling van de samenleving, zelfs in veel buurlanden is dat niet zo. In de UK accepteren agenten niet eens als ze alleen maar "Yes" te horen krijgen van tuig, ze vragen dan wat het tuig zegt en dan volgt snel het antwoord "yes, sir". Als ik de TV beelden zie van Nederlandse politie dan moet de agent "U" zeggen tegen tuig en het tuig kan ondanks de respectvolle bejegening gewoon "jij" zeggen. Bij een grote bek tegen politie kan men ook handelen zoals in veel andere landen, babbels hebben staat gelijk aan enkele reis politiebureau.

Misschien klinkt het voor jou allemaal naief zoals ik denk. Ik denk dat het vooral komt omdat ik geen zwaailichtfan ben maar een belastingbetaler. Ik wil graag waar voor mijn geld en zit niet op te wachten om een politiekorps te financieren dat goed is in bejaarde vrouwtjes bekeuren voor snelheidsovertredingen en liever tuig uit de weg gaat zodra ze eens echt moeten doortasten.

Ik doe helemaal niet negatief om het negatief doen, ik refereer aan een ander topic omdat ik dacht dat politiemensen van feitelijkheden houden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #22 Gepost op: 10 september 2013, 09:59:45
Citaat van: 024 link=msg=1200260 date=1378799259
Dan noem je mij toch gewoon naief. Ik noem een politieman die meent dat ze de afspiegeling van de maatschappij behoren te zijn naief. De publieke omroep hoort een afspiegeling te zijn van de maatschappij, de politie mag gewoon gezag en autoriteit uitstralen. Ik ben opgegroeid in een Nederland waar het nog normaal was dat je iets te vrezen had van de politie. Toen was het niet vreemd dat een agent schoffies (zo noemden ze toen vervelende Amsterdammertjes) aan het oor pakten en meesleurden naar het politiebureau. Tegenwoordig hebben we geen schoffies meer maar hanggroepjongeren en is de diender een "wijkregisseur" die wat moet leuteren en de ouderwetse schop onder de kont doen we niet in een beschaafd land.

In veel andere landen is de politie zeker niet de afspiegeling van de samenleving, zelfs in veel buurlanden is dat niet zo. In de UK accepteren agenten niet eens als ze alleen maar "Yes" te horen krijgen van tuig, ze vragen dan wat het tuig zegt en dan volgt snel het antwoord "yes, sir". Als ik de TV beelden zie van Nederlandse politie dan moet de agent "U" zeggen tegen tuig en het tuig kan ondanks de respectvolle bejegening gewoon "jij" zeggen. Bij een grote bek tegen politie kan men ook handelen zoals in veel andere landen, babbels hebben staat gelijk aan enkele reis politiebureau.

Misschien klinkt het voor jou allemaal naief zoals ik denk. Ik denk dat het vooral komt omdat ik geen zwaailichtfan ben maar een belastingbetaler. Ik wil graag waar voor mijn geld en zit niet op te wachten om een politiekorps te financieren dat goed is in bejaarde vrouwtjes bekeuren voor snelheidsovertredingen en liever tuig uit de weg gaat zodra ze eens echt moeten doortasten.

Ik doe helemaal niet negatief om het negatief doen, ik refereer aan een ander topic omdat ik dacht dat politiemensen van feitelijkheden houden.

Ik denk dat jij eens een dienst mee zou moeten draaien... want zoals jij het beeld schetst daar herken ik mezelf en ons korps totaal niet in. Ik durf echt wel te stellen dat we daadkrachtig zijn en durven door te pakken. Ik stel alleen maar vast dat je een negatief beeld hebt en dat vind ik jammer... Met name omdat ik mij, en ons korps daar totaal niet in herken... maar misschien ben ik, met mijn 13 jaar ervaring, een oude rot in het vak. Ik hoop van niet...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


J.ennifer

  • Aspirant VP / Zeeland West Brabant & BOA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #23 Gepost op: 10 september 2013, 10:04:58
Ik vind dit echt bizar.
Herinneringen die je later wilt hebben, die moet je nu maken


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #24 Gepost op: 10 september 2013, 10:56:27
Citaat van: 024 link=msg=1200260 date=1378799259
Dan noem je mij toch gewoon naief. Ik noem een politieman die meent dat ze de afspiegeling van de maatschappij behoren te zijn naief.
Nou, ik ben 't niet altijd met 024 eens, maar hier sluit ik me 200% bij aan; politieman/vrouw is geen 'gemiddelde' baan, net zomin als piloot, circusartiest en olifantentemmer.. We hebben niet voor niets ladingen psychologische testen en zo meer. Overigens is deze slogan vaak wel een droombeeld van uitsluitend hogere goden..

De politiek dwingt de politie tot sociale en lieve agenten, die stromen dus ook in, maar of deze in de praktijk ook ideaal zijn, valt te betwijfelen.. De gevangenissen zitten vol met stoute jongens die niet naar mama luisterden, dus waarom wel naar ons? Waarom moeten we 't überhaupt proberen?

Terug naar de casus:
Weerbaarheid trainen is een groot goed. Daar mogen ook gerust wel gewonden bij vallen;'you fight as you train.' Alleen mensen in elkaar trappen en een paar weken op non-actief zetten, heeft weinig meerwaarde. Wat dat betreft is er, in mijn ogen, toch wel een grens overschreden..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #25 Gepost op: 10 september 2013, 11:08:34
Mensen, alsjeblieft.

Ik neem toch welhaast aan dat er op dit forum overwegend weldenkende mensen komen die toch tot enige nuance in staat zijn.

Moeten we nu echt gaan discussiëren over het feit of het total loss laten slaan door een kampioen kickboxer nu wel of geen verantwoorde manier van trainen is?

Al het andere, afspiegeling ja/nee etc. dat is toch de hele discussie hier niet?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #26 Gepost op: 10 september 2013, 11:17:18
Citaat van: Arie link=msg=1200289 date=1378804114
Mensen, alsjeblieft.

Ik neem toch welhaast aan dat er op dit forum overwegend weldenkende mensen komen die toch tot enige nuance in staat zijn.

Moeten we nu echt gaan discussiëren over het feit of het total loss laten slaan door een kampioen kickboxer nu wel of geen verantwoorde manier van trainen is?

Al het andere, afspiegeling ja/nee etc. dat is toch de hele discussie hier niet?

helemaal eens en daar ging de discussie ook over...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #27 Gepost op: 10 september 2013, 11:28:42
Citaat van: Arie link=msg=1200289 date=1378804114
Mensen, alsjeblieft.

Ik neem toch welhaast aan dat er op dit forum overwegend weldenkende mensen komen die toch tot enige nuance in staat zijn.

Moeten we nu echt gaan discussiëren over het feit of het total loss laten slaan door een kampioen kickboxer nu wel of geen verantwoorde manier van trainen is?

Al het andere, afspiegeling ja/nee etc. dat is toch de hele discussie hier niet?

Weldenkende mensen tillen niet zo zwaar aan "bron" die een krant belt dat een ervaren kickboxer studenten total loss heeft geslagen. De politieschool heeft helemaal niet bevestigd dat het ging om een ervaren kickboxer. Ze gaan het eerst onderzoeken.

Een gebroken kaak of een gebroken rib is niets om dramatisch over te doen of een rechtvaardiging voor studenten van een politieschool om te gaan janken. Iedere sporter en zeker vechtsporters weten dat ze soms iets breken, kneuzen of scheuren tijdens de training of wedstrijden. Een beetje SEH ziet namelijk wekelijks een redelijk aantal voetballers met nare onderbeenfracturen, echter is het iets wat inherent is aan sporten waarbij je soms wat harder contact kan hebben met anderen. Het stelt niet dat er sprake was van opzettelijk toegebracht letsel of buiten proportionele acties van een ander. De aard van de letsels stelt dus niet dat er sprake is geweest van iets buitensporigs, laat staan dat men collectief mee moet janken of stellen dat dit niet zou mogen in een "fatsoenlijk" land.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #28 Gepost op: 10 september 2013, 11:43:17
Citaat van: Jerommeke link=msg=1200217 date=1378772513
Volgens mij hebben we het hier niet over een kneuzing, bloedneus of blauw oog maar hebben we het over sirieus letsel.
Een gebroken kaak en gebroken ribben loop je niet zo maar op...

Compleet & volslagen idioterie natuurlijk!

Als je meent dat een klap tijdens de training wel een bloedneus, kneuzing of blauw oog mag opleveren moet je wel realiseren dat het bij de ene student/agent daarbij blijft terwijl er bij een andere student sprake kan zijn van een zygomafractuurtje (ik beschouw dit wel als serieus letsel, alleen een blauw oog en bloedneus niet).

Je kan niet het eerste beschouwen als "acceptabel" en het tweede als "complete en volslagen idioterie" omdat het zelfs mogelijk was dat de eerste klap harder is geweest dan de tweede klap in het bovengenoemde voorbeeld.


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Reactie #29 Gepost op: 10 september 2013, 11:54:11

‘Studenten Politieacademie mishandeld door ingehuurde K1-vechter’



APELDOORN - Drie agenten in opleiding op de Politieacademie zouden ernstig mishandeld tijdens een zogeheten weerbaarheidstraining, die onderdeel uitmaakt van hun opleiding. Dat meldt althans de site Nieuws.nl, die het baseert op informatie van een anonieme medewerker van het in Apeldoornse gevestigde politie-instituut.

K1-kickbokser
De politiemensen in opleiding zouden een verduisterde kamer zijn binnengeleid, waar een professionele K1-kickbokser klaarstond. Die zou de cursisten zo hard hebben aangepakt, dat er sprake zou zijn gebroken ribben, een gebroken kaak en een hersenschudding.

Weerbaarheidsweek
Woordvoerder Sigris Mulder bevestigt desgevraagd dat er een incident heeft plaatsgehad tijdens een weerbaarheidsweek voor studenten van de school voor hogere politiekunde. ,,We hebben niet van drie, maar van vier mensen een klacht ontvangen over de manier waarop een onderdeel  van de cursus is uitgevoerd.  Onze afdeling Integriteit en Veiligheid doet een oriënterend onderzoek. Mocht blijken dat er mogelijk zaken zijn gebeurd, die niet door de beugel kunnen, dan zal daar zeker een vervolg op komen en zal er gekeken worden naar zaken als verwijtbaarheid.’’

Geen botbreuken
Volgens Mulder wordt er door de media te veel invulling gegeven aan het incident. ,,Van botbreuken is geen sprake. Wel van gekneusde ribben.

Mulder zegt dat de weerbaarheidstraining een vast onderdeel is van de politie-opleiding. ,,Daarbij simuleren zo reëel mogelijk omstandigheden, waar politiemensen bij hun werk mee van doen kunnen krijgen. Of in dit geval grenzen zijn overschreden moet het onderzoek uitwijzen. Het is niet zo dat de weerbaarheidstrainingen na incident worden stopgezet. ‘’

De resultaten van het onderzoek worden half oktober verwacht en aangeboden aan de directie van de Politieacademie.

bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/studenten-politieacademie-mishandeld-door-ingehuurde-k1-vechter-1.3996499